Jeroen B |
14-1-2005 18:18 |
Posts: 1929 |
cebess heeft wel verstand ervan anders vraag je hem even @ apriliaforum
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|
Blorn |
14-1-2005 18:36 |
Posts: 13825 |
ACC staat voor Automatic Climate Control of Adaptive Cruise control. Heb je alle 2 niet dus die kun je isoleren en hoef je verder niet naar om te kijken.
Zoek de draad op die als killswitch fungeerd in het contactslot (ik kan hem niet vinden in dat onduidelijke schema), en las paars aan het stuk dat het dichts bij het contactslot zit, en de grijze aan de andere kant.
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
14-1-2005 19:15 |
Posts: 634 |
Ik heb de draad gevonden. Je hebt de 12V en een aarde die elkaar sluiten als je de brommer aan zet. De aarde doorgeknipt, dan gaat het contact niet meer aan. Daar paars en grijs aan vast egmaakt inc het alarm. En het contact gaat weer aan, het circuit wordt gesloten door het alarm. Als ik vervolgens het alarm aan zet dan gaan alle sirenes etc loeien als je de brommer beweegt maar de start blokkering werkt niet.
Ik stop de sleutel in het contact, zet hem aan en heb gewoon stroom terwijl dit niet zou moeten omdat het alarm het circuit zou moeten sluiten. Alarm kapot of toch verkeerd aangesloten?
|
|
|
|
Blorn |
14-1-2005 21:29 |
Posts: 13825 |
Ga dr maar vanuit dat je verkeerd hebt aangesloten...
|
|
|
|
DaVaRo |
14-1-2005 21:57 |
Posts: 1382 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
terwijl dit niet zou moeten
waarschijnlijk onderbreekt het de kring naar de startmotor...Niet de algehele stroomkring omdat dit een alarm voor auto's is dacht ik, die kan je niet aan lopen
Dit bericht is ge-edit door DaVaRo op 14-1-2005 22:01
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
14-1-2005 22:03 |
Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DaVaRo
[...]
waarschijnlijk onderbreekt het de kring naar de startmotor...Niet de algehele stroomkring omdat dit een alarm voor auto's is dacht ik, die kan je niet aan lopen
Dit bericht is ge-edit door DaVaRo op 14-1-2005 22:01
Je hoeft de startmotor toch niet aan te sluiten?
Owja, net nog ff doorgemeten. De snoeren paars en grijs hebben weerstand als het alarm uit is, maar ook als het alarm aan is. dit betekend dus dat het circuit gesloten is zowel met als zonder alarm terwijl hij juist de verbinding moet verbreken als het alarm aan gaat.
|
|
|
|
Blorn |
14-1-2005 22:04 |
Posts: 13825 |
Alles heeft weerstand.....
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
14-1-2005 22:11 |
Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Alles heeft weerstand.....
Niet als het geen verbinding met elkaar maakt, en dat is juist de bedoeling maar dat doet het dus niet, het blijft in verbinding met elkaar, zelfs als het alarm aan staat.
|
|
|
|
Blorn |
14-1-2005 22:49 |
Posts: 13825 |
Als het niet met elkaar in verbinding staat meet je oneindig weerstand.
En wie zegt dat het alarm zo simpel werkt door simpelweg verbinding te verbreken? Ik gok dat je hem gewoon niet goed hebt aangesloten hoor...
|
|
|
|
70malossi |
14-1-2005 23:07 |
Posts: 4176 |
ik heb m op mn smutzkanone zitten(de rs680),en uit de handleiding kwam ik niet uit.zeer vaag schema.
aan mijn startblokering(relaistje) zaten 2 dikke groene en 2 dunne zwarte en bruine ofzo kabeltjes.
de 2 dikke moet tussen de draad die je door knipt.
dus die van t contact die t relais van de startmotor aanstuurt. daar moet dus ook die paarse nog op(VOOR de startblokering)
die grijze erna,als ik dat zo zie.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Ns-1 Blower |
14-1-2005 23:15 |
Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
ik heb m op mn smutzkanone zitten(de rs680),en uit de handleiding kwam ik niet uit.zeer vaag schema.
aan mijn startblokering(relaistje) zaten 2 dikke groene en 2 dunne zwarte en bruine ofzo kabeltjes.
de 2 dikke moet tussen de draad die je door knipt.
dus die van t contact die t relais van de startmotor aanstuurt. daar moet dus ook die paarse nog op(VOOR de startblokering)
die grijze erna,als ik dat zo zie.
Ja dat systeem snap ik, maar ik weet niet welke kabels ik moet hebben.
|
|
|
|
Cebess |
15-1-2005 10:13 |
Posts: 1203 |
Ik heb een mailtje gehad van de topic starter en hieronder de uitleg die ik ook per mail heb gestuurd. Alleen zo hebben andere mensen er ook nog wat aan: (want ik krijg vrij vaak vragen over dat alarm per mail)
Deze uitleg is dus voor een Aprilia RS maar werkt ook voor alle andere aprilia schakels.
Het aansluiten van een camco alarm op een aprilia rs is gelukkig heel simpel.
Startonderbreking
Je knipt de wit/rode draad, die van je cdi-bobine naar je contactslot loopt door.
Nu heb je dus 2 uiteinden, aan de draad die naar je contactslot gaat maak je de roze draad en aan de draad naar je cdi-bobine maak je de grijze draad.
Bruine draad
De rood/groene draad vanaf je contactslot is de geschakelde 12V (via het contact) en moet op de bruine draad van het alarm. Je kan rood/groen ook ergens anders op je brommer aftappen (dus niet knippen) bijv. bij je remlichtschakelaar, knipperrelais enz.
Starten op afstand
Heb je de blauwe draden ook goed aangesloten voor het elektrisch starten?
Naja voor het geval je dat nog niet gedaan hebt.
De lange blauwe draad moet aan de geel/blauwe draad die vanaf je startknop naar je startrelais loopt. De korte blauwe draad moet op de rode draad aangesloten worden, deze steekt al een stukje uit het alarm net als blauw.
Ik kan ook goed begrijpen dat je het niet aansluit, want zou lullig zijn als je hem een keer van je standaard af start (als ie in de versnelling staat). Je kan overigens heel simpel maken dat je brommer alleen kan starten als ie in zijn vrij staat.
Dit bericht is ge-edit door Cebess op 15-1-2005 10:17
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
Cebess |
15-1-2005 10:16 |
Posts: 1203 |
foutje
Dit bericht is ge-edit door Cebess op 15-1-2005 10:16
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
Ns-1 Blower |
15-1-2005 22:59 |
Posts: 634 |
Zow .. jij bent snel wou het net zelf gaan posten. Maar iig bedankt voor de uitleg !
|
|
|
|