Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoeveel toeren kan een oliepomp aan?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 689 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25276 - hoeveel toeren kan een oliepomp aan...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruben. 8-1-2005 18:54 Print reply

Posts: 6131
stil eens
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Joscross 8-1-2005 18:57 Print reply

Posts: 12501
Een cilinder die 16k loopt en smering krijgt via de oliepomp?


WHAHAHAHA.
 
wiebutt 8-1-2005 19:06 Print reply

Posts: 6264
Jij bent de eerste boer die niet zelf mengt volges mij ..
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
FazuL NSR 8-1-2005 19:09 Print reply

Posts: 2046
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Een cilinder die 16k loopt en smering krijgt via de oliepomp?


WHAHAHAHA.

haha hij zal er wel wat bij doen in de tank , mja dan moet je TOCH mengen dus haal die pomp dan gewoon weg indd
 
onraad 8-1-2005 19:38 Print reply
Posts: 593
Wat heeft iedereen hier toch tegen een oliepomp? Zolang die in orde zijn ga ik echt ni zelf liggen mengen hoor. Er is toch niets gemakkelijker als af en toe een scheut olie in je reservoir te kappen en verder over gewoon te tanken. En als je wat meer olie nodig hebt, stel je je pompje gewoon wat anders af e.
 
Joscross 8-1-2005 19:43 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Wat heeft iedereen hier toch tegen een oliepomp? Zolang die in orde zijn ga ik echt ni zelf liggen mengen hoor. Er is toch niets gemakkelijker als af en toe een scheut olie in je reservoir te kappen en verder over gewoon te tanken. En als je wat meer olie nodig hebt, stel je je pompje gewoon wat anders af e.

Ten eerste kan je je pomp niet rijker zetten bij volgas, alleen bij gedeeltelijk gas. Dus als jij volgas 16k toeren maakt kan je er gif op innemen dat je brommer te arm gesmeerd is.
Ten tweede, als jij een scheut olie in de tank gooid betekend dat dat je brommer armer komt te staan. Dus kans op warm/vastloper..
 
onraad 8-1-2005 19:48 Print reply
Posts: 593
Quote:

Ten tweede, als jij een scheut olie in de tank gooid betekend dat dat je brommer armer komt te staan. Dus kans op warm/vastloper..


Ik bedoel hiermee dat ik die scheut olie in het oliereservoir kap he. Maar als je zo'n extreme toeren maakt ok dan, maar al de rest? Als je max 12000 toeren draait kan je pomp echt wel mee hoor.
 
mikkel 8-1-2005 19:54 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Ik bedoel hiermee dat ik die scheut olie in het oliereservoir kap he. Maar als je zo'n extreme toeren maakt ok dan, maar al de rest? Als je max 12000 toeren draait kan je pomp echt wel mee hoor.


maar we hebben het hier over 14
 
glaasje op laat je berijden
mr200r 8-1-2005 19:55 Print reply
Posts: 5122
De angst dat een oliepomp kapot gaat is echt iets nederlands.
 
mr200r
boostah 8-1-2005 19:55 Print reply
Posts: 308
1 groot probleem hiermee

de oliepomp is meestal berekent op een normaal toerental voor de gewone pomp
als een pomp sneller draait zal ze vanaf een bepaald punt ook minder efficient worden en zal het debiet lager komen te liggen (ookal draait ze sneller)
en daarbij komt nog eens dat je brom meer olie nodig heeft op hoge toeren

+ normaal is een oliepomp een tandwielpompje en hierbij kan als men aan te hoge toerental de pomp laat draaien cavitatie optreden die de levensduur heel sterk verkort (weet niet of dit het geval is bij dit geval maar kan voorkomen)
 
onraad 8-1-2005 19:57 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

De angst dat een oliepomp kapot gaat is echt iets nederlands.


Idd, wij hebben hier ook broms rijden die de 100 passeren op hoge toeren met gewoon pompje, nooit last mee gehad. En ja dat kan kapot gaan, ok, ma rij dan gewoon niet e, want een wiel of rem kan ook kapot gaan e. Af en toe controlleren en in orde houden zoals de rest van de brom en alles is in orde hoor.

Pff
 
mikkel 8-1-2005 20:00 Print reply

Posts: 1587
ik neem het risico toch niet dat de oliepomp er meej nokt en ik nieuwe cilinder ken legge dan maar zelf mengen
 
glaasje op laat je berijden
onraad 8-1-2005 20:03 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

ik neem het risico toch niet dat de oliepomp er meej nokt en ik nieuwe cilinder ken legge dan maar zelf mengen


Ik begin daar ni aan, al da gekloot me bidonnekes me naft in en dan olie derin. En zien hoeveel naft er me hoeveel olie moet enz. Ok ,sni moeilijk ma is zo fucking omslachtig. Die pompkes dienen daarvoor en der zit echt wel een grote marge op dus... Maja moet et zelf weten allemaal, iig ga ik ni zelf liggen mengen.
 
low rider 8-1-2005 20:46 Print reply
Posts: 64
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Een cilinder die 16k loopt en smering krijgt via de oliepomp?


WHAHAHAHA.
--------------------------------------------------------------------------------


haha hij zal er wel wat bij doen in de tank , mja dan moet je TOCH mengen dus haal die pomp dan gewoon weg indd

wat bedoelen jullie met 16k
 
theredone51 8-1-2005 21:00 Print reply

Posts: 2506
16k = 16duizend toeren

k wil zeggen kilo => kilo is duizend, snappie?

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 8-1-2005 21:01
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Dit topic is 2157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved