Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Levensduur Doppler

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1255 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25224 - Levensduur Doppler
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommerberthus 7-1-2005 11:34 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

met een gietijzeren cil hoef je echt niet na 4000km bijv al nieuwe cil hoor,

en alstie zowieso eens versleten is, gewoon honen, nieuwe zuiger en je kan weer verder, dat is het voordeel van een gietijzeren cil

en ik zie mensen praten over een alu cil ik neem aan dat er dan nog wel een gietijzeren kern inzit of iig een wand van nica of chroom, want alu alleen is nou niet echt slijtvast

EDIT: owh ik zou gewoon nu een nieuwe kopen, gietijzer, voordat alles kapot loopt en je je mogelijk nog meer op de hals haalt


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 7-1-2005 11:15


en alsie versleten is wat doet ie dan precies? want ff honen en zuiger erin is makkelijk gezegd maar dan zal de cil ook wel wat geleie hebbe
 
brommerberthus 7-1-2005 11:37 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o

ik heb net een doppler en er staat volgens mij in de gebruiks aanwijzing dat ie niacasil is, btw voor derbi senda


moest jij met de doppler perse een grotere carb erop zette? want da doek liever niet
 
mangoo 7-1-2005 12:11 Print reply

Posts: 743
zou d'r zowieso een grotere carb opzetten 19mm ofzo. Ik had met m'n derbi en conti uitlaat onderin totaal geen kracht meer maar als ie in z'n powerband kwam werd je gelanceerd En later met 19mm had ie onderin wat meer kracht wat wel lekker was. weet bijna wel zeker dat je dat probleem ook krijgt als je een doppler cil neemt

 
brommerberthus 7-1-2005 12:14 Print reply

Posts: 312
hmm, maar ik rij nu ook echt hard vindik met mijn 12mm en 50standaard..

en k heb net op derbi forum zitte lezen.. en de airsal/eurkit 50 lijkt me best leuk cilindertje dan.... en k ben er ook al uit dat het GEEN gietijzer word.


 
Joostvdw 7-1-2005 12:21 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

hmm, maar ik rij nu ook echt hard vindik met mijn 12mm en 50standaard..

en k heb net op derbi forum zitte lezen.. en de airsal/eurkit 50 lijkt me best leuk cilindertje dan.... en k ben er ook al uit dat het GEEN gietijzer word.




waarom perse geen gietijzer?

een cilinder is op een gegeven moment gewoon versleten, hoe je et ook wend of keert, een gietijzeren kan je dan echter honen en nieuwe zuiger en dan istie weer zo goed als nieuw

een chroom/nica wand slijt wel 10x minder, maar als je 1x iets fout doet (vast/warmloper) kan je hem niet honen of repareren en een nieuwe zuiger heeft dan ook geen nut.

daarom zou ik altijd voor giet gaan, oke, ze zijn (zeggen ze) wat laagtoeriger en maybe wel minder snel warm enzo, maar ik vind het een extra veiligheid geven.

ik had btw een zeta (das chroomwand) en die had ik na 10000km op gereden, een gietijzeren rijd je mss op na 5000km maar dan heb je pas 1ste overmaat...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mangoo 7-1-2005 12:28 Print reply

Posts: 743
@ topicstarter: Hoe hard wil je ongeveer met je cilinder gaan enzo? want je kan beter een mk nemen bijvoorbeeld dan een airsal. die airsal is zo uit de doos niet ?cht lekker afgewerkt en zo'n zuiger daarvan gaat niet bijster lang mee, en die mk is daarentegen w?l erg goed afgewerkt en ik heb zelf nu een 2 hands mk 70cc giet en dat bevalt me prima en die cilinder heeft er al zo'n 10000km's opzitten en ik heb hem laten honen en hijs weer als nieuw zeg ik je
 
onraad 7-1-2005 13:00 Print reply
Posts: 593
Nica's zijn naar mijn weten de snelste cilinders maar zoals eerder gezegd, als er iets misloopt is je cil ook kapot.

Maar gietijzeren zoals vele ori-cilinders zijn echt zo slecht niet hoor. Als je ze iet-wat normaal gebruikt en geen extreme set-up errond zet en geen extreme prestaties wilt, dan zijn deze echt wel goed hoor. Als ze die brommers maken, is dat echt niet met de bedoeling dat je regelmatig moet honen enz dus die gaan bij normaal gebruik wel lang mee hoor.

Hangt er dus vanaf wat je wilt: Gewoon doen -> gietijzer
Snelheid en prestatie -> Nicasil
 
richard3 7-1-2005 13:04 Print reply

Posts: 5198
hoe zit het nu met die eurocindro ?
 
op naar de grote brommers
brommerberthus 7-1-2005 13:25 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mangoo

@ topicstarter: Hoe hard wil je ongeveer met je cilinder gaan enzo? want je kan beter een mk nemen bijvoorbeeld dan een airsal. die airsal is zo uit de doos niet ?cht lekker afgewerkt en zo'n zuiger daarvan gaat niet bijster lang mee, en die mk is daarentegen w?l erg goed afgewerkt en ik heb zelf nu een 2 hands mk 70cc giet en dat bevalt me prima en die cilinder heeft er al zo'n 10000km's opzitten en ik heb hem laten honen en hijs weer als nieuw zeg ik je



ik ga met standaard cilinder al super hard voor 50cctje met yasuni onderlangs... veel sneller als iedereen denkt.. maar het moet eigenlijk niet erop achteruit gaan met prestaties.. het word dus denk ik een airsal die zijn nie zo duur en bij een maat op de derbi met mk trower loopt die echt hard
 
mangoo 7-1-2005 13:37 Print reply

Posts: 743
Ajmhrx van dit forum had een appie rs oud model(am5) met een 50cc mk, bagger 17.5mm carb hebo filter, en een ori uitlaat. En hij reed net zo hard als een rs nieuw model(met am6 dus), en hij had 19mm ori cil en yasuni uitlaat en die 2 gingen dus echt even hard, dus zo sloom is die mk niet hoor! Maargoed als je een airsal koopt zou ik hem ZEKER even laten afwerken, dan gaat ie vast wel lang genoeg mee
 
Apriliars105 7-1-2005 13:39 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mangoo

Ajmhrx van dit forum had een appie rs oud model(am5) met een 50cc mk, bagger 17.5mm carb hebo filter, en een ori uitlaat. En hij reed net zo hard als een rs nieuw model(met am6 dus), en hij had 19mm ori cil en yasuni uitlaat en die 2 gingen dus echt even hard, dus zo sloom is die mk niet hoor! Maargoed als je een airsal koopt zou ik hem ZEKER even laten afwerken, dan gaat ie vast wel lang genoeg mee



ja dat betekend gewoon dat die am6 kut was afgesteld, want je gaat mij niet wijsmaken dat een oud model met snelle cilinder en wat grotere carberateur een nieuwe eruit rijdt of even hard gaat als een nieuwe met een yasuni uitlaat die goed afgesteld is... Dat gaat ook al richting de 110/115
 
As finishing touch, God created the Dutch
Gilera Gsm 7-1-2005 13:44 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Touchdown

naar wat ik weet:
Gietijzer:
-sterker, dus als ie vastloopt minder schade (mja als cil vastloopt verneuk je hem toch)
-minder hoogtoerig
-wordt minder snel warm, waardoor het ook langerduurt tegen dat ie ff warm is

aluminium:
-sneller kapot
-hoogtoerig
-sneller warm

maar kan ook dat ik volledig onzin uitkraam oor


Onzin
 
Apriliars105 7-1-2005 13:47 Print reply

Posts: 6111
verbeter hem dan
 
As finishing touch, God created the Dutch
Gilera Gsm 7-1-2005 13:50 Print reply

Posts: 2376
Hangt puur af van wat voor merk cilinder(poorttiming), wat voor cilinderwand en uitlaat carb en koeling enz enz.

Dit bericht is ge-edit door Gilera Gsm op 7-1-2005 13:51
 

Dit topic is 2126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved