Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Poorten opmeten II

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 839 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2521 - Poorten opmeten II
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jca 30-12-01?16:19 Print topicpost
Posts: 55
Een tijdje geleden poste pietjo een topic over poorten opmeten.
Ik ben dus op het moment bezig met de revisatie van m'n NSR, en ik dacht laat ik het ook ff nameten, die uitlaatpoort dan.
Ik heb er zo'n gt4 cilinder onder dus ik wilde wel weten hoe of wat.
De maat in de poortmap is 33 mm breedt.
Dat betekend dus dat de werkelijke breedte 29.2mm
is.
Terwijl de breedte volgens verschillenden hier niet breder mag zijn dan 2/3 van de boring. Dat zou betekenen dat de poort niet breder mag zijn dan 26 mm.
Ik het al dik 5000km gereden met dit cilindertje, en nog nooit last van happende zuigerveren gehad.
Volgens mij gaat die regel niet op voor kleine boringen.
 

MBBBBBB 30-12-01?16:59 Print reply
Posts: 2340
Tuurlijk wel....... je zuigerveren hebben altijd steun nodig

Maar als je goed gemeten hebt..... vreemd dan ja, was gt4 nou die snelle Belgische cilinder ?

Edit: foutje

[This message is edited by MBBBBBB on 30-12-01 17:03]
 
B3AST 30-12-01?17:51 Print reply
Posts: 2469
je zuigerveer is denk ik wel meer gesleten dan normaal dan.

Maarrrrrrrr die GT4 cylinder, zou je daar de portmap van hier willen posten? en wat zijn de prestaties?
 
- insane in the brain -
jca 30-12-01?19:29 Print reply
Posts: 55
Ik rijd ommenabij de 130, met een 6 bak en tandwielverhouding 16-38.
Ik heb een 16 mm carb en een gianelli uitlaat.
Binnenkort komt er een homoet special onder.
 
MBBBBBB 30-12-01?20:16 Print reply
Posts: 2340
Cker V@ !!! :n :n :n :n

Maar is toch wel een hele lichte tandwielverhouding? ( Geen verstand van... lijkt me wel )

Dus misschien 100 km/h en dan lekker hard trekken?

Geef mij z'on ding ook he! :p :p
 
Sneks 30-12-01?20:22 Print reply
Posts: 2499
da's wel echt super hard voor een cil. waar niet aan gefreesd is, die moet ik ook hebben.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 30-12-01?20:40 Print reply
Posts: 2469
KANKERRRRRRRRRRR!!!!!!!

wij wachten met smart op een portmap!!!!
 
- insane in the brain -
MB50TUNED 30-12-01?20:49 Print reply
Posts: 1054
in principe is 65% van de breedte van de boring altijd veilig. Maar het kan breder. Dit is ook afhankelijk van de vorm van de uitlaatpoort. Een ronde poort vraagt minder van de zuigerveren dan een die bijna vierkant is. Het hangt verder ook af van de zuiger veer, materiaal en soort vceer. Een L veer hapt bijvoorbeeld als een gek. En een stugere veer gaat iets minder in een poort dan een slappere. En het hangt er ook van af hoe vaak je je zuigerveer wilt vervangen. Er zijn gevallen begend van mensen die met 74% breedte rijden.

ps kan je de timing ook neer zetten?
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
jca 30-12-01?21:23 Print reply
Posts: 55
Ik rijd dus bijna op 75% van de boring.
He die portmap komt van de week ff, ik wil eerst die portmap in autocad uittekenen, met de werkelijke maten erbij. Dat is veel duidelijker dan zo'n potloodmap.
En mb50, bedoel je de porttiming in graden?
Dat lukt niet, want ik heb geen gradenschijf.

 
Sneks 31-12-01?01:45 Print reply
Posts: 2499
op de site van mb50tuned staat er 1 die je zo kan uitprinten (heb ik ook gedaan ) echt heel handing, die kan je dan weer op een stuk karton plakken en aan je vliegwiel bevestigen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MB50TUNED 31-12-01?07:25 Print reply
Posts: 1054
ik bedoelde inderdaad in graden. Maar als je de maten erbij staan kan misschien iemand anders met een NSR blok en gradenschijf de timing neerzetten?

[This message is edited by MB50 TUNED on 31-12-01 07:28]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved