Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2T carb op 4T blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25206 - 2T carb op 4T blok?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 6-1-2005 17:59 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondacrosser

moet die 4t van je geen axeleratie pomp hebbe ?

auto,s enz hebbe dat
Lang niet alle auto's (zoiezo niet alle 4t motoren) hebben een acceleratiepomp....
 
ellemug 6-1-2005 18:18 Print reply
Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM


ps. waar is het stangetje uit het blok voor die gespanne gaat staan als het blokje loopt




Dat is je regulateur.
Daarmee stel je het max. toerental (lees max snelheid??) mee af. Het armpje uit het blok bediend de gasklep van de carb. Aan het armpje zit ook een veertje. De kracht van dat veertje bepaald je max toerental. Als het goed is zit er aan het andere eind van de veertje een hendeltje dat bediend word door je gaspedaal/gashendel. Voor meer toeren moet je dat kleine veertje iets verbuigen (is vrij gevoelig) zodat die strakker komt. Pas op voor overtoeren!! Standaard is max rpm van die blokken 3600rpm maar hij wil veel hoger!!

Harder trekken kun je alleen met tunen bereiken. Je kunt een maatje grotere sproeier proberen. Maar verder moet je een 4T tunen mbv. kleptiming grote inlaat/uitlaat kanalen, tegendruk demper etc. Word niet eenvoudig.

Beetje standaard carb. zonder poespas kan op 2T en 4T.
 
Roedi-Loerbeek 6-1-2005 18:55 Print reply

Posts: 1492
Ik heb dus ook zo'n honda blokje (vast laten lopen ) dus als je nog onderdelen nodig hebt van zo'n ding moet je me maar ff inboxe.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
PRO TUNING 6-1-2005 19:16 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

weet niemand van jullie dat 2takt cabr anders werkt dan 4takt?

neej dus


De werking is niet anders, de setting is anders !!
 
Tsxdude AKU MicheL 6-1-2005 19:18 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


De werking is niet anders, de setting is anders !!


idd het blijft een mengsel vormen

No offence verder
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
POM 6-1-2005 19:22 Print reply

Posts: 757
net erop gezet loopt een beetje hard stationair
sproeier 110 precies goed maar vooral zwaar onregelmatig
zit nu wel flinkmeer kracht op...
ding draait ff wat toeren
er komt uit meer gaten rook dan hoort...
 
JCG 6-1-2005 20:28 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

Ik heb dus ook zo'n honda blokje (vast laten lopen ) dus als je nog onderdelen nodig hebt van zo'n ding moet je me maar ff inboxe.



netjes hoe heb je dat gedaan? laat me raden te weinig olie
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
POM 9-1-2005 22:08 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

net erop gezet loopt een beetje hard stationair
sproeier 110 precies goed maar vooral zwaar onregelmatig
zit nu wel flinkmeer kracht op...
ding draait ff wat toeren
er komt uit meer gaten rook dan hoort...


dingetje trekt flink harder op maar komt nog niet boven de 43 uit wat flink bale is. verder las ik...

Quote:
Loopt het ding met een nieuwe en vakkundig gemonteerde riem op de vlakke weg gemiddeld langzamer dan 40 (geen idee wat vorige eigenaar er al dan niet gunstig al aan vervangen of geknutseld heeft) vraag dan aan dezelfde specialist of hij daar iets op weet. Hij zal dan zo goed als zeker eerst de carburateur losmaken en door vergelijking van inlaat-oppervlak van het aansluitend gat in het blok met de maat van het smalste gedeelte (venturi) in de carburateur, vaststellen of het plaatsen van een ruimere carburateur zinvol is (bij te grote carburateur sneuvelt het motortje onherroepelijk met grote schade!).

klopt dit van dat een te grote carb schade aan richt??

me olie lampje blijft nu wel constant branden terwijl er genoeg olie in zit
 
ellemug 9-1-2005 22:45 Print reply
Posts: 33
wat voor transmissie zit er op zon ding dan?? Loopt die de snelheid niet te begrensen??

En ik denk dat er op gedoeld word dat het blok met een grote carb. onwijs veel toeren gaat draaien. Dat vind een 4T niet leuk. En als je carb veel groter is dan het inlaatkanaal zal de luchtstroom in je carb niet meer ideaal zijn en je mengselverhouding veranderen. Al loopt zon hondablok daar niet gelijk op kapot. Die lopen alleen kapot door oliegebrek
Dat olielampje zal aan de olieNIVEAU schakelaar in dat hondablok zitten. Hmm als die gaat branden spat de olie wel errug in de rondte in dat blok
Hoeveel toeren draai je??
 

Dit topic is 1815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved