Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aprilia Red Rose/Classic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25447 - Aprilia Red Rose/Classic
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shinigami 14-1-2005 19:55 Print topicpost

Posts: 797
Ik ben helemaal gek geworden van de Aprilia Red Rose/Classic.
Dus kunnen jullie mij wat specificaties ofzo geven, zoals wat de snelheid van een ori is en wat de maten van de onderdelen zijn enzo.


edit:geen sales he

Dit bericht is ge-edit door 2wheels[jurg] op 14-1-2005 21:58
 
...

mcdronkz 14-1-2005 23:51 Print reply

Posts: 32777
allereerst, cool dat je choppers leuk vindt

ten tweede, ik zou een classic kopen, argumenten:

veel meer spul voor te krijgen, vooral motorisch, blokje is een am4/am5, is gewoon modern/recent spul op te gooien

classic vind ik ook mooier model, maar das puur persoonlijk

classic is vrij lang, ik kan er redelijk op rijden met m'n 2.06m, en het zadel, NOHHH dat is echt superfijn comfort all over the place dus zoals je dat bij een chopper zou verwachten

of het echt een betrouwbare brommer is.. mwah valt tegen hoor, onderdelen zijn ook wel duur enzo, je moet zelf wel een beetje handig zijn wil het betaalbaar blijven, en ook geen schade rijden ofzo

std gaan ze gewoon niet over de 50 heen, als je iets vervangt zou ik eerst voor een gianelli fire uitlaat gaan, die zijn veel mooier dan ori uitlaatjes (geldt ook voor red rose btw), en ik zou er 74cc gilardoni en een leuke carb op gooien, vrij laagtoerig en rijdt meest relaxed

tandwielen en shit zijn vrij duur als je het bij aprilia besteld (120 euro voor tandwielen + ketting), ik heb een adresje waar je alles bij elkaar voor 50 euro kunt halen, tevens heb ik wel adressen met bergen onderdelen voor zowel red rose als classic

wat betreft red rose, hebben rv4 blok, brakke koppelingen voor zover ik gehoord heb, wel leuke blokken, ook aardig vlot te maken, en tja het model vind ik gewoon wat minder als classic

overigens is de red rose wel stukken goedkoper
 
mc game 14-1-2005 23:54 Print reply

Posts: 44
classic zit gewoon heerlijk en het is gewoon super relaxt rijden gaat niet snel maarja je kan niet alles hebben
 
SavagePielk 15-1-2005 8:32 Print reply

Posts: 4562
Sorry McDronkz, maar Red Rose is niet zo veel goedkoper... Vanaf ongeveer 900, Classic van 1000 ongeveer...

M??r het zijn echt heerlijke brommers qua houding en aardig wat vermogen. Makkelijk bij te werken voor meer koppel. EN lekker te verbouwen
 
Shinigami 15-1-2005 10:54 Print reply

Posts: 797
Ok, beter
Heeft iemand dan misschien nog wat mooie foto's voor mij?! Om misschien een beetje de verschillen te bekijken enzo
 
...
Shinigami 15-1-2005 11:40 Print reply

Posts: 797
Ik ben ff opzoek gegaan naar andere Chopper Brommers en dit zijn degene die Ik gevonden heb:

Yamaha RX/RZ/FS1 Sheriff
Suzuki ZR
Aprilia Red Rose/Classic
Gilera Eaglet
Jincheng Knight

Heeft iemand hier nog wat aan toe te voegen of er misschien te verwijderen?!
 
...
Terror 15-1-2005 12:54 Print reply

Posts: 9269
mcdronkz 15-1-2005 13:09 Print reply

Posts: 32777
Yamaha Sheriff
Zelzame brommer, weinig onderdelen voor te krijgen en ik vind 'm niet zo mooi.

Suzuki ZR
Beetje zelfde verhaal als Yamaha Sheriff, onderdelen zijn wat beter te krijgen enzo maar verder vind ik 'm niet super.

Gilera Eaglet
Mooie brommer, goed blok, alleen een beetje kut dat 'ie geen typegoedkeuring heeft :P. Is gewoon in samenwerking met Aprilia gemaakt en afgewerkt door Gilera, heeft mooi spaak-achterwiel met schijf, iets wat Classic niet heeft.

Jincheng Knight
Vrij kleine brommer, wel 4 takt, leuk ding maarja kwaliteit laat wel te wensen over. Niet duur overigens voor een nieuwe brommer (?2100,- ofzo). Verwacht geen Honda Magna50 kwaliteit.
 
-Tom- 15-1-2005 13:13 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

Yamaha Sheriff
Zelzame brommer, weinig onderdelen voor te krijgen en ik vind 'm niet zo mooi.

[

Niet mee eens, kwa motoronderdelen is alles onderhand te krijgen. Is namelijk gewoone een fs1 blok. Veel is uitwisselbaar. Enigste wat eigenlijk moeilijk te krijgen is, is het zadel en een echt origineel achterspatbord. Die trompetuitlaten zijn ook redelijk bijzonder.
 
FTS Member
Apriliars105 15-1-2005 14:07 Print reply

Posts: 6111
jincheng knight

Ik wilde hem eerst kopen, maar hij bleek vrij klein (kleiner dan classic) en het scheen dat het blok niet zoveel soeps is. Ik had er een topic over gemaakt:
Klik
 
As finishing touch, God created the Dutch
dez 15-1-2005 14:25 Print reply

Posts: 227
hier staan wel wat foto's van mijn classic

http://www.bikepics....ers/dez/93classic50/
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
JCG 15-1-2005 14:28 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

jincheng knight

Ik wilde hem eerst kopen, maar hij bleek vrij klein (kleiner dan classic) en het scheen dat het blok niet zoveel soeps is. Ik had er een topic over gemaakt:
Klik


nieuwere types zijn beter, net zoals bij de singa. Maar ze blijven te klein
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
SavagePielk 16-1-2005 9:43 Print reply

Posts: 4562
Suzuki ZR50onderdelen lastig te krijgen? ik stik erin

helaas kun je geen combi's maken, maar een Aprilia Classic met ZR50blok en dito uitlaat zou echt ongeveer de beste brommer zijn...

Kzal even ZR en Classic tegen elkaar uitzetten;

Classic:
Voordelen; heel erg mooi, veel onderdelen voor te krijgen die ze deelt met de RS50, goede zit.
Nadelen; kwalitatief vrij bagger, meeste chroom is gewoon plastic, onderdelen zijn schreeuwend duur en vaak lastig te krijgen (dwz de Classic-only-onderdelen)

ZR50:
Voordelen; heel betrouwbaar blok, goed chroom (alles chroom op staal), makkelijk aan te klussen (er zitten geen kappen voor het blok en de techniek is no-nonsense)
Nadelen; onderdelen zijn iets lastiger te krijgen, maar niet onoverkomelijk. Als je de verkeerde koopt moet je veel sleutelen, meestal valt dit wel mee.

succes met je keuze

Edit: info over de Classic;
Stroke: 2
Cilinders: 1
Displacement: 49,7 cc
Bore and stroke: 42.1 x 41.4 mm
Cooling: Liquid
Lubrication: Seperate, automatic
Ignition: CDI
Front tire: 2.75 x 18
Rear tire: 4.6 x 16
Dry weight: 90 Kg
Starter: Electric
Fueltank capacity: 12 L
Estimated price: 3000,- Euro's

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 16-1-2005 11:14
 
voederbiet 16-1-2005 12:04 Print reply

Posts: 10000
http://www.marktplaa...oek%26av%3Da%26pv%3D

red rose met redelijk wat werk


 
BF is gewoon een kk site
SavagePielk 16-1-2005 12:34 Print reply

Posts: 4562
nej hijs er al mee klaar, maar foto's zijn oud
 
Baasbas 19-1-2005 18:03 Print reply
Posts: 2176
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 9571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved