Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Camco alarm aansluiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #25440 - Camco alarm aansluiten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1582 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ns-1 Blower 14-1-2005 15:36 Print topicpost

Posts: 634
Ik heb gisteren dit alarm gekocht voor op m;n aprilia rs, ik heb alleen wat problemen met het installeren.
http://www.camco-sec...motoralarm53ce38.jpg

Ik weet niet welke draad van me contactslot ik moet doorknippen en de paarse + grijze draad op moet zetten.
Ook weet ik niet welke draad ik op de ACC uitgang moet zetten. Ik had al in het elektrische schema gekeken maar kom er toch echt niet uit, elke keer klapt de zekering door van m;n brommer.
http://ralf.nd4spdwo...u1743/1064846444.jpg
Nr 15 is het contactslot.

Kan iemand mij helpen?
 

Jeroen B 14-1-2005 18:18 Print reply

Posts: 1929
cebess heeft wel verstand ervan anders vraag je hem even @ apriliaforum
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Blorn 14-1-2005 18:36 Print reply

Posts: 13825
ACC staat voor Automatic Climate Control of Adaptive Cruise control. Heb je alle 2 niet dus die kun je isoleren en hoef je verder niet naar om te kijken.

Zoek de draad op die als killswitch fungeerd in het contactslot (ik kan hem niet vinden in dat onduidelijke schema), en las paars aan het stuk dat het dichts bij het contactslot zit, en de grijze aan de andere kant.
 
Ns-1 Blower 14-1-2005 19:15 Print reply

Posts: 634
Ik heb de draad gevonden. Je hebt de 12V en een aarde die elkaar sluiten als je de brommer aan zet. De aarde doorgeknipt, dan gaat het contact niet meer aan. Daar paars en grijs aan vast egmaakt inc het alarm. En het contact gaat weer aan, het circuit wordt gesloten door het alarm. Als ik vervolgens het alarm aan zet dan gaan alle sirenes etc loeien als je de brommer beweegt maar de start blokkering werkt niet.
Ik stop de sleutel in het contact, zet hem aan en heb gewoon stroom terwijl dit niet zou moeten omdat het alarm het circuit zou moeten sluiten. Alarm kapot of toch verkeerd aangesloten?
 
Blorn 14-1-2005 21:29 Print reply

Posts: 13825
Ga dr maar vanuit dat je verkeerd hebt aangesloten...
 
DaVaRo 14-1-2005 21:57 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
terwijl dit niet zou moeten


waarschijnlijk onderbreekt het de kring naar de startmotor...Niet de algehele stroomkring omdat dit een alarm voor auto's is dacht ik, die kan je niet aan lopen

Dit bericht is ge-edit door DaVaRo op 14-1-2005 22:01
 
Ns-1 Blower 14-1-2005 22:03 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaVaRo

[...]

waarschijnlijk onderbreekt het de kring naar de startmotor...Niet de algehele stroomkring omdat dit een alarm voor auto's is dacht ik, die kan je niet aan lopen

Dit bericht is ge-edit door DaVaRo op 14-1-2005 22:01


Je hoeft de startmotor toch niet aan te sluiten?
Owja, net nog ff doorgemeten. De snoeren paars en grijs hebben weerstand als het alarm uit is, maar ook als het alarm aan is. dit betekend dus dat het circuit gesloten is zowel met als zonder alarm terwijl hij juist de verbinding moet verbreken als het alarm aan gaat.
 
Blorn 14-1-2005 22:04 Print reply

Posts: 13825
Alles heeft weerstand.....
 
Ns-1 Blower 14-1-2005 22:11 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Alles heeft weerstand.....


Niet als het geen verbinding met elkaar maakt, en dat is juist de bedoeling maar dat doet het dus niet, het blijft in verbinding met elkaar, zelfs als het alarm aan staat.
 
Blorn 14-1-2005 22:49 Print reply

Posts: 13825
Als het niet met elkaar in verbinding staat meet je oneindig weerstand.

En wie zegt dat het alarm zo simpel werkt door simpelweg verbinding te verbreken? Ik gok dat je hem gewoon niet goed hebt aangesloten hoor...
 
70malossi 14-1-2005 23:07 Print reply
Posts: 4176
ik heb m op mn smutzkanone zitten(de rs680),en uit de handleiding kwam ik niet uit.zeer vaag schema.

aan mijn startblokering(relaistje) zaten 2 dikke groene en 2 dunne zwarte en bruine ofzo kabeltjes.

de 2 dikke moet tussen de draad die je door knipt.
dus die van t contact die t relais van de startmotor aanstuurt. daar moet dus ook die paarse nog op(VOOR de startblokering)
die grijze erna,als ik dat zo zie.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Ns-1 Blower 14-1-2005 23:15 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

ik heb m op mn smutzkanone zitten(de rs680),en uit de handleiding kwam ik niet uit.zeer vaag schema.

aan mijn startblokering(relaistje) zaten 2 dikke groene en 2 dunne zwarte en bruine ofzo kabeltjes.

de 2 dikke moet tussen de draad die je door knipt.
dus die van t contact die t relais van de startmotor aanstuurt. daar moet dus ook die paarse nog op(VOOR de startblokering)
die grijze erna,als ik dat zo zie.



Ja dat systeem snap ik, maar ik weet niet welke kabels ik moet hebben.
 
Cebess 15-1-2005 10:13 Print reply

Posts: 1203
Ik heb een mailtje gehad van de topic starter en hieronder de uitleg die ik ook per mail heb gestuurd. Alleen zo hebben andere mensen er ook nog wat aan: (want ik krijg vrij vaak vragen over dat alarm per mail)

Deze uitleg is dus voor een Aprilia RS maar werkt ook voor alle andere aprilia schakels.

Het aansluiten van een camco alarm op een aprilia rs is gelukkig heel simpel.

Startonderbreking
Je knipt de wit/rode draad, die van je cdi-bobine naar je contactslot loopt door.
Nu heb je dus 2 uiteinden, aan de draad die naar je contactslot gaat maak je de roze draad en aan de draad naar je cdi-bobine maak je de grijze draad.

Bruine draad
De rood/groene draad vanaf je contactslot is de geschakelde 12V (via het contact) en moet op de bruine draad van het alarm. Je kan rood/groen ook ergens anders op je brommer aftappen (dus niet knippen) bijv. bij je remlichtschakelaar, knipperrelais enz.

Starten op afstand
Heb je de blauwe draden ook goed aangesloten voor het elektrisch starten?
Naja voor het geval je dat nog niet gedaan hebt.
De lange blauwe draad moet aan de geel/blauwe draad die vanaf je startknop naar je startrelais loopt. De korte blauwe draad moet op de rode draad aangesloten worden, deze steekt al een stukje uit het alarm net als blauw.
Ik kan ook goed begrijpen dat je het niet aansluit, want zou lullig zijn als je hem een keer van je standaard af start (als ie in de versnelling staat). Je kan overigens heel simpel maken dat je brommer alleen kan starten als ie in zijn vrij staat.

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 15-1-2005 10:17
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Cebess 15-1-2005 10:16 Print reply

Posts: 1203
foutje

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 15-1-2005 10:16
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Ns-1 Blower 15-1-2005 22:59 Print reply

Posts: 634
Zow .. jij bent snel wou het net zelf gaan posten. Maar iig bedankt voor de uitleg !
 

Dit topic is 1582 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved