Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #25205 - 129,6cc puch maxi project
|
Pagina 2 van 78
|
Dit topic is 136836 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joostvdw |
5-1-2005 23:03 |
Posts: 4789 |
heheh kvind et wel een stoer beunproject :P
nou ja, tis niet echt beun, maar toch een beetje, neem niet aan dat je er veel km's mee zal maken
ik zou alleen het onderste ophangpunt ook proberen ergens aan vast te maken en plaatjes lassen bij de abrugbevestiging, zodat die niet uitscheuren of buigen
over die carb, zou je niet gewoon, een gat in je tank kunnen slijpen, stang tussen balhoofd en zadelpen en dan daar een tank van e.o.a. op zetten
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Hannes |
5-1-2005 23:03 |
Posts: 4530 |
waar laat je de carb?
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
Sander-gpr |
5-1-2005 23:04 |
Posts: 405 |
er is gelukkig meer dan voldoende ruimte voor de carburateur, het gat waar het spruitstuk op moet komen zit namelijk niet echt onder het frame. word wel gewoon zelf een spruitstuk maken. op deze foto hieronder is het goed te zien. de uitlaat word wel gewoon onderlangs, een beetje langs de zeikant. dat gaat ook prima passen. het onderste ophangpunt ben ik mee bezig, hoeft alleen nog maar gelast te worden. daarmee word ook de ophanging van m'n achterbrug heel erg veel sterker, want zo als ie nu is is die ophanging idd te slap.
@ leen, de achterbrug is wel gewoon voor een puch maxi gemaakt, erg vreemd ding. ik kwam hem tegen bij de brommerzaak hier in de buurt.
op deze foto zie je goed hoe het spruitstuk moet komen:
Dit bericht is ge-edit door Sander-gpr op 5-1-2005 23:05
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 6-1-2005 20:52
|
|
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo. |
|
barry |
5-1-2005 23:04 |
Posts: 7387 |
of last veel in je vrijetijd. of je doet het als bijbaantje of werk, beetje lassen? want de lassen zien er wel redelijk uit. vooral de rechter kant (als je er op zit) ziet er wel goed uit
Dit bericht is ge-edit door barry op 5-1-2005 23:05
|
|
He? |
|
Gideon |
5-1-2005 23:06 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr
er is gelukkig meer dan voldoende ruimte voor de carburateur, het gat waar het spruitstuk op moet komen zit namelijk niet echt onder het frame. op deze foto hieronder is het goed te zien. de uitlaat word wel gewoon onderlangs, een beetje langs de zeikant. word wel gewoon zelf een spruitstuk maken. dat gaat ook prima passen. het onderste ophangpunt ben ik mee bezig, hoeft alleen nog maar gelast te worden. daarmee word ook de ophanging van m'n achterbrug heel erg veel sterker, want zo als ie nu is is die ophanging idd te slap.
@ leen, de achterbrug is wel gewoon voor een puch maxi gemaakt, erg vreemd ding. ik kwam hem tegen bij de brommerzaak hier in de buurt.
op deze foto zie je goed hoe het spruitstuk moet komen:
afbeelding
uitlaat komt dan toch veels te laag? er zit zowieso in zo'n onderlangse uitlaat al een bocht naar rechts en dan loopt ie nog es naar beneden ook
|
|
SSTjoener |
|
Leen |
5-1-2005 23:06 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
of last veel in je vrijetijd. of je doet het als bijbaantje of werk, beetje lassen? want de lassen zien er wel redelijk uit. vooral de rechter kant (als je er op zit) ziet er wel goed uit
Dit bericht is ge-edit door barry op 5-1-2005 23:05
iedere slet kan wel mig/mag lassen
|
|
|
|
barry |
5-1-2005 23:07 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
iedere slet kan wel mig/mag lassen
jup maar mooi lassen is een 2de
en laat dat 2de nou net best lastig zijn wat je niet zo 1,2,3 onder de knie hebt
|
|
He? |
|
arabesk |
5-1-2005 23:07 |
|
Sander-gpr |
5-1-2005 23:08 |
Posts: 405 |
ik heb het lassen laten doen bij de smit hier in de buurt (met zo'n dikke CO2 instalatie :P), ik vertrouw mijn eigen kunsten niet als het gaat om zoiets als dit (blokophanging enzo) wil niet dat m'n blok eronder vandaan pleurt tijdens het rijden. die las waar die grote plaat tegen het frame aan zit (rechterkant) ziet er een beetje raar uit maar dat komt omdat er eerst een plaat tegen m'n frame is gelast om de boel op te vullen, en daarop deze plaat weer. (op dat punt is m'n frame 2cm dik
Dit bericht is ge-edit door Sander-gpr op 5-1-2005 23:09
|
|
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo. |
|
Joostvdw |
5-1-2005 23:09 |
Posts: 4789 |
oeh nu et toch over lassen gaat, ff tussendoor, mig/mag is toch ook met een gas en een draad zegmaar?
want bij de gamma stond een mig lasapparaat maar ik kon helemaal niet vinden waar het gas of de draad heen moest? leek net elektrisch lasapparaat
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
5-1-2005 23:09 |
Posts: 7744 |
ehm, ik vind het een leuk projectje:P...suc6 ermee
|
|
hoi |
|
barry |
5-1-2005 23:09 |
Posts: 7387 |
dacht al. dat kan niemand iemand hebben gelast die in zijn vrije tijd ff wat zomaar inelkaar flanst of die gene moet al veel ervaring hebben dan
|
|
He? |
|
wiebutt |
5-1-2005 23:10 |
Posts: 6264 |
Ga je hem nog spuite
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
arabesk |
5-1-2005 23:11 |
Posts: 1903 |
ik vind het ook tof dinkie, suc6 dermee
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Hondalover19 |
5-1-2005 23:12 |
Posts: 1255 |
Je had nog lichter kunnen maken hoor , zover als ik kan zien heb je plaat gebruikt van 10mm dik Das al vrij dik vind ik ...Maar Mss kan je nog overal gaten boren in die plaat beetje minder gewicht.
En Je Achterbrug ziet er op zich niet zo slecht uit Maar als je gaat voor stevigheid Las dan Overal waar je kan lassen.Zoals aan de binnekant enzo ook en liever iets dikker als te dun. Die achterbrug trekt het meeste naar 1 kant de kant waar je tandwiel opstaat omdat de motor zo hard trekt wil die je achterwiel en motorblok bijeen trekken als het ware...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Dit topic is 136836 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 78
|
|