Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Oww, Wat ga ik hard .....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 593 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2546 - Oww, Wat ga ik hard .....
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost 3-1-02?19:58 Print reply
Posts: 1108
Wezz heeft gelijk, de luchtdichtheid hang af van de temperatuur. Dus inplaats van 1.2 kg/m^3 word het bv. kg/m^3 . Je krijgt dus meer zuurstof in je mengsel. Er zijn zelfs moteren die je opnieuw moet afstellen bij koud weer.

ps. alleen water zet uit als het koud word, maar dat komt door de fase overgang water-ijs.
 
It is going to be a Endless summer...
Pertijn 3-1-02?20:22 Print reply
Posts: 846
Sommige machine moet je opnieuw afstellen?
Iedereen heeft toch wel zijn carburatie nagekeken met zulk koud weer?
Damn..
Meer zuurstof, dus armer mengsel..

 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
SPARKLE 3-1-02?20:22 Print reply
Posts: 1332
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Wezz heeft gelijk, de luchtdichtheid hang af van de temperatuur. Dus inplaats van 1.2 kg/m^3 word het bv. kg/m^3 . Je krijgt dus meer zuurstof in je mengsel. Er zijn zelfs moteren die je opnieuw moet afstellen bij koud weer.

ps. alleen water zet uit als het koud word, maar dat komt door de fase overgang water-ijs.


Ik dacht het ook stelletje klootviolen , ik heb ook natuur en scheikunde gehad hoor
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
speedymark 3-1-02?22:50 Print reply
Posts: 605
ja sorry je hebt gelijk , ik was een beetje in de war want ik leer op school dat hoe hoger je komt hoe kouder het word en hoe lager de dichtheid wordt, maar hoogte/dichtheid is natuurlijk iets anders als temp/dichtheid, dat de dichtheid op 10km hoogte veel kleiner is komt door iets anders, excuses-moi
 
GUMMEN RULEZZZZZ
-Michiel RS- 3-1-02?22:58 Print reply
Posts: 2803


Jess, ik heb vandaag met camera op me stuur naar me werk gereje alleen heb ik de hele weg de straat gefilmd .

Maar het geluid is wel tof, ik moet effe rommelen met wa proggies om er een avi bestandje van te maken.

weet iemand handigge proggies daarvoor ?
(dus gewoon van camera --> tv kaart -> harddisk -> internet.)
 
Rene 3-1-02?23:54 Print reply
Posts: 2573
maat van mij heeft dattie met dit slechte weer juist slechter rijd.
Hij heeft nou 2 slangen achter zn radiatuer gehangen, en de uiteindes hiervan in zn luchtfilterbox laten uitkomen, en nu rijdtie veel beter
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Sneks 4-1-02?09:50 Print reply
Posts: 2499
mischien vrij kleine carb. => hoge stroomsnelheid => kouder in carb dus bevriezen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
70malossi 4-1-02?09:53 Print reply
Posts: 4176
dat je harder gaat,of in mijn geval vooral dat je harder optrekt,komt ook doordat de koppeling nog koud is.alsmede alle ander onderdelen die nog koud zijn,dus nog nie tzijn uitgezet en daardoor minder vrijving hebben dus minder weerstand.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
verwijderd 4-1-02?10:34 Print reply
Posts: 4082
betere koeling-----> minder zuiger speling---> meer carter druk en compressie.
 
speedymark 4-1-02?18:46 Print reply
Posts: 605
ik snap er helemaal nix van! ik al die vette verhalen horen en ook es proberen of me brommer harder gaat (heb als de hele wintervakantie niet gereden) en ik zo vet gassen en koppeling los, me brommer vet toeren maken maar ik kom niet weg, lijkt wel of me koppeking stuk is.... of zal t dsoor die semi-slick achterband komen?
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Blukaap 4-1-02?21:35 Print reply

Posts: 10006
Koppelingskabel wat te strak?
Heb ik ook wel eens gehad, vrij vernederend .
 
Bastila is lief
SPARKLE 5-1-02?00:02 Print reply
Posts: 1332
Quote:
Originally posted by: Speedy Mark?

.....koppeking stuk is....


Koppeking? Is dat wat nieuws? Kun je daar ook mee frituren?

Misschien door het kouwe weer dat ze onwijs aan elkaar gaan plakken
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Pertijn 5-1-02?18:08 Print reply
Posts: 846
Ehm ik denk niet dat de zuigerspelling daar veel mee van doen heeft Sym..
Aangezien ook de cilinder koud is..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
verwijderd 5-1-02?18:48 Print reply
Posts: 4082
denk het wel, omdat de cil kouder is is de diameter kleiner...
metaal zet erg uit als het heet wordt he.

als ik een tijdje gescheurd heb en dan stop, dan hoor ik de cil wel krimpen :n :a
 
Sneks 5-1-02?19:48 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

denk het wel, omdat de cil kouder is is de diameter kleiner...
metaal zet erg uit als het heet wordt he.

als ik een tijdje gescheurd heb en dan stop, dan hoor ik de cil wel krimpen :n :a


Alluminium zet ongeveer 2 keer zo veel uit als gewoon ijzer en gietijzer (gietijzer iets meer als gewoon ijzer)
Dus als jouw cil. op temp is, dan zal als het goed is er zeer weinig speling zijn tussen de zuiger en de wand. Maar als hij koud is is er zeer veel speling tussen deze twee
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved