Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Drijfstang krom bij nieuwe cilinder.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25280 - Drijfstang krom bij nieuwe cilinder...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap2 10-1-2005 15:33 Print reply

Posts: 9956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaasdwaas

maar daardoor gaat er toch geen drijfstang krom??komop zeg die dingen kunnen wel tegn iets hoor


Dan geloof je het niet.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

je bent volgens mij wel enorm lomp bezig als je je drijfstang krom krijgt door een vastzittende cilnder te proberen aan te lopen...


Motoren is het niet zo'n probleem, keertje starten en KLOENK, krom.
 
Stoere brommers
PRO TUNING 10-1-2005 15:36 Print reply

Posts: 4000
Je hebt het zelfde probleem gehad als iemand die in het water rijdt, dan maakt de motor een "waterslag" en is de drijfstang ook krom.
 
m_a_r_c_o 11-1-2005 18:12 Print reply

Posts: 6443
de beloofde foto:

 
Seat Leon 20vt
wiebutt 11-1-2005 18:12 Print reply

Posts: 6264
Cool

Gewoon ff recht tikke en weer gaan

Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 11-1-2005 18:13
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
m_a_r_c_o 11-1-2005 18:12 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o

de beloofde foto:
afbeelding


de drijfstang komt ook tegen de wangen aan

edit : fuck verkeerde knopje



Dit bericht is ge-edit door m_a_r_c_o op 11-1-2005 18:18
 
Seat Leon 20vt
dikke-derbi 18-1-2005 15:50 Print reply

Posts: 10
Ik zou em gewoon rechtmaken, en dan er onder leggen, en daarna er gewoon mee weg crossen
 
Dun Zjuupkoning!!! en als je het niet gelooft kom maar eens hier, dan zalk ouw is mee onder dun toaffel zuipuh!!
Sander-gpr 18-1-2005 15:56 Print reply

Posts: 405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dikke-derbi

Ik zou em gewoon rechtmaken, en dan er onder leggen, en daarna er gewoon mee weg crossen

zegt metaal moeheid jou wat?
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
Terror 18-1-2005 16:01 Print reply

Posts: 9269
en jebig end.. heeft daar ook wel pijn van
 
arabesk 18-1-2005 16:06 Print reply

Posts: 1903
ziet er toch nog goed uit?


hoe je dit gedaan hebt, versta ik nog altijd niet hoor ts
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
MC Beuner 18-1-2005 16:08 Print reply

Posts: 3678
hahahah was je de naaldlager ofzo niet vergeten
 
Vivatje snor
Neonlampje 18-1-2005 16:10 Print reply

Posts: 14825
damn.. dit vind ik erg knap gedaan!!
Nieuw drijfstangetje wordt dat dus
 
MTX-speed 18-1-2005 16:16 Print reply

Posts: 1229
Kromme krukas kan meerdere oorzaken hebben:
- Veel te hoge compressie op grote cilinder (70cc is niet zo heel veel en de motor was niet eens op temperatuur; hoge temperatuur zorgt ervoor dat metaal "zachter" wordt)
- Zuiger die tegen de pet aanslaat(kun je controleren door te kijken of er afdruken op je pet/zuiger staan)
- Extreem pingelen (vroegtijdige ontsteking)
- Expansieruimte vol vloeistof(vloeistof is vergeleken met lucht vrijwel niet samendrukbaar, en dus heeft je drijfstang er veel mee te lijden)

Ik denk persoonlijk dat het het laatste is. Sommigen gooien heel hun zuiger vol olie zodat hij bij de eerste paar slagen niet ongesmeerd loopt. Wanneer er teveel olie bovenop de zuiger zit, krijg je dus een compressie die te vergelijken is met een zuiger die tegen de pet aanslaat.
Sterker nog, wanneer je de boel monteerd hoef je slecht alleen de cilinderwand effe met je vinger in de olie te wrijven en voor de rest helemaal geen extra olie toe te voegen (buiten dat je je mengsmering verrijkt door bijvoorbeeld 1:30 te rijden ofzo)
Persoonlijk doe ik weleens een paar extra spuitjes olie in het karter, bij de krukaslagers, en dan nog een beetje extra voor het big-end en het naaldlager........en dan nog een beetje extra om de tuin van de buren onder de rook te zetten. Maar ik doe nooit olie op m'n zuiger. Doe dit alleen wanneer je je brommer gaat stallen voor een lange tijd (daarna wel effe een paar slagen draaien)
 

Dit topic is 5578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved