Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Levensduur Doppler

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1275 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25224 - Levensduur Doppler
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommerberthus 6-1-2005 22:15 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm

Als dat ding gewoon gaar is vervang het dan meteen. Dalijk verneuk je alles


waarom zou ik um Nu al vervangen hij loopt echt nog wel hard(goed) alleen t word minder
 
brommerberthus 6-1-2005 22:16 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


ja alle "std" metraclitjes zijn gietijzer.


ik heb nei veel verstand van cilinders maar wat is het voor en/of nadeel van gietijzer? en zijn deze mk giet beetje snel?
 
Apriliars105 6-1-2005 23:34 Print reply

Posts: 6111
en waarom scheelt het 70 euro? Is niet dezelfde cilinder dan neem ik aan?
 
As finishing touch, God created the Dutch
Touchdown 6-1-2005 23:53 Print reply
Posts: 117
naar wat ik weet:
Gietijzer:
-sterker, dus als ie vastloopt minder schade (mja als cil vastloopt verneuk je hem toch)
-minder hoogtoerig
-wordt minder snel warm, waardoor het ook langerduurt tegen dat ie ff warm is

aluminium:
-sneller kapot
-hoogtoerig
-sneller warm

maar kan ook dat ik volledig onzin uitkraam oor
 
onraad 7-1-2005 0:00 Print reply
Posts: 593
Is mss beetje off-topic maar nu het hier toch om levenduur van een cil gaat, wat bedoelt men juist me "een zuiger die x aantal uren heeft"? Is mss stom maar kheb er wat over gelezen en gerakk er ni uit.
 
denollie(the real one) 7-1-2005 0:47 Print reply

Posts: 501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sector_1

[...]


noem eens een 50cc cilinder met 2 zuigers?


V 2 lol , iemand ooit al eens een TWEEtakt dieselmotor gezien echt raar
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
khpoppema 7-1-2005 0:52 Print reply

Posts: 3199
helemaal niet je hebt enomre tweetakt scheepsmotoren op diesel

tweetakt diesels hebben vaak wel spoelpoorten
en een uitlaatklep
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Apriliars105 7-1-2005 0:58 Print reply

Posts: 6111
Maar als je dus snel wilt met 50cc is een aluminium cilinder beter?

Wat is dan een echte aanrader (kwa prijs, kwaliteit verhouding)
 
As finishing touch, God created the Dutch
onraad 7-1-2005 1:16 Print reply
Posts: 593
De beste cilinderwand is met een Nicasil-laag erin, daarna komt de Alu-cil en dan de gietijzeren. Maar Nicasil is veel moeilijker uit te honen omdat het maar een dun laagje op de wand is die je snel weghoont terwijl je dit met alu-cil niet hebt. Je hebt ook nog Chroom maar daar weet ik niets over. Ik rijdt altijd met Nica's btw.

Dit bericht is ge-edit door onraad op 7-1-2005 1:18
 
Bullet 7-1-2005 5:19 Print reply

Posts: 12150
dat alu cilinder automatisch sneller zijn is onzin.

alleen zijn meestal de alu cil's (die ook wat duurder zijn) leuker getimed.

maarja nica slijt "niet", dus dat vind ik wel een leuke voordeel
 
**My BungHole Will Speak Now**
brommerberthus 7-1-2005 7:00 Print reply

Posts: 312
alsik het zo hoor word het dus geen metrakit want das gietijzer en ik rijd veel kilometers per jaar... en dan kan ik binne paar duizend kilometer al nieuwe cilinder weer kopen

kom ik terug op Doppler is dat wel met niscali wand
 
m_a_r_c_o 7-1-2005 11:10 Print reply

Posts: 6443
ik heb net een doppler en er staat volgens mij in de gebruiks aanwijzing dat ie niacasil is, btw voor derbi senda
 
Seat Leon 20vt
Joostvdw 7-1-2005 11:14 Print reply

Posts: 4789
met een gietijzeren cil hoef je echt niet na 4000km bijv al nieuwe cil hoor,

en alstie zowieso eens versleten is, gewoon honen, nieuwe zuiger en je kan weer verder, dat is het voordeel van een gietijzeren cil

en ik zie mensen praten over een alu cil ik neem aan dat er dan nog wel een gietijzeren kern inzit of iig een wand van nica of chroom, want alu alleen is nou niet echt slijtvast

EDIT: owh ik zou gewoon nu een nieuwe kopen, gietijzer, voordat alles kapot loopt en je je mogelijk nog meer op de hals haalt


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 7-1-2005 11:15
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
richard3 7-1-2005 11:17 Print reply

Posts: 5198
50cc eurocilindro wat is dit voorn wand en hoe hard loopt dat dan?,en de levensduur was ook wel ok had ik gehoord klopt dat ?
 
op naar de grote brommers
richard3 7-1-2005 11:20 Print reply

Posts: 5198
en toeren hoe zit dat i.v.h. met de wand (neem trouwens een homoet weet niet of je dan better kan schatten)?
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 2127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved