brommerberthus |
7-1-2005 11:34 |
|
brommerberthus |
7-1-2005 11:37 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o
ik heb net een doppler en er staat volgens mij in de gebruiks aanwijzing dat ie niacasil is, btw voor derbi senda
moest jij met de doppler perse een grotere carb erop zette? want da doek liever niet
|
|
|
|
mangoo |
7-1-2005 12:11 |
Posts: 743 |
zou d'r zowieso een grotere carb opzetten 19mm ofzo. Ik had met m'n derbi en conti uitlaat onderin totaal geen kracht meer maar als ie in z'n powerband kwam werd je gelanceerd En later met 19mm had ie onderin wat meer kracht wat wel lekker was. weet bijna wel zeker dat je dat probleem ook krijgt als je een doppler cil neemt
|
|
|
|
brommerberthus |
7-1-2005 12:14 |
Posts: 312 |
hmm, maar ik rij nu ook echt hard vindik met mijn 12mm en 50standaard..
en k heb net op derbi forum zitte lezen.. en de airsal/eurkit 50 lijkt me best leuk cilindertje dan.... en k ben er ook al uit dat het GEEN gietijzer word.
|
|
|
|
Joostvdw |
7-1-2005 12:21 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
hmm, maar ik rij nu ook echt hard vindik met mijn 12mm en 50standaard..
en k heb net op derbi forum zitte lezen.. en de airsal/eurkit 50 lijkt me best leuk cilindertje dan.... en k ben er ook al uit dat het GEEN gietijzer word.
waarom perse geen gietijzer?
een cilinder is op een gegeven moment gewoon versleten, hoe je et ook wend of keert, een gietijzeren kan je dan echter honen en nieuwe zuiger en dan istie weer zo goed als nieuw
een chroom/nica wand slijt wel 10x minder, maar als je 1x iets fout doet (vast/warmloper) kan je hem niet honen of repareren en een nieuwe zuiger heeft dan ook geen nut.
daarom zou ik altijd voor giet gaan, oke, ze zijn (zeggen ze) wat laagtoeriger en maybe wel minder snel warm enzo, maar ik vind het een extra veiligheid geven.
ik had btw een zeta (das chroomwand) en die had ik na 10000km op gereden, een gietijzeren rijd je mss op na 5000km maar dan heb je pas 1ste overmaat...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mangoo |
7-1-2005 12:28 |
Posts: 743 |
@ topicstarter: Hoe hard wil je ongeveer met je cilinder gaan enzo? want je kan beter een mk nemen bijvoorbeeld dan een airsal. die airsal is zo uit de doos niet ?cht lekker afgewerkt en zo'n zuiger daarvan gaat niet bijster lang mee, en die mk is daarentegen w?l erg goed afgewerkt en ik heb zelf nu een 2 hands mk 70cc giet en dat bevalt me prima en die cilinder heeft er al zo'n 10000km's opzitten en ik heb hem laten honen en hijs weer als nieuw zeg ik je
|
|
|
|
onraad |
7-1-2005 13:00 |
Posts: 593 |
Nica's zijn naar mijn weten de snelste cilinders maar zoals eerder gezegd, als er iets misloopt is je cil ook kapot.
Maar gietijzeren zoals vele ori-cilinders zijn echt zo slecht niet hoor. Als je ze iet-wat normaal gebruikt en geen extreme set-up errond zet en geen extreme prestaties wilt, dan zijn deze echt wel goed hoor. Als ze die brommers maken, is dat echt niet met de bedoeling dat je regelmatig moet honen enz dus die gaan bij normaal gebruik wel lang mee hoor.
Hangt er dus vanaf wat je wilt: Gewoon doen -> gietijzer
Snelheid en prestatie -> Nicasil
|
|
|
|
richard3 |
7-1-2005 13:04 |
Posts: 5198 |
hoe zit het nu met die eurocindro ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
brommerberthus |
7-1-2005 13:25 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mangoo
@ topicstarter: Hoe hard wil je ongeveer met je cilinder gaan enzo? want je kan beter een mk nemen bijvoorbeeld dan een airsal. die airsal is zo uit de doos niet ?cht lekker afgewerkt en zo'n zuiger daarvan gaat niet bijster lang mee, en die mk is daarentegen w?l erg goed afgewerkt en ik heb zelf nu een 2 hands mk 70cc giet en dat bevalt me prima en die cilinder heeft er al zo'n 10000km's opzitten en ik heb hem laten honen en hijs weer als nieuw zeg ik je
ik ga met standaard cilinder al super hard voor 50cctje met yasuni onderlangs... veel sneller als iedereen denkt.. maar het moet eigenlijk niet erop achteruit gaan met prestaties.. het word dus denk ik een airsal die zijn nie zo duur en bij een maat op de derbi met mk trower loopt die echt hard
|
|
|
|
mangoo |
7-1-2005 13:37 |
Posts: 743 |
Ajmhrx van dit forum had een appie rs oud model(am5) met een 50cc mk, bagger 17.5mm carb hebo filter, en een ori uitlaat. En hij reed net zo hard als een rs nieuw model(met am6 dus), en hij had 19mm ori cil en yasuni uitlaat en die 2 gingen dus echt even hard, dus zo sloom is die mk niet hoor! Maargoed als je een airsal koopt zou ik hem ZEKER even laten afwerken, dan gaat ie vast wel lang genoeg mee
|
|
|
|
Apriliars105 |
7-1-2005 13:39 |
Posts: 6111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mangoo
Ajmhrx van dit forum had een appie rs oud model(am5) met een 50cc mk, bagger 17.5mm carb hebo filter, en een ori uitlaat. En hij reed net zo hard als een rs nieuw model(met am6 dus), en hij had 19mm ori cil en yasuni uitlaat en die 2 gingen dus echt even hard, dus zo sloom is die mk niet hoor! Maargoed als je een airsal koopt zou ik hem ZEKER even laten afwerken, dan gaat ie vast wel lang genoeg mee
ja dat betekend gewoon dat die am6 kut was afgesteld, want je gaat mij niet wijsmaken dat een oud model met snelle cilinder en wat grotere carberateur een nieuwe eruit rijdt of even hard gaat als een nieuwe met een yasuni uitlaat die goed afgesteld is... Dat gaat ook al richting de 110/115
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Gilera Gsm |
7-1-2005 13:44 |
Posts: 2376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Touchdown
naar wat ik weet:
Gietijzer:
-sterker, dus als ie vastloopt minder schade (mja als cil vastloopt verneuk je hem toch)
-minder hoogtoerig
-wordt minder snel warm, waardoor het ook langerduurt tegen dat ie ff warm is
aluminium:
-sneller kapot
-hoogtoerig
-sneller warm
maar kan ook dat ik volledig onzin uitkraam oor
Onzin
|
|
|
|
Apriliars105 |
7-1-2005 13:47 |
Posts: 6111 |
verbeter hem dan
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Gilera Gsm |
7-1-2005 13:50 |
Posts: 2376 |
Hangt puur af van wat voor merk cilinder(poorttiming), wat voor cilinderwand en uitlaat carb en koeling enz enz.
Dit bericht is ge-edit door Gilera Gsm op 7-1-2005 13:51
|
|
|
|