Tomos 50 |
15-1-2005 17:23 |
Posts: 925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr. T
Tja redelijk hard...hoe definieer je hard h?
Het maakt wel meer geluid dan het originele, maar het is zeker niet storend hoor...
Het is wel 120db.
|
|
|
|
mulder |
15-1-2005 17:24 |
Posts: 13701 |
kit is wel ff anders dan vloeibare pakking..
|
|
|
|
Mr. T |
15-1-2005 17:24 |
Posts: 319 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50
[...]
Het is wel 120db.
Ja dat is hard
|
|
|
|
TomosRaging |
15-1-2005 17:26 |
|
Tomos 50 |
15-1-2005 17:31 |
|
low rider |
15-1-2005 18:56 |
Posts: 64 |
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50
-Ik heb een pakking tussen het membraan en het spruitstuk, moet ik ook een pakking tussen cilinder en mambraan plaatsen?
HIj trekt daar valse lucht, maar het kan ook zijn omdat de boutjes niet strak genoeg zijn aangedraaid.
-Ik heb nu 70cc eronder en heb veel lucht nodig. De inlaatdemper die begrenst hem op lucht. Die wil ik er wel ophouden omdat ik nu een aso geluid heb.
Krijgt de carb te weinig lucht omdat met de inlaatdemper eraan er +/- 25cm tussen luchtaanzuigpunt en carb zit of omdat de gaten van de inlaatdemper te klein zijn?
--------------------------------------------------------------------------------
je moet wel "Powerfilter" hebben anders loopt ie nooit mooi, en ja er moeten overal pakkingen tussen, dus membraam spruitstuk, membraam cilinder.
de gaten van de inlaatdemper zijn trouwens gewoon te klein, waarom zou je die er uberhaupt nog opzetten, zo veel scheelt dat niet in het geluid hoor bij een 70 tomos
en succes met je krukas en koppeling, ik geef em 2 weken voor die gaar zijn
sorry hor maarre bij en bij mijn maten hebben er nooit pakkingen tussen gezeten.
maar die reden met 50cc betr doe je gewoon ff vloeibarepakking tussen.
en die andere moet zie zow mauwen want hoe rotter je koppeling is heo harder die trekt
komt omdat het een centrivugaal koppeling is
dat wil zeggen dat ie op de kruk as zit met een huis er omheen als je toeren gaat maken zet de koppeling uit dus heo verder die zijkanten zijn afgesleten heo meer toeren hij moet maken om zich te kunnen vast klemmen.
|
|
|
|
-Tom- |
15-1-2005 19:06 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: low rider
en die andere moet zie zow mauwen want hoe rotter je koppeling is heo harder die trekt
komt omdat het een centrivugaal koppeling is
dat wil zeggen dat ie op de kruk as zit met een huis er omheen als je toeren gaat maken zet de koppeling uit dus heo verder die zijkanten zijn afgesleten heo meer toeren hij moet maken om zich te kunnen vast klemmen.
Jonge, als je koppeling versleten is, trekt 'ie juist slomer, omdat 'ie 'm niet kan pakken, hij blijft dan slippen. Als je 2-speed hebt blijft hij dan ook langer hangen tussen de 1 en de 2, waardoor 'ie aanzienlijk slomer is.
|
|
FTS Member |
|
honda_2takt_power |
15-1-2005 19:13 |
Posts: 6744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: low rider
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50
-Ik heb een pakking tussen het membraan en het spruitstuk, moet ik ook een pakking tussen cilinder en mambraan plaatsen?
HIj trekt daar valse lucht, maar het kan ook zijn omdat de boutjes niet strak genoeg zijn aangedraaid.
-Ik heb nu 70cc eronder en heb veel lucht nodig. De inlaatdemper die begrenst hem op lucht. Die wil ik er wel ophouden omdat ik nu een aso geluid heb.
Krijgt de carb te weinig lucht omdat met de inlaatdemper eraan er +/- 25cm tussen luchtaanzuigpunt en carb zit of omdat de gaten van de inlaatdemper te klein zijn?
--------------------------------------------------------------------------------
je moet wel "Powerfilter" hebben anders loopt ie nooit mooi, en ja er moeten overal pakkingen tussen, dus membraam spruitstuk, membraam cilinder.
de gaten van de inlaatdemper zijn trouwens gewoon te klein, waarom zou je die er uberhaupt nog opzetten, zo veel scheelt dat niet in het geluid hoor bij een 70 tomos
en succes met je krukas en koppeling, ik geef em 2 weken voor die gaar zijn
sorry hor maarre bij en bij mijn maten hebben er nooit pakkingen tussen gezeten.
maar die reden met 50cc betr doe je gewoon ff vloeibarepakking tussen.
en die andere moet zie zow mauwen want hoe rotter je koppeling is heo harder die trekt
komt omdat het een centrivugaal koppeling is
dat wil zeggen dat ie op de kruk as zit met een huis er omheen als je toeren gaat maken zet de koppeling uit dus heo verder die zijkanten zijn afgesleten heo meer toeren hij moet maken om zich te kunnen vast klemmen.
ja kan quoten met dit knopje
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
Tomos 50 |
15-1-2005 20:24 |
Posts: 925 |
Koppelling houdt et wel uit denk ik. Wat Tom zegt klopt, low rider praat onzin
|
|
|
|
TomosRaging |
15-1-2005 21:28 |
Posts: 647 |
koppeling en krukas houd et wel vol hor! alleen vriend van me had 65cc erop zitten (ik meen eurokit) en daarvan was het voortandwiel eraf getrilt dus dat je daaro ff op let.
En rijden met powerfilter vink niet zo lekker op tomos. Beter even je luchtfilter aanpassen! maaruh..waar zit jou carb? aan de zijkant of aan de onderkant? want dan verandert het verhaal natuurlijk
|
|
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D |
|
1SinN6 |
16-1-2005 10:03 |
Posts: 2 |
Gister een Tomos s-25 snorfiets gekocht.. maar ik heb geen idee wat voor benzine erin moet... 2-takt was vroeger gebruikelijk maar ik heb geen idee wat ze tegenwoordig gebruiken.. iemand een idee?
|
|
|
|
honda_2takt_power |
16-1-2005 11:12 |
Posts: 6744 |
mengsmering als ie geen apart olietankje heeft me oliepompje
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
1SinN6 |
16-1-2005 11:17 |
Posts: 2 |
mooi dat ik dat weet.. haha nou nog een vraag ik was gister bij de tank-houder en die vroeg me wat erin ging :-0 ik klink nu echt als een brommer-foob maar die man zei dat ook sommige op euro-lood vrij liepen enzo.. iemand een idee.. of moet ik er gewoon weer 2-takt ingooien?
|
|
|
|
m_a_r_k |
16-1-2005 11:21 |
Posts: 1061 |
1op50 moet je zeggen
|
|
|
|
Tomos 50 |
16-1-2005 11:38 |
|