Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - KREIDLER RMC spoel deugt nie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 628 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25273 - KREIDLER RMC spoel deugt nie?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

herman103 8-1-2005 17:11 Print topicpost

Posts: 1352
hallo,

een vriend van mij heeft een kreidler rmc.
die heeft hij nu helemaal opgeknapt.
nu zit hij met het volgende probleem:

hij krijgt maar 1.30 volt uit zijn lichtspoel. hij heeft ook al een andere spoel geprobeert en daar deed ie precies het zelfde. hij meet de stroom recht op de spoel en heeft zijn meter goed aan massa en alles wat daar me te maken heeft zit goed. en hij meet op de juiste manier maar toch nog maar 1.30 uit de spoel wat kan dat zijn???
 

Mr.MTX 8-1-2005 17:47 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103

hallo,

een vriend van mij heeft een kreidler rmc.
die heeft hij nu helemaal opgeknapt.
nu zit hij met het volgende probleem:

hij krijgt maar 1.30 volt uit zijn lichtspoel. hij heeft ook al een andere spoel geprobeert en daar deed ie precies het zelfde. hij meet de stroom recht op de spoel en heeft zijn meter goed aan massa en alles wat daar me te maken heeft zit goed. en hij meet op de juiste manier maar toch nog maar 1.30 uit de spoel wat kan dat zijn???

Windingen verrot???
Draai dan effe nieuwe windingen omheen, kost toch geen drol

edit: typo

Dit bericht is ge-edit door Mr.MTX op 8-1-2005 17:54
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
koen-z 8-1-2005 17:50 Print reply

Posts: 3702
zal hij wel ergens rot zijn inderdaad dat het wat stroom kwijtraakt.
 
Polleke 8-1-2005 17:51 Print reply
Posts: 419
nieuwe windingen op je spoel?

1 je moet de oude gaan tellen
2 je moet dezelfde dikte draad hebben
3 je moet getrainde armen hebben
4 een zee van tijd hebben

denk dat het beter is dan gewoon een andere te gaan halen:P
 
Crazy Honda Team
koen-z 8-1-2005 17:54 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Polleke

nieuwe windingen op je spoel?

1 je moet de oude gaan tellen
2 je moet dezelfde dikte draad hebben
3 je moet getrainde armen hebben
4 een zee van tijd hebben

denk dat het beter is dan gewoon een andere te gaan halen:P


windinkje meer of minder maakt toch niet uit?
 
Mr.MTX 8-1-2005 17:55 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Polleke

nieuwe windingen op je spoel?

1 je moet de oude gaan tellen
2 je moet dezelfde dikte draad hebben
3 je moet getrainde armen hebben
4 een zee van tijd hebben

denk dat het beter is dan gewoon een andere te gaan halen:P

Als je zo'n spoel alleen al vind, is het best prijzig...
Dan maar effe bezig zijn, dan ben je voor een paar euri's klaar...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
herman103 8-1-2005 17:57 Print reply

Posts: 1352
kan dit dan bij bijden spoelen verrot zijn?
 
koen-z 8-1-2005 18:00 Print reply

Posts: 3702
kan ook proberen de stand van de spoelen te veranderen. beetje dichterbij het vliegwiel. bij bosh ontstekingen wil dat nog wel eens werken.

in de spoelen zit beetje speling, drukje hem met je duim naar buiten en draai hem aan.

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 8-1-2005 18:00
 
herman103 8-1-2005 18:03 Print reply

Posts: 1352
dat zij ik hem dus ook en dat heeft hij gedaan maar dat maakte niets uit. maar kan er egt niets anders zijn???? want dat die spoelen dan allebij naar de klote zijn vind ik zo raar. dat is dan wel heel toevallig en de 2e spoel komt bij iemand vandaan die er ook wel verstand van heeft en die beweerde dat hij goed was
 
Polleke 8-1-2005 18:05 Print reply
Posts: 419
1 of 2 windingen zal niet veel uitmaken (enkele mV) alleen je moet wel weten hoeveel je er ongeveer nodig hebt. als er std een 4000 opzitten en jij dieter maar 3000 scheeldt dat een heel stukje

en een paar uurtjes werk? zeg maar sutig een paar dagen. alles moeter erg strak omheen zitten en netjes. hij mag niet beschadigen. en jij blijft echt geen paar uur wikkelen, dat heb na 1 uurtej wel gezien hoor En als je die koperdraad moet kopen (in die lengte en dikte) ben je ook wel een euro of 3-4 kwijt. dan nog het werk wat je eraan hebt.

dan geef ik persoonlijk 20 euro voor een spoel dan dat ik 3 dagen zit te wikkelen. maar iedereen moet zijn hobbie hebben toch....
 
Crazy Honda Team
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-1-2005 18:06 Print reply

Posts: 10835
je moet een spoel hebben waarvan je zeker weet dat hij goed is, en draadje van spoel mag natuurlijk geen contact maken met massa
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MartijnV 8-1-2005 18:33 Print reply
Posts: 136
En je voltmetertje in de wisselspannings stand zetten.

Dit bericht is ge-edit door MartijnV op 8-1-2005 18:35
 

Dit topic is 1156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved