Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - 380 schokbrekers MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #25364 - 380 schokbrekers MT
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 11-1-2005 18:58 Print reply

Posts: 11463
ja maar ik heb geen lasapparaat
 
wildboy-michael 11-1-2005 19:01 Print reply

Posts: 986
tja.dan moet je iemand zoeken die er wel 1 heeft.
je hoeft alleen maar een soort houder voor je veer te maken op je frame
 
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!!
Remco RS 11-1-2005 19:28 Print reply

Posts: 11463
hmm ik vind ze met monoshok vaak te hoog worden, beetje verkrachting van t model... maar smaak verschilt
 
maxisport 11-1-2005 21:00 Print reply

Posts: 4206
thnx voor jullie reply's
was ff een foutje met de maten
voorvork is al hoog tis een mtx voorvork mee ophoogbussen er al in.
kben 1.80 dus de zithoogte zal best wel mee vallen
 
mb-gek 11-1-2005 21:05 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco MB

hmm ik vind ze met monoshok vaak te hoog worden, beetje verkrachting van t model... maar smaak verschilt

licht eraan hoor want als je het zo maakt dat hij op de plaats van je luchtfilter komt kan hij best laag blijven en mooi lang ( ik vind een ori achterbrug namelijk te kort in een mb staan)
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
onraad 11-1-2005 21:16 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Wegligging blijft echt niet hetzelfde , en het zit kut


Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.
 
Ruben. 11-1-2005 21:41 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.



 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Leen 11-1-2005 21:42 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.


jij begrijpt het principe van de schokbreker niet helemaal geloof ik
 
Remco RS 11-1-2005 22:14 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-gek

[...]

licht eraan hoor want als je het zo maakt dat hij op de plaats van je luchtfilter komt kan hij best laag blijven en mooi lang ( ik vind een ori achterbrug namelijk te kort in een mb staan)


das waar daarom ga ik zaterdag een mooie chromen halen
 
Saknet 11-1-2005 22:21 Print reply

Posts: 10355
niet zichtbaar verschil met lengte hoor met die bwz dinge (ofzo)

je moet die originele brug er gewoon in laten.. zon ding moet je gewoon helemala ori houwe (voorkuip erbij zoeken ofzo)

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:22
vind je van mijn mb dan, kheb meerdere ophangingspunten voor mn mbx veertje kan m zo verstellen (zelfs nog wel lager)

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:24
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
m_a_r_k 11-1-2005 22:22 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Idd, hoe hoger je zit, hoe hoger je zwaartepunt en hoe slechter de wegligging. De beste wegligging heb je in feite enkel zonder veren. Maar dat is niet rijdbaar. Maar in principe verslechtert elk stukje veer je wegligging. Dus hoe hoger, hoe slechter. Maar als je gewoon doet heb je der geen last van. Niemand rijdt met MT's zo strak dat ze zo'n goede wegligging nodig hebben.


je moet korte progressieve schokbrekers hebben zodat je zoveel mogelijk contact met de weg behoud
 
onraad 11-1-2005 23:14 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


jij begrijpt het principe van de schokbreker niet helemaal geloof ik


Als je op een perfect vlakke baan zou rijden, heb je absoluut geen schokbrekers nodig omdat er geen schokken zijn. Dan heb je de beste wegligging aangezien je chassis perfect in lijn blijft over de weg.

In praktijk kun je idd niet zonder veren maar over het algemeen geld echt wel dat je met kortere en hardere veren een betere wegligging hebt dan met lange en/of zachte. ( Ik heb het nu wel over de gewone asfaltwegen en geen rommelbaantjes of crossparcours ).

Snelle sportwagens "plakken" ook tegen de grond. Een NSR ofzo moet je ook echt niet ophogen want dan krijg je een kutwegligging.

GP-motoren hebben ook een kei-harde vering voor hun wegligging. 2cm erbij doen en ze kunnen het in zo'n bochten ook wel vergeten hoor.
 
Remco RS 12-1-2005 9:32 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

niet zichtbaar verschil met lengte hoor met die bwz dinge (ofzo)

je moet die originele brug er gewoon in laten.. zon ding moet je gewoon helemala ori houwe (voorkuip erbij zoeken ofzo)

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:22
vind je van mijn mb dan, kheb meerdere ophangingspunten voor mn mbx veertje kan m zo verstellen (zelfs nog wel lager)

voorkuip?? is dat dat ding om de koplamp? dat vind ik echt niet staan

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-1-2005 22:24

 
User 927 12-1-2005 10:14 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Als je op een perfect vlakke baan zou rijden, heb je absoluut geen schokbrekers nodig omdat er geen schokken zijn. Dan heb je de beste wegligging aangezien je chassis perfect in lijn blijft over de weg.

In praktijk kun je idd niet zonder veren maar over het algemeen geld echt wel dat je met kortere en hardere veren een betere wegligging hebt dan met lange en/of zachte. ( Ik heb het nu wel over de gewone asfaltwegen en geen rommelbaantjes of crossparcours ).

Snelle sportwagens "plakken" ook tegen de grond. Een NSR ofzo moet je ook echt niet ophogen want dan krijg je een kutwegligging.

GP-motoren hebben ook een kei-harde vering voor hun wegligging. 2cm erbij doen en ze kunnen het in zo'n bochten ook wel vergeten hoor.


En dan komt er een bocht..... en ga je knetterhard op je plaat omdat je wielen gaan zoeken... Zou zeggen: lees es een boek over wegligging, misschien steek je er wat van op.

Edit: Ophogen heeft trowuens wel negatief effect op je wegligging, bochten gaan wat moeilijker, langere draaicirkel enz. Maar nix ernstigs, blijft zeker goed rijdbaar...

Edit 2: Was bijna de torsiekrachten vergeten.... je chassis kan NOOIT in een perfecte lijn boven het wegdek blijven, omdat er krachten op werken, van motor, rijwind, besturing etc. die torsie veroorzaken, en je chassis dus buigen (ja je chassis veert ook) en dan zou je dus met je wielen loskomen etc.


Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 12-1-2005 10:18
 

Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved