Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Drijfstang krom bij nieuwe cilinder.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25280 - Drijfstang krom bij nieuwe cilinder...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

m_a_r_c_o 8-1-2005 19:24 Print topicpost

Posts: 6443
Ik heb een probleem met mijn derbi senda.
Ik had een nieuwe cil er op gezet maar toen gebeurden er dit:

-zuiger cilinder erop > liep goed vrij
-dus ik wilden hem aan zeten maar ik zag dat de orrie carb lekte en ik was toch al van plan een 17,5 mm carb te kopen dus heb ik maar gelijk ergekocht.
-nieuwe 17,5 mm carb. gehaald en er op gezet
-alles zat erop en eraan>konden dus gaan starten
-zat benzine in de carb. > overstroomde niet>carb. goed!
-aankikken lukte niet>dan maar aanlopen
-hoppa in ze 2 getrapt> motor ging rond
-ik gaf een btje gas>achterwiel blokkeerde opeens
-alles ging heel stroef>vliegwiel nog moeilijk rond te krijgen
-cilinder gedemonteerd>drijfstang bleek krom
Hoe kan dit gebeurt zijn?
Zat wel benzine boven de zuiger toen ik de bougie losdraaide...> extreemn verzopen ofzo??
Ook zat de uitlaat helemaal vol met benzine.
En toen ik de tank van de carb los maakte zag ik dat de benzine gewoon door liep uit de tank dan is dus volgens mij de vacuem pomp stuk.
Nu heb ik dus een nieuwe krukas er in en een nieuwe vacuem pomp maar ik wil natuurlijk niet dat het nog een keer gebeurd.
Is het door de vacuem pomp gebeurd of wat anders??
 
Seat Leon 20vt

mikkel 8-1-2005 19:28 Print reply

Posts: 1587
kreeg je de krukas wel meerderen keeren rond met aandouwe of niet 1 keer was het gelijk vast?

en toen je aan het vlieg wiel draaide ging tie toen wel naar links of naar rechts of zat tie helemaal vast geen mm beweging er in ?
 
glaasje op laat je berijden
m_a_r_c_o 8-1-2005 19:33 Print reply

Posts: 6443
ja hij ging wel een paar keer rond.
en het vlieg wiel ging een stukje vrij makkelijk rond en toen ineens niet en dan weer wel.
het vlieg wiel ging beide kanten niet goed rond
 
Seat Leon 20vt
Ariej 8-1-2005 19:35 Print reply

Posts: 3685
hoe zag je cilinder er uit?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
mikkel 8-1-2005 19:36 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o

ja hij ging wel een paar keer rond.
en het vlieg wiel ging een stukje vrij makkelijk rond en toen ineens niet en dan weer wel.
het vlieg wiel ging beide kanten niet goed rond


maar toen je de cilinder er af was kon je nix geks zien aan de cilinder zuiger en waarom neiuwe krukas ?
 
glaasje op laat je berijden
m_a_r_c_o 8-1-2005 19:38 Print reply

Posts: 6443
cilinder en zuiger is NIKS mis mee
de drijfstang is zo krom als een hoepel en er is een stuk af geschaafd, maar dat komt denk ik van het draaien aan het vlieg wiel achteraf.
 
Seat Leon 20vt
mikkel 8-1-2005 19:40 Print reply

Posts: 1587
is het meshcien niet dat je zuiger gewoon dik de cilinder kop raakt dus niet voorbij zijn bdp komt en dus met het aandouwe de drijfstang krom is gegaan ?
 
glaasje op laat je berijden
kawa 50 8-1-2005 20:23 Print reply

Posts: 400
Wie kan mij nou weer uitleggen wat een vacuumpomp op een brommer doet?


Dit bericht is ge-edit door kawa 50 op 8-1-2005 20:24
 
-Niellesie- 8-1-2005 20:24 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa 50

Wie kan mij nou weer uitleggen wat een vacuumpomp op een brommer doet?


Dit bericht is ge-edit door kawa 50 op 8-1-2005 20:24


die zorgt ervoor dat als je stopt met rijden de carb geen benzine meer krijgt zodat je geen benzinekraantje meer nodig hebt
 
allalallalallalalallalala
Joostvdw 8-1-2005 20:28 Print reply

Posts: 4789
op precies te zijn, vacuumpomp is een membraan pompje die m.b.v. je vacuum uit je spruitstuk (zuiger op en neer, over en onderdruk=vacuum
bezinepompt

voordeel is dat je kraantje automatisch open en dicht gaat als je brommer aan of uit staat, nadeel is ook meteen, dat je em niet dicht kan doen als je dat zou willen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
kawa 50 8-1-2005 20:40 Print reply

Posts: 400
Tsjonge jonge... Dat is toch geen pomp!!!

Dat is gewoon een vacuumbediende benzinekraan
 
m_a_r_c_o 9-1-2005 11:59 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

is het meshcien niet dat je zuiger gewoon dik de cilinder kop raakt dus niet voorbij zijn bdp komt en dus met het aandouwe de drijfstang krom is gegaan ?


hij is nu bij een dealer in elkaar gezet en die zij dat hij ook keek ofdat de zuiger de kop niet raakt.

maar het probleem is dan nu dus op gelost of kan het meer zijn?

want ik heb nu dus een nieuwe vacuum pomp en nieuwe rukas.

jeuh 0,5 k posts
 
Seat Leon 20vt
Speakerfreak 9-1-2005 12:06 Print reply

Posts: 4941
l0l, op derbiforum gister vol lopen kankeren over dat ik gek werd van die vacuum sjit bij al me sendas zijn die dingen lek heb gister gewone benzine kraan gekocht.

en inderdaad die stroomt dan gewoon door, maar je carb was dan dus ook niet goed hoor, vlotter gedoe die bleef hangen waardoor alles vol met benzine loopt
 
Vieze naaiers hier
m_a_r_c_o 9-1-2005 12:08 Print reply

Posts: 6443
ik heb die carb net nieuw hij heeft nog nooit gelopen met da ding?!
maar de vlotter blijft hangen zeg jij wat kan ik daar t beste tegen doen?
 
Seat Leon 20vt
m_a_r_c_o 9-1-2005 18:44 Print reply

Posts: 6443
dus als ik mijn carb ff na kijk dan kan er niks meer gebeuren of kan het ook ergens anders aan liggen?
 
Seat Leon 20vt
m_a_r_c_o 10-1-2005 11:59 Print reply

Posts: 6443
ohja de koelvloeistof liep ook niet door??
wat kan daar de rede van zijn
 
Seat Leon 20vt

Dit topic is 5559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved