Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Aprilia RS ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #25431 - Aprilia RS ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thijs 13-1-2005 23:15 Print topicpost
Posts: 448
Weet iemand hoe je de bobine/cdi van een aprilia rs50 nieuw model kan uitmeten?
Ook gegevens ofzo?
Ik heb een rs die geen ontsteking heeft, maar alles is in orde, dus het lijkt mij dat het aan de bobine of cdi moet liggen.
 

Kampersjaak 14-1-2005 14:24 Print reply

Posts: 12285
probeer een andere dan weet je het zeker, je kunt ze btw toch niet apart kopen
 
oderint dum metuant
Bullet 14-1-2005 17:49 Print reply

Posts: 12150
bobine en cdi zitten bij rs aan elkaar
 
**My BungHole Will Speak Now**
Luc 14-1-2005 17:51 Print reply

Posts: 3590
Welk merk ontsteking is het?

Bullet zegt dat het een bobine en cdi bijelkaar is, dus zou het best een ducati onsteking kunnen zijn, zelfde als Derbi Senda R heeft (oude modellen)

In dat geval kun je bij vdhparts een nieuwe bestellen voor 25 euro meen ik (bij 50cc.nl kosttie 70)
 
thijs 14-1-2005 17:53 Print reply
Posts: 448
t is idd een ducati ontsteking met cdi en bobine in een, maar je kan ze waarschijnlijk wel apart uitmeten?
 
Gilera Gsm 14-1-2005 17:59 Print reply

Posts: 2376
Als het een ducati ontsteking is dan past er ook een bobine op van een malaguti scooter(bij derbi idd wel).
 
thijs 14-1-2005 21:40 Print reply
Posts: 448
Net nog eens een meter vooruit geduwd, en plots had hij wel ontsteking daarna nog nu en dan, en nu helemaal niet meer.
Heeft contact met massa en er komt spanning op de signaaldraad en de voeding voor de bobine.
Lijkt me dus wel dat het aan de cdi/bobine moet liggen, of zie ik iets over het hoofd?
Morgen kan ik een andere regelen, maar ik wou het toch ff vragen
 
Joostvdw 14-1-2005 21:44 Print reply

Posts: 4789
als hij et af en toen doet zou ik toch zoeken in slecht contact ergens....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Cebess 15-1-2005 10:20 Print reply

Posts: 1203
Kan ook de kabel naar je contactslot zijn die onderweg ergens beschadigd is en af en toe contact maakt met de massa. Trek de wit/rode kabel uit je cdi-bobine dan moet de onsteking het doen. Je kan hem nu alleen niet meer uitzetten via contact maar zo kan je het wel even testen.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
thijs 15-1-2005 13:15 Print reply
Posts: 448
net een andere cdi/bobine geprobeerd die zeker werkt+ de draad naar het contactslot gelost.
resultaat: nog geen ontsteking

ik heb wel gemerkt dat bij die andere rs op de groene kabel (spannning voor de bobine) rond de 100V komt, en op deze maar 5V. waarschijnlijk de spoelen dus. heeft iemand de weerstandswaarden ofzo van de spoelen, en tussen welke draden moet ik meten?

edit: de witte draad geeft trouwens 0V

Dit bericht is ge-edit door thijs op 15-1-2005 13:18
 
thijs 5-2-2005 13:21 Print reply
Posts: 448
het waren dus de spoelen.
ik heb nu nieuwe liggen, maar hoe moet ik de grondplaat monteren? er zijn 3 gaten, dus 3 verschillende standen. ik bedoel niet afstellen, grondplaat kan niet verdraaien

Dit bericht is ge-edit door thijs op 5-2-2005 13:21
 
thijs 5-2-2005 15:26 Print reply
Posts: 448
niemand die een foto heeft ofzo?
ik moet het nogal dringend weten
 
Apriliars105 5-2-2005 15:30 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs

het waren dus de spoelen.
ik heb nu nieuwe liggen, maar hoe moet ik de grondplaat monteren? er zijn 3 gaten, dus 3 verschillende standen. ik bedoel niet afstellen, grondplaat kan niet verdraaien

Dit bericht is ge-edit door thijs op 5-2-2005 13:21


ehm hij kan maar op een manier erin toch? Gewoon erin doen hoe je hem eruit heb gehaald, want het verdraaien van de ontsteking gaat op mm's en dus niet op 1/3 slag
 
As finishing touch, God created the Dutch
thijs 5-2-2005 15:34 Print reply
Posts: 448
in de grondplaat en de motor zitten elk 3 bevestigingsgaten, maar ik weet niet meer welk gat in de grondplaat overeenkomt met welk gat in de motor

 

Dit topic is 1836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved