Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - benzine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1282 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25292 - benzine
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martin mt5 knol 9-1-2005 21:00 Print reply

Posts: 2211
Waarom is het dan duurder? heeft toch een reden en dat ie voor snellere auto's alleen maar duurder is.. Lijkt me niet is nog iets
 
brommerforum stinkt
wilko 9-1-2005 21:01 Print reply
Posts: 46
zal binnenkort wel even n scan maken van mn instructie boekje waar het instaat
moet wel zeggen dat het om een 2,8 v6 gaat
maar het is absoluut geen bullshit
waarom denken jullie anders dat er in duitsland vpower wordt verkocht met octaan gehalte 100

mijn vraag was alleen of het scheelde op brommers
aangezien het op n 2.8 al niet super veel maakt


 
je moet iets he
Martin mt5 knol 9-1-2005 21:03 Print reply

Posts: 2211
Het octaan gehalte in 98 is hoger dan in 95. 98-95, 3 dus. Wat ervoor zorgt dat de benzine beter verbrand en minder pingelt. Dus betere prestaties, en betere verbranding
 
brommerforum stinkt
Blukaap2 9-1-2005 21:04 Print reply

Posts: 9956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


bullshit


Hoeft niet, maar jij bent dieselslet, dan weet je dat niet .

Pingelsensoren/klopsensoren, net hoe je ze noemt.
Dan past ie gewoon de ontsteking etc aan en merk je iets van 98.

Alleen doet een brommer doet niet, dus dan moet je het zaakje zelf verder opfokken, maar dan kun je ook niet meer terug naar 95.
 
Stoere brommers
wilko 9-1-2005 21:05 Print reply
Posts: 46
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Hoeft niet, maar jij bent dieselslet, dan weet je dat niet .

Pingelsensoren/klopsensoren, net hoe je ze noemt.
Dan past ie gewoon de ontsteking etc aan en merk je iets van 98.

Alleen doet een brommer doet niet, dus dan moet je het zaakje zelf verder opfokken, maar dan kun je ook niet meer terug naar 95.


kijk dat wilde ik dus weten
bedankt
 
je moet iets he
JCG 9-1-2005 21:07 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Het octaan gehalte in 98 is hoger dan in 95. 98-95, 3 dus. Wat ervoor zorgt dat de benzine beter verbrand en minder pingelt. Dus betere prestaties, en betere verbranding


teneerste het is octaangetal, 98 is klopvaster dus pingelt minder, maar verbrand niet beter. Maar je kan wel hogere compressie hebben, en hogere compressie kan voor meer vermogen zorgen.

 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Martin mt5 knol 9-1-2005 21:08 Print reply

Posts: 2211
verbrand beter, is zuiverder.

Gooi puur alcohol in je tank, verbrand beter en dus betere prestaties (voor even). 95 en 98 is dat verschil maar klein MAAR HET IS ER WEL.

dus niet dom doen



Dit bericht is ge-edit door Martin mt5 knol op 9-1-2005 21:10
 
brommerforum stinkt
Leen 9-1-2005 21:09 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Hoeft niet, maar jij bent dieselslet, dan weet je dat niet .

Pingelsensoren/klopsensoren, net hoe je ze noemt.
Dan past ie gewoon de ontsteking etc aan en merk je iets van 98.

Alleen doet een brommer doet niet, dus dan moet je het zaakje zelf verder opfokken, maar dan kun je ook niet meer terug naar 95.


diesel > benzine
 
JCG 9-1-2005 21:10 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

verbrand beter, is zuiverder. En wat heeft benzine te maken met je compressie????

Dit bericht is ge-edit door Martin mt5 knol op 9-1-2005 21:08


als je benzine klopvaster is kan het hogere compressie aan zonder te pingelen

edit: Dan moet je niet opeens gaan editten

Maar idd, alcohol loopt een stuk harder kijk maar naar nascar racers.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 9-1-2005 21:12
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Martin mt5 knol 9-1-2005 21:11 Print reply

Posts: 2211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


als je benzine klopvaster is kan het hogere compressie aan zonder te pingelen


Had ik zelf al bedacht, lees maar verder boven weer
 
brommerforum stinkt
JCG 9-1-2005 21:12 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

[...]


Had ik zelf al bedacht, lees maar verder boven weer

en lees dat van mij maar
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Blukaap2 9-1-2005 21:12 Print reply

Posts: 9956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

verbrand beter, is zuiverder.

Gooi puur alcohol in je tank, verbrand beter en dus betere prestaties (voor even). 95 en 98 is dat verschil maar klein MAAR HET IS ER WEL.

dus niet dom doen



Jij doet dom, als je geen klopsensoren hebt en je bak is gemaakt voor 95, dan loopt ie op 98 zelfs iets (zul je niet merken) langzamer.

98 is pas zinvol als de rest vd motor er ook op gebouwd is.
 
Stoere brommers
Martin mt5 knol 9-1-2005 21:14 Print reply

Posts: 2211
Dan is er nog wel verschhil
 
brommerforum stinkt
Blukaap2 9-1-2005 21:14 Print reply

Posts: 9956
Ja, negatief.
 
Stoere brommers
Martin mt5 knol 9-1-2005 21:15 Print reply

Posts: 2211
verschil
 
brommerforum stinkt

Dit topic is 6499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved