Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie verversen: Honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 367 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25498 - olie verversen: Honda MT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5574 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

clkdtm 16-1-2005 20:18 Print topicpost

Posts: 121
het is gewoon een vraagje om het zeker te weten: als je een liter fles koopt bij een gewone brommer zaak krijg je HP oil in je handen gedrukt blijkt speciaal voor honda mb/mt gemaakt te zijn. maar wat mijn vraag dus is moet je die hele fles gewoon blindelinks erin gooien of moet je nog iets doen dat de olie precies op pijl staat ofzo?




Groet,



Geoffrey
 

Blukaap2 16-1-2005 20:24 Print reply

Posts: 9972
Er moet ongeveer 800ml in bij het verversen.
 
Stoere brommers
clkdtm 16-1-2005 20:26 Print reply

Posts: 121
super bedankt, want ik had gehoord dat je een boutje uit je carterpan moest schroefen en als het daar uit loopt staat ie op pijn maar ik vin het een bitje riskant om zomaar dingen los te halen wat van buiten naar binnen loopt

 
honda_2takt_power 16-1-2005 20:28 Print reply

Posts: 6744
rechts naast je kickstart zit boutje wat je eruit kan halen en als het daar uitstroomd is het op pijl
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
clkdtm 16-1-2005 20:30 Print reply

Posts: 121
Wel!? okay mooi bedankt,
 
Blukaap2 16-1-2005 20:32 Print reply

Posts: 9972
Of daar heb je scheit aan, veel makkelijker, gewoon 800ml dr in.

Iets teveel olie maakt niet zo enorm veel uit, in het ergste geval gaat je koppeling slippen of knikkert ie het er uit door de carterontluchting.

Dat is net een voordeel aan een 2-takt, daar staat er geen druk op de olie, bij een 4-takt moet je er niet teveel in gooien, dat gaat geheid fout.

Blokje maakt het verder ook niet zoveel uit al zit er iets te weinig in.
 
Stoere brommers
clkdtm 16-1-2005 20:34 Print reply

Posts: 121
jah....maar weet je wat het mooie is ik rijd al eeuwen gewoon met een hele fles erin....had ik het nou ff eerder gevraagt....maargoed komt allemaal goed
 
Blukaap2 16-1-2005 20:36 Print reply

Posts: 9972
Dr hoort op een leeg blok 900ml in (na revisie, bij het verversen blijft er altijd wat in zitten), dus dat maakt ook niet zoveel uit hoor .
 
Stoere brommers
clkdtm 16-1-2005 20:37 Print reply

Posts: 121
hahha mooi.....
 
John Huijben 16-1-2005 21:54 Print reply

Posts: 2433
bij teveel olie drukt ie vaak de tandwielaskeering eruit hebk gehoort, das bij mij ook al ns gebeurt.
na revisatie gooi ik er altijd gewoon 1l in, nooit problemen mee gehad.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
christianos 16-1-2005 22:07 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

bij teveel olie drukt ie vaak de tandwielaskeering eruit hebk gehoort, das bij mij ook al ns gebeurt.
na revisatie gooi ik er altijd gewoon 1l in, nooit problemen mee gehad.


warom blijf je er dan teveelk ingooien als ie je keering er als eens uitgedrukt heeft ?
maar ik mik er ook altijd ronde liter in, hij gooit er bij mij altijd wat uit, heb er btw es per ongeluk 1,3 ingegooid, heb hem laten draaien en hij gooide alles eruit, op dta grasveld waar ik het deed is nu alles dood (bruine plek )
 
JCG 16-1-2005 22:07 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2



Dat is net een voordeel aan een 2-takt, daar staat er geen druk op de olie, bij een 4-takt moet je er niet teveel in gooien, dat gaat geheid fout.

Blokje maakt het verder ook niet zoveel uit al zit er iets te weinig in.


Je knalt alleen de pakkingen uit je blok bij een viertakt hoor.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
denollie(the real one) 16-1-2005 22:21 Print reply

Posts: 501
ja dat van dat boutje is wel correct het is gewoon een boutje m4(denkik) met een sleuteltje van 8 weg halen de olie moet toto op de rand van de schroefdraad in het gat gevuld zijn
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
John Huijben 16-1-2005 22:24 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


warom blijf je er dan teveelk ingooien als ie je keering er als eens uitgedrukt heeft ?
maar ik mik er ook altijd ronde liter in, hij gooit er bij mij altijd wat uit, heb er btw es per ongeluk 1,3 ingegooid, heb hem laten draaien en hij gooide alles eruit, op dta grasveld waar ik het deed is nu alles dood (bruine plek )


dat was niet na revisatie, dat was gewoon. kwist toen nog niet dat er zon 100 - 150 ml in je blok blijft zitten.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
superior mt7 16-1-2005 22:55 Print reply

Posts: 2675
ik gooi altijd gewoon liter erin...nooit problemen mee gehad...waarom zou het ook
 
V8
Blukaap2 16-1-2005 23:01 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


Je knalt alleen de pakkingen uit je blok bij een viertakt hoor.


En keerringen en je hebt kans dat ie olie gaat verbranden.
 
Stoere brommers

Dit topic is 5574 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved