Blukaap2 |
16-1-2005 20:24 |
 Posts: 9972 |
Er moet ongeveer 800ml in bij het verversen.
|
|
Stoere brommers |
|
clkdtm |
16-1-2005 20:26 |
 Posts: 121 |
super bedankt, want ik had gehoord dat je een boutje uit je carterpan moest schroefen en als het daar uit loopt staat ie op pijn maar ik vin het een bitje riskant om zomaar dingen los te halen wat van buiten naar binnen loopt
|
|
|
|
honda_2takt_power |
16-1-2005 20:28 |
 Posts: 6744 |
rechts naast je kickstart zit boutje wat je eruit kan halen en als het daar uitstroomd is het op pijl
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
clkdtm |
16-1-2005 20:30 |
 Posts: 121 |
Wel!? okay mooi bedankt,
|
|
|
|
Blukaap2 |
16-1-2005 20:32 |
 Posts: 9972 |
Of daar heb je scheit aan, veel makkelijker, gewoon 800ml dr in.
Iets teveel olie maakt niet zo enorm veel uit, in het ergste geval gaat je koppeling slippen of knikkert ie het er uit door de carterontluchting.
Dat is net een voordeel aan een 2-takt, daar staat er geen druk op de olie, bij een 4-takt moet je er niet teveel in gooien, dat gaat geheid fout.
Blokje maakt het verder ook niet zoveel uit al zit er iets te weinig in.
|
|
Stoere brommers |
|
clkdtm |
16-1-2005 20:34 |
 Posts: 121 |
jah....maar weet je wat het mooie is ik rijd al eeuwen gewoon met een hele fles erin....had ik het nou ff eerder gevraagt....maargoed komt allemaal goed
|
|
|
|
Blukaap2 |
16-1-2005 20:36 |
 Posts: 9972 |
Dr hoort op een leeg blok 900ml in (na revisie, bij het verversen blijft er altijd wat in zitten), dus dat maakt ook niet zoveel uit hoor  .
|
|
Stoere brommers |
|
clkdtm |
16-1-2005 20:37 |
 Posts: 121 |
hahha mooi.....
|
|
|
|
John Huijben |
16-1-2005 21:54 |
 Posts: 2433 |
bij teveel olie drukt ie vaak de tandwielaskeering eruit hebk gehoort, das bij mij ook al ns gebeurt.
na revisatie gooi ik er altijd gewoon 1l in, nooit problemen mee gehad.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
christianos |
16-1-2005 22:07 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
bij teveel olie drukt ie vaak de tandwielaskeering eruit hebk gehoort, das bij mij ook al ns gebeurt.
na revisatie gooi ik er altijd gewoon 1l in, nooit problemen mee gehad.
warom blijf je er dan teveelk ingooien als ie je keering er als eens uitgedrukt heeft  ?
maar ik mik er ook altijd ronde liter in, hij gooit er bij mij altijd wat uit, heb er btw es per ongeluk 1,3 ingegooid, heb hem laten draaien en hij gooide alles eruit, op dta grasveld waar ik het deed is nu alles dood (bruine plek  )
|
|
|
|
JCG |
16-1-2005 22:07 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dat is net een voordeel aan een 2-takt, daar staat er geen druk op de olie, bij een 4-takt moet je er niet teveel in gooien, dat gaat geheid fout.
Blokje maakt het verder ook niet zoveel uit al zit er iets te weinig in.
Je knalt alleen de pakkingen uit je blok bij een viertakt hoor.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
denollie(the real one) |
16-1-2005 22:21 |
 Posts: 501 |
ja dat van dat boutje is wel correct het is gewoon een boutje m4(denkik) met een sleuteltje van 8 weg halen de olie moet toto op de rand van de schroefdraad in het gat gevuld zijn
|
|
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............ |
|
John Huijben |
16-1-2005 22:24 |
|
superior mt7 |
16-1-2005 22:55 |
 Posts: 2675 |
ik gooi altijd gewoon liter erin...nooit problemen mee gehad...waarom zou het ook
|
|
V8 |
|
Blukaap2 |
16-1-2005 23:01 |
 Posts: 9972 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
Je knalt alleen de pakkingen uit je blok bij een viertakt hoor.
En keerringen en je hebt kans dat ie olie gaat verbranden.
|
|
Stoere brommers |
|