Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 129,6cc puch maxi project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25205 - 129,6cc puch maxi project
Pagina 2 van 78
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 76, 77, 78Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 136836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 5-1-2005 23:03 Print reply

Posts: 4789
heheh kvind et wel een stoer beunproject :P

nou ja, tis niet echt beun, maar toch een beetje, neem niet aan dat je er veel km's mee zal maken

ik zou alleen het onderste ophangpunt ook proberen ergens aan vast te maken en plaatjes lassen bij de abrugbevestiging, zodat die niet uitscheuren of buigen

over die carb, zou je niet gewoon, een gat in je tank kunnen slijpen, stang tussen balhoofd en zadelpen en dan daar een tank van e.o.a. op zetten
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hannes 5-1-2005 23:03 Print reply

Posts: 4530
waar laat je de carb?
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Sander-gpr 5-1-2005 23:04 Print reply

Posts: 405
er is gelukkig meer dan voldoende ruimte voor de carburateur, het gat waar het spruitstuk op moet komen zit namelijk niet echt onder het frame. word wel gewoon zelf een spruitstuk maken. op deze foto hieronder is het goed te zien. de uitlaat word wel gewoon onderlangs, een beetje langs de zeikant. dat gaat ook prima passen. het onderste ophangpunt ben ik mee bezig, hoeft alleen nog maar gelast te worden. daarmee word ook de ophanging van m'n achterbrug heel erg veel sterker, want zo als ie nu is is die ophanging idd te slap.

@ leen, de achterbrug is wel gewoon voor een puch maxi gemaakt, erg vreemd ding. ik kwam hem tegen bij de brommerzaak hier in de buurt.

op deze foto zie je goed hoe het spruitstuk moet komen:



Dit bericht is ge-edit door Sander-gpr op 5-1-2005 23:05

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 6-1-2005 20:52
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
barry 5-1-2005 23:04 Print reply

Posts: 7387
of last veel in je vrijetijd. of je doet het als bijbaantje of werk, beetje lassen? want de lassen zien er wel redelijk uit. vooral de rechter kant (als je er op zit) ziet er wel goed uit

Dit bericht is ge-edit door barry op 5-1-2005 23:05
 
He?
Gideon 5-1-2005 23:06 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr

er is gelukkig meer dan voldoende ruimte voor de carburateur, het gat waar het spruitstuk op moet komen zit namelijk niet echt onder het frame. op deze foto hieronder is het goed te zien. de uitlaat word wel gewoon onderlangs, een beetje langs de zeikant. word wel gewoon zelf een spruitstuk maken. dat gaat ook prima passen. het onderste ophangpunt ben ik mee bezig, hoeft alleen nog maar gelast te worden. daarmee word ook de ophanging van m'n achterbrug heel erg veel sterker, want zo als ie nu is is die ophanging idd te slap.

@ leen, de achterbrug is wel gewoon voor een puch maxi gemaakt, erg vreemd ding. ik kwam hem tegen bij de brommerzaak hier in de buurt.

op deze foto zie je goed hoe het spruitstuk moet komen:
afbeelding



uitlaat komt dan toch veels te laag? er zit zowieso in zo'n onderlangse uitlaat al een bocht naar rechts en dan loopt ie nog es naar beneden ook
 
SSTjoener
Leen 5-1-2005 23:06 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

of last veel in je vrijetijd. of je doet het als bijbaantje of werk, beetje lassen? want de lassen zien er wel redelijk uit. vooral de rechter kant (als je er op zit) ziet er wel goed uit

Dit bericht is ge-edit door barry op 5-1-2005 23:05


iedere slet kan wel mig/mag lassen
 
barry 5-1-2005 23:07 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


iedere slet kan wel mig/mag lassen


jup maar mooi lassen is een 2de

en laat dat 2de nou net best lastig zijn wat je niet zo 1,2,3 onder de knie hebt
 
He?
arabesk 5-1-2005 23:07 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


iedere slet kan wel mig/mag lassen


kraak toch eens niet iedereen af zeg





 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Sander-gpr 5-1-2005 23:08 Print reply

Posts: 405
ik heb het lassen laten doen bij de smit hier in de buurt (met zo'n dikke CO2 instalatie :P), ik vertrouw mijn eigen kunsten niet als het gaat om zoiets als dit (blokophanging enzo) wil niet dat m'n blok eronder vandaan pleurt tijdens het rijden. die las waar die grote plaat tegen het frame aan zit (rechterkant) ziet er een beetje raar uit maar dat komt omdat er eerst een plaat tegen m'n frame is gelast om de boel op te vullen, en daarop deze plaat weer. (op dat punt is m'n frame 2cm dik

Dit bericht is ge-edit door Sander-gpr op 5-1-2005 23:09
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
Joostvdw 5-1-2005 23:09 Print reply

Posts: 4789
oeh nu et toch over lassen gaat, ff tussendoor, mig/mag is toch ook met een gas en een draad zegmaar?

want bij de gamma stond een mig lasapparaat maar ik kon helemaal niet vinden waar het gas of de draad heen moest? leek net elektrisch lasapparaat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MotoCrossIpkiss[stan] 5-1-2005 23:09 Print reply

Posts: 7744
ehm, ik vind het een leuk projectje:P...suc6 ermee
 
hoi
barry 5-1-2005 23:09 Print reply

Posts: 7387
dacht al. dat kan niemand iemand hebben gelast die in zijn vrije tijd ff wat zomaar inelkaar flanst of die gene moet al veel ervaring hebben dan
 
He?
wiebutt 5-1-2005 23:10 Print reply

Posts: 6264
Ga je hem nog spuite
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
arabesk 5-1-2005 23:11 Print reply

Posts: 1903
ik vind het ook tof dinkie, suc6 dermee
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Hondalover19 5-1-2005 23:12 Print reply

Posts: 1255
Je had nog lichter kunnen maken hoor , zover als ik kan zien heb je plaat gebruikt van 10mm dik Das al vrij dik vind ik ...Maar Mss kan je nog overal gaten boren in die plaat beetje minder gewicht.

En Je Achterbrug ziet er op zich niet zo slecht uit Maar als je gaat voor stevigheid Las dan Overal waar je kan lassen.Zoals aan de binnekant enzo ook en liever iets dikker als te dun. Die achterbrug trekt het meeste naar 1 kant de kant waar je tandwiel opstaat omdat de motor zo hard trekt wil die je achterwiel en motorblok bijeen trekken als het ware...


 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 136836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 78
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 76, 77, 78Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved