Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zundapp cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25374 - Zundapp cilinder
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 50656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SMALL HONDA 13-1-2005 12:01 Print reply

Posts: 1575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: houthem

Op de cilinderkop staat ook wel vaker het nummer 284, dit maakt niet uit.
Het enigste verschil met een orgi. kop is dat de rubber tussen de koelribben anders zit.
Kwa vermogen maakt het niet uit.



Je hebt wel de std. petjes en de "waaier" petjes. Deze laatste hebben meer compressie en volges mij ook een gewijzigde verbrandingskamer.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
houthem 13-1-2005 12:11 Print reply

Posts: 30
dat is waar.
Maar ik bedoel alleen de supertherm cilinder.
De brede rechthoekige.

Er zijn namelijk een aantal verschillende soorten cilinder met de daarbij behorende cilinderkoppen

De binnekant van een 278/280 cilinderkop is gelijk aan die van een 284 kop

De orginele 284 cilinder heeft idd een hogere compressie dat komt door de dunne koppakking en vaak om dat deze extra gevlakt is
 
SMALL HONDA 13-1-2005 12:21 Print reply

Posts: 1575
Ja die smalle waaierpet ken ik wel. Maar een maat van mij had het erover dat er ook eentje is voor de super therm, maar deze heb ik nooit gezien.

 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
GTA 13-1-2005 14:07 Print reply

Posts: 34
Het ligt er ook aan ofdat er een 4- of 5-bak onder de brommer ligt, met een 5-bak rij je zoiezo 5-10 km/h harder omdat er een volle krukas in ligt.
 
Bier geeft veel plezier, Check: http://www.bmc-87.glow.nl
zundapp1987 13-1-2005 14:09 Print reply

Posts: 33
kan ook beetje aan gevijlt zijn.. majah standaard zundapp cilinder met 15mm reed ik 73km/u.
 
houthem 13-1-2005 15:31 Print reply

Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GTA

Het ligt er ook aan ofdat er een 4- of 5-bak onder de brommer ligt, met een 5-bak rij je zoiezo 5-10 km/h harder omdat er een volle krukas in ligt.


dat klopte bij mij niet helemaal.

liep exact 2 km langzamer dan mijn 4 bakje.

Er is namelijk verschil in eindoverbrenging.
Een 5 bak is een beetje korter dan een 4 bak in de hoogste versnelling.
Die volle krukas maakt ook niet zoveel uit.

 
Pistonpen Paultje 13-1-2005 15:46 Print reply

Posts: 8678
Andere twv plaatsen??

En vollere krukas is meer carterdruk, is positief...


 
zundapp 13-1-2005 16:37 Print reply
Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

Ja die smalle waaierpet ken ik wel. Maar een maat van mij had het erover dat er ook eentje is voor de super therm, maar deze heb ik nooit gezien.



Bestaan origineel niet voor de 50cc'tjes.
 
-
zundapp1987 13-1-2005 17:13 Print reply

Posts: 33
bestaat wel origineel die waaiers.. ik heb er 2. deze zaten op de 6,3 pk cilinders.
 
koen-z 13-1-2005 17:36 Print reply

Posts: 3702
volgnes mij koelen die waaier koppen gewoon het zelfde maar is gewoon 10 keer lelijker.
 
zundapp 13-1-2005 17:40 Print reply
Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp1987

bestaat wel origineel die waaiers.. ik heb er 2. deze zaten op de 6,3 pk cilinders.


Ik bedoelde uiteraard dat er geen supertherm-waaiers bestaan
 
-
zundapp1987 13-1-2005 17:42 Print reply

Posts: 33
je hebt wel waaiers voor de 125cc :p
 
GTA 14-1-2005 11:02 Print reply

Posts: 34
Eindoverbrenging van een 4-bak en 5-bak is gelijk, en door een volle krukas loopt ie echt wel sneller, aangezien een maat van mij eerst een gewone krukas in zijn 4-bak had, en daarna een volle krukas. dan trekt ie namelijk harder op en zo kun je dus de tandiewverhouding zwaarder maken.
 
Bier geeft veel plezier, Check: http://www.bmc-87.glow.nl
bernard 16-1-2005 16:34 Print reply

Posts: 122
maar een driebak heeft in de derde versnelling wel een andere overbrenging dan bij een 4-bak het is bij een 4-bak 1 op 1,08
en bij een driebak iets van 1 op 0,96
 

Dit topic is 50656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved