Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos vragen!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25459 - Tomos vragen!
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomos 50 15-1-2005 17:23 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. T

Tja redelijk hard...hoe definieer je hard h?
Het maakt wel meer geluid dan het originele, maar het is zeker niet storend hoor...


Het is wel 120db.
 
mulder 15-1-2005 17:24 Print reply

Posts: 13701
kit is wel ff anders dan vloeibare pakking..
 
Mr. T 15-1-2005 17:24 Print reply

Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

[...]


Het is wel 120db.


Ja dat is hard
 
TomosRaging 15-1-2005 17:26 Print reply

Posts: 647
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. T

[...]


Ja dat is hard


haha daarom! maarja gaten boren in je luchtfilter ken wel(wel een beetje beunhaas maar dat maakt nie uit!)
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Tomos 50 15-1-2005 17:31 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging

[...]


haha daarom! maarja gaten boren in je luchtfilter ken wel(wel een beetje beunhaas maar dat maakt nie uit!)

Jah dat heb ik ook wel gedaan, maar daardoor wordt men geluid niet minder. Dus kan ik ook gaten boren in de inlaatdemper?


Dit bericht is ge-edit door Tomos 50 op 15-1-2005 17:31
 
low rider 15-1-2005 18:56 Print reply
Posts: 64
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

-Ik heb een pakking tussen het membraan en het spruitstuk, moet ik ook een pakking tussen cilinder en mambraan plaatsen?
HIj trekt daar valse lucht, maar het kan ook zijn omdat de boutjes niet strak genoeg zijn aangedraaid.

-Ik heb nu 70cc eronder en heb veel lucht nodig. De inlaatdemper die begrenst hem op lucht. Die wil ik er wel ophouden omdat ik nu een aso geluid heb.
Krijgt de carb te weinig lucht omdat met de inlaatdemper eraan er +/- 25cm tussen luchtaanzuigpunt en carb zit of omdat de gaten van de inlaatdemper te klein zijn?


--------------------------------------------------------------------------------



je moet wel "Powerfilter" hebben anders loopt ie nooit mooi, en ja er moeten overal pakkingen tussen, dus membraam spruitstuk, membraam cilinder.

de gaten van de inlaatdemper zijn trouwens gewoon te klein, waarom zou je die er uberhaupt nog opzetten, zo veel scheelt dat niet in het geluid hoor bij een 70 tomos

en succes met je krukas en koppeling, ik geef em 2 weken voor die gaar zijn

sorry hor maarre bij en bij mijn maten hebben er nooit pakkingen tussen gezeten.
maar die reden met 50cc betr doe je gewoon ff vloeibarepakking tussen.

en die andere moet zie zow mauwen want hoe rotter je koppeling is heo harder die trekt
komt omdat het een centrivugaal koppeling is

dat wil zeggen dat ie op de kruk as zit met een huis er omheen als je toeren gaat maken zet de koppeling uit dus heo verder die zijkanten zijn afgesleten heo meer toeren hij moet maken om zich te kunnen vast klemmen.
 
-Tom- 15-1-2005 19:06 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: low rider



en die andere moet zie zow mauwen want hoe rotter je koppeling is heo harder die trekt
komt omdat het een centrivugaal koppeling is

dat wil zeggen dat ie op de kruk as zit met een huis er omheen als je toeren gaat maken zet de koppeling uit dus heo verder die zijkanten zijn afgesleten heo meer toeren hij moet maken om zich te kunnen vast klemmen.


Jonge, als je koppeling versleten is, trekt 'ie juist slomer, omdat 'ie 'm niet kan pakken, hij blijft dan slippen. Als je 2-speed hebt blijft hij dan ook langer hangen tussen de 1 en de 2, waardoor 'ie aanzienlijk slomer is.
 
FTS Member
honda_2takt_power 15-1-2005 19:13 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: low rider

Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

-Ik heb een pakking tussen het membraan en het spruitstuk, moet ik ook een pakking tussen cilinder en mambraan plaatsen?
HIj trekt daar valse lucht, maar het kan ook zijn omdat de boutjes niet strak genoeg zijn aangedraaid.

-Ik heb nu 70cc eronder en heb veel lucht nodig. De inlaatdemper die begrenst hem op lucht. Die wil ik er wel ophouden omdat ik nu een aso geluid heb.
Krijgt de carb te weinig lucht omdat met de inlaatdemper eraan er +/- 25cm tussen luchtaanzuigpunt en carb zit of omdat de gaten van de inlaatdemper te klein zijn?


--------------------------------------------------------------------------------



je moet wel "Powerfilter" hebben anders loopt ie nooit mooi, en ja er moeten overal pakkingen tussen, dus membraam spruitstuk, membraam cilinder.

de gaten van de inlaatdemper zijn trouwens gewoon te klein, waarom zou je die er uberhaupt nog opzetten, zo veel scheelt dat niet in het geluid hoor bij een 70 tomos

en succes met je krukas en koppeling, ik geef em 2 weken voor die gaar zijn

sorry hor maarre bij en bij mijn maten hebben er nooit pakkingen tussen gezeten.
maar die reden met 50cc betr doe je gewoon ff vloeibarepakking tussen.

en die andere moet zie zow mauwen want hoe rotter je koppeling is heo harder die trekt
komt omdat het een centrivugaal koppeling is

dat wil zeggen dat ie op de kruk as zit met een huis er omheen als je toeren gaat maken zet de koppeling uit dus heo verder die zijkanten zijn afgesleten heo meer toeren hij moet maken om zich te kunnen vast klemmen.
ja kan quoten met dit knopje
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Tomos 50 15-1-2005 20:24 Print reply

Posts: 925
Koppelling houdt et wel uit denk ik. Wat Tom zegt klopt, low rider praat onzin
 
TomosRaging 15-1-2005 21:28 Print reply

Posts: 647
koppeling en krukas houd et wel vol hor! alleen vriend van me had 65cc erop zitten (ik meen eurokit) en daarvan was het voortandwiel eraf getrilt dus dat je daaro ff op let.

En rijden met powerfilter vink niet zo lekker op tomos. Beter even je luchtfilter aanpassen! maaruh..waar zit jou carb? aan de zijkant of aan de onderkant? want dan verandert het verhaal natuurlijk
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
1SinN6 16-1-2005 10:03 Print reply
Posts: 2
Gister een Tomos s-25 snorfiets gekocht.. maar ik heb geen idee wat voor benzine erin moet... 2-takt was vroeger gebruikelijk maar ik heb geen idee wat ze tegenwoordig gebruiken.. iemand een idee?
 
honda_2takt_power 16-1-2005 11:12 Print reply

Posts: 6744
mengsmering als ie geen apart olietankje heeft me oliepompje
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
1SinN6 16-1-2005 11:17 Print reply
Posts: 2
mooi dat ik dat weet.. haha nou nog een vraag ik was gister bij de tank-houder en die vroeg me wat erin ging :-0 ik klink nu echt als een brommer-foob maar die man zei dat ook sommige op euro-lood vrij liepen enzo.. iemand een idee.. of moet ik er gewoon weer 2-takt ingooien?
 
m_a_r_k 16-1-2005 11:21 Print reply

Posts: 1061
1op50 moet je zeggen
 
Tomos 50 16-1-2005 11:38 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging

koppeling en krukas houd et wel vol hor! alleen vriend van me had 65cc erop zitten (ik meen eurokit) en daarvan was het voortandwiel eraf getrilt dus dat je daaro ff op let.

En rijden met powerfilter vink niet zo lekker op tomos. Beter even je luchtfilter aanpassen! maaruh..waar zit jou carb? aan de zijkant of aan de onderkant? want dan verandert het verhaal natuurlijk


Carb onder het frame.
 

Dit topic is 3367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved