Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - xsm of drd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1241 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25464 - xsm of drd
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 16-1-2005 14:20 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Zou voor de DRD gaan want:

-AM6 blok schakelt KUT (Rammelt aan alle kanten, klappert tijdens schakelen, schiet uit versnelling etc.
-Derbi rijd gewoon erg soepel en goed


kun je niet met am-6 omgaan,
ik heb ook wle moeite meeghad, maar nu gaat het gewoon perfect,
niks geen problemen
 
oderint dum metuant
pleepotkiller 16-1-2005 14:26 Print reply
Posts: 913
dit zijn nou goeie replies.

bedankt allemaal alvast
 
een beetje vreemd maar wel lekker
Ruben. 16-1-2005 14:31 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr

[...]

ja, net zoals am6 en bijna alle andere schakels.

er heeft een keer een test in een blad gestaan over welk blok nou beter is, dat was het derbi blok, am6 doet weinig onder ervoor, maar een derbi blok schakelt soepeler, en een am6 schiet soms uit de versnelling. am6 is echt niet gammel ofzo zoals hier beweert werdt. zijn ook prima blokken. alleen derbi blok schakelt dus soepeler en schiet niet uit de versnelling. ik had aan jos dijkman gevraagd ook of een van die 2 nou sterker was, en volgens hem was de standaard krukas in het derbi blok wat sterker dan die in een am6, en verder weinig verschil

Dit bericht is ge-edit door Sander-gpr op 16-1-2005 14:23


heb je niks aan die ori krukassen zijn ori allebij te slap en moet je meestal toch vervangen wil je gaan opvoeren, verder zou ik niet voor de drd gaan omdat je die dus veelste vaak ziet, en ik hem niet meer speciaal vind, ik vind m ook kut remmen, maar dat kan aan mij liggen, de xsm kent helemaal niemand en kan dus naar mijn mening niet zeggen dat de drd beter is, ok het blok van derbi is mischien ietjes beter, maar als je gaat opvoeren zijn volgens mij allebij de blokken brak en moet je veel vervangen
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Sander-gpr 16-1-2005 14:37 Print reply

Posts: 405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]


heb je niks aan die ori krukassen zijn ori allebij te slap en moet je meestal toch vervangen wil je gaan opvoeren, verder zou ik niet voor de drd gaan omdat je die dus veelste vaak ziet, en ik hem niet meer speciaal vind, ik vind m ook kut remmen, maar dat kan aan mij liggen, de xsm kent helemaal niemand en kan dus naar mijn mening niet zeggen dat de drd beter is, ok het blok van derbi is mischien ietjes beter, maar als je gaat opvoeren zijn volgens mij allebij de blokken brak en moet je veel vervangen

dat over opvoeren dat je veel moet vervangen is dus niet waar. ik rijd zelf ook al vele 1000en kilometers rond met een 70cc, 19mm dell en gianelli uitlaat op de orginele krukas en lagers, die houden het prima. ook bij een vriend van me ging het prima. hij had 16000km gereden met eem malossi mhr 80cc, 24mm carb en carenzi uitlaat op de orginele krukas + lagers en dat ging ook prima dus.

Dit bericht is ge-edit door Sander-gpr op 16-1-2005 14:38
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
pleepotkiller 16-1-2005 16:57 Print reply
Posts: 913
met opvoeren wil ik alleen maar de standaard begrenzing eruit halen ivm de vele joden hier.zijn ze beide simpel op te hogen of is dat ingewikkeld bi jdie drd ivm pro link systeem ofzo?
 
een beetje vreemd maar wel lekker
Sander-gpr 16-1-2005 17:06 Print reply

Posts: 405
die drd is moeilijk op te hogen vanwegen dat pro link systeem, die xsm een stuk makkelijker. maar die dingen moet je niet ophogen, het ziet er echt stront lelijk uit en je ketting gaat over je frame schuren enzo
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
pleepotkiller 16-1-2005 17:08 Print reply
Posts: 913
geld dat voor beide of alleen die drd?
 
een beetje vreemd maar wel lekker
Speakerfreak 16-1-2005 17:11 Print reply

Posts: 4941
drd is dmv de moer onder de veer wel een stukje op te hogen, uiteraard niet dat ie halve meter hoger staat maar wel te verstellen, voor elke brommer geldt dat als je hem ophoogt dat dat tenkoste van je wegligging gaat
 
Vieze naaiers hier
pleepotkiller 16-1-2005 17:58 Print reply
Posts: 913
heeft zeker met je zwaartepunt te maken?
 
een beetje vreemd maar wel lekker
Sander-gpr 16-1-2005 18:01 Print reply

Posts: 405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: evil-dragon

heeft zeker met je zwaartepunt te maken?

nee, je balhoofdhoek verandert ten opzichte van de grond, dus je voorvork komt bijna recht te staan ipv schuin naar voren en dat rijd klote
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
Leen 16-1-2005 18:06 Print reply

Posts: 26877
hoe vertical je vork hoe nerveuzer het stuurt
 
pleepotkiller 16-1-2005 18:08 Print reply
Posts: 913
ok

 
een beetje vreemd maar wel lekker
Ollie 16-1-2005 18:21 Print reply

Posts: 2468
Wrom zit de achterrempomp bij die Xsm aan de rechterkant?? waar mag 't schakelpookje dan zitten?
En zit er soms ook en hydraulische koppeling op iig at lijkt zoo...
 
Ruben. 16-1-2005 18:22 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twenteboer

Mijn dealer zegt dat malaguti een hoop schroot is dus is dat zo


geweldig
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Rik 16-1-2005 18:59 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Wrom zit de achterrempomp bij die Xsm aan de rechterkant?? waar mag 't schakelpookje dan zitten?
En zit er soms ook en hydraulische koppeling op iig at lijkt zoo...


die foto is gespiegeld :P dus dat is ze rempendaal en ze voorrem :P
 

Dit topic is 4612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved