Remco RS |
11-1-2005 18:58 |
Posts: 11463 |
ja maar ik heb geen lasapparaat
|
|
|
|
wildboy-michael |
11-1-2005 19:01 |
Posts: 986 |
tja.dan moet je iemand zoeken die er wel 1 heeft.
je hoeft alleen maar een soort houder voor je veer te maken op je frame
|
|
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!! |
|
Remco RS |
11-1-2005 19:28 |
Posts: 11463 |
hmm ik vind ze met monoshok vaak te hoog worden, beetje verkrachting van t model... maar smaak verschilt
|
|
|
|
maxisport |
11-1-2005 21:00 |
Posts: 4206 |
thnx voor jullie reply's
was ff een foutje met de maten
voorvork is al hoog tis een mtx voorvork mee ophoogbussen er al in.
kben 1.80 dus de zithoogte zal best wel mee vallen
|
|
|
|
mb-gek |
11-1-2005 21:05 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco MB
hmm ik vind ze met monoshok vaak te hoog worden, beetje verkrachting van t model... maar smaak verschilt
licht eraan hoor want als je het zo maakt dat hij op de plaats van je luchtfilter komt kan hij best laag blijven en mooi lang ( ik vind een ori achterbrug namelijk te kort in een mb staan)
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
onraad |
11-1-2005 21:16 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Wegligging blijft echt niet hetzelfde , en het zit kut
Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.
|
|
|
|
Ruben. |
11-1-2005 21:41 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Leen |
11-1-2005 21:42 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.
jij begrijpt het principe van de schokbreker niet helemaal geloof ik
|
|
|
|
Remco RS |
11-1-2005 22:14 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt-gek
[...]
licht eraan hoor want als je het zo maakt dat hij op de plaats van je luchtfilter komt kan hij best laag blijven en mooi lang ( ik vind een ori achterbrug namelijk te kort in een mb staan)
das waar daarom ga ik zaterdag een mooie chromen halen
|
|
|
|
Saknet |
11-1-2005 22:21 |
Posts: 10355 |
niet zichtbaar verschil met lengte hoor met die bwz dinge (ofzo)
je moet die originele brug er gewoon in laten.. zon ding moet je gewoon helemala ori houwe (voorkuip erbij zoeken ofzo)
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:22
vind je van mijn mb dan, kheb meerdere ophangingspunten voor mn mbx veertje kan m zo verstellen (zelfs nog wel lager)
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:24
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
m_a_r_k |
11-1-2005 22:22 |
Posts: 1061 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.
je moet korte progressieve schokbrekers hebben zodat je zoveel mogelijk contact met de weg behoud
|
|
|
|
onraad |
11-1-2005 23:14 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
jij begrijpt het principe van de schokbreker niet helemaal geloof ik
Als je op een perfect vlakke baan zou rijden, heb je absoluut geen schokbrekers nodig omdat er geen schokken zijn. Dan heb je de beste wegligging aangezien je chassis perfect in lijn blijft over de weg.
In praktijk kun je idd niet zonder veren maar over het algemeen geld echt wel dat je met kortere en hardere veren een betere wegligging hebt dan met lange en/of zachte. ( Ik heb het nu wel over de gewone asfaltwegen en geen rommelbaantjes of crossparcours ).
Snelle sportwagens "plakken" ook tegen de grond. Een NSR ofzo moet je ook echt niet ophogen want dan krijg je een kutwegligging.
GP-motoren hebben ook een kei-harde vering voor hun wegligging. 2cm erbij doen en ze kunnen het in zo'n bochten ook wel vergeten hoor.
|
|
|
|
Remco RS |
12-1-2005 9:32 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
niet zichtbaar verschil met lengte hoor met die bwz dinge (ofzo)
je moet die originele brug er gewoon in laten.. zon ding moet je gewoon helemala ori houwe (voorkuip erbij zoeken ofzo)
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:22
vind je van mijn mb dan, kheb meerdere ophangingspunten voor mn mbx veertje kan m zo verstellen (zelfs nog wel lager)
voorkuip?? is dat dat ding om de koplamp? dat vind ik echt niet staan
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:24
|
|
|
|
User 927 |
12-1-2005 10:14 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Als je op een perfect vlakke baan zou rijden, heb je absoluut geen schokbrekers nodig omdat er geen schokken zijn. Dan heb je de beste wegligging aangezien je chassis perfect in lijn blijft over de weg.
In praktijk kun je idd niet zonder veren maar over het algemeen geld echt wel dat je met kortere en hardere veren een betere wegligging hebt dan met lange en/of zachte. ( Ik heb het nu wel over de gewone asfaltwegen en geen rommelbaantjes of crossparcours ).
Snelle sportwagens "plakken" ook tegen de grond. Een NSR ofzo moet je ook echt niet ophogen want dan krijg je een kutwegligging.
GP-motoren hebben ook een kei-harde vering voor hun wegligging. 2cm erbij doen en ze kunnen het in zo'n bochten ook wel vergeten hoor.
En dan komt er een bocht..... en ga je knetterhard op je plaat omdat je wielen gaan zoeken... Zou zeggen: lees es een boek over wegligging, misschien steek je er wat van op.
Edit: Ophogen heeft trowuens wel negatief effect op je wegligging, bochten gaan wat moeilijker, langere draaicirkel enz. Maar nix ernstigs, blijft zeker goed rijdbaar...
Edit 2: Was bijna de torsiekrachten vergeten.... je chassis kan NOOIT in een perfecte lijn boven het wegdek blijven, omdat er krachten op werken, van motor, rijwind, besturing etc. die torsie veroorzaken, en je chassis dus buigen (ja je chassis veert ook) en dan zou je dus met je wielen loskomen etc.
Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 12-1-2005 10:18
|
|
|
|