Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pakking motorblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25295 - pakking motorblok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

piet36 9-1-2005 12:18 Print topicpost
Posts: 2
sorry bedoel pakking

Ik heb ff wat vraagjes.

Wat is de pakking van een motorblok en waar is het van gemaakt?

Hoe wordt het lekken van olie uit het motorblok gestopt?

alvast bedankt
 

Ariej 9-1-2005 14:54 Print reply

Posts: 3685
De pakkig van je motorblok houdt het lekken van olie tegen door tussen de carterhelfden de ruimte op te vullen, Pakking is een soort papier.
Pakkingen kun je kopen, of zelf knippen


Het groene is pakking (Marhin?)

Dit bericht is ge-edit door Ariej op 9-1-2005 14:55
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
ehhh 9-1-2005 15:02 Print reply
Posts: 1499
je hebt ook vloeibare pakking maar is zelfde pricipe.
allemaal teringzooi.


 
Allah is groter
-Niellesie- 9-1-2005 15:03 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ehhh

je hebt ook vloeibare pakking maar is zelfde pricipe.
allemaal teringzooi.




idd zondr pakkingen roeleert vraag maar aan rastaman
 
allalallalallalalallalala
Almer 9-1-2005 15:16 Print reply

Posts: 3325
je hebt ook koppakkingen en die zijn van een soort metaal, die sluiten de cilinder goed af voor optimale compressie
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
-Niellesie- 9-1-2005 15:18 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

je hebt ook koppakkingen en die zijn van een soort metaal, die sluiten de cilinder goed af voor optimale compressie


das nie voor optimale compressie heur is gewoon om af te sluiten

je kan er ook een O-ring in doen
 
allalallalallalalallalala
exelzor 9-1-2005 15:26 Print reply
Posts: 111
het beste kan je een combinatie van een gewone pakking en vloeibare pakking gebruiken..Dan lekt er geen druppel meer (als je het goed doet)
 
ehhh 9-1-2005 15:44 Print reply
Posts: 1499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

je hebt ook koppakkingen en die zijn van een soort metaal, die sluiten de cilinder goed af voor optimale compressie


voorzover ik weet sluit de zuigerveer de cilinder gasdicht af voor de optimale compressie.
(tenminste dat hoort bij de taken van een zuigerveer) bij 4t wordt het dacht ik ook wel de compressieveer genoemd.
 
Allah is groter
Almer 9-1-2005 16:00 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ehhh

[...]


voorzover ik weet sluit de zuigerveer de cilinder gasdicht af voor de optimale compressie.
(tenminste dat hoort bij de taken van een zuigerveer) bij 4t wordt het dacht ik ook wel de compressieveer genoemd.





compressieveer heb ik nog nooit van gehoord, t zijn of zuigerveren/ringen en dan zit er nog een olieschraapveer onder die de olie van de cilinderwand afschraapt voor minder wrijving. zuigerveer en koppakking sluiten beide af voor betere compressie, en een ring heeft dezelfde werking als een pakking, ik heb een ring in mn uitlaat
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved