ik had een mb8 blok gekocht en d8 wat zal ik ermee doen. ik ga m dus onder een maxi bouwen. er zit een zundapp oliegedempte voorvork in, en er komt een schijfrem op.
. ik ga dus een heel nieuwe motorophanging lassen en aan het frame lassen. het gaat me in dit project niet zozeer om een debiel hoge topsnelheid, meer om asociaal hard op te trekken
de setup:
Honda mb8 5bak blok
129,6cc Athena (Tuned door mij)
28mm Dellorto (wordt nog een 32mm vlakschuif)
Opmaat uitlaat (berekend door Luc Foekema)
HPI 2005 binnenrotor ontsteking
Malossi 6 kleps membraan
Malossi E13 filter
enz enz
begin nu niet met de reacties van dat frame houd dat nooit enzo. door die motorophanging is het middengedeelte waar hij normaal krom trekt heel veel sterker geworden. een orgineel frame weegt 4,5kg, mijn frame weegt 12kg. m'n puch in totaal weegt maar 50 kg
.
Zow, vandaag demper ingekort en erop gemaakt, nu nog demperwol erin, vast maken en polijsten en dan issie klaar
(geen commentaar over fotokwaliteit aub, is met me telefoon gemaakt, digicam = dood):
heb 21Pk (naja, bijna dan, 20,9pk maar 21 klinkt mooier :P) gescoord met m'n 125cc puch
dit is alleen nog niet de max, ontsteking + carb goed afstellen en m'n krukaslagers zijn verrot, dus er zit nog meer in (+ dat dit alleen in z'n 5 gemeten is, in z'n 1,2,3 en 4 slipte de achterband door op de rol)
een waardeloos filmpje:
http://www.puchtunin...1pkpuch/MOV02953.MPG
het was mooi weer dus ik denk laat ik eens wat fototjes schieten (31-08-2005):
Uitlaat bevestiging zit nu ook op de uitlaat gelast:
voetsteuntje gelast:
Tadaaa, de uiteinden voor me demper. De demper wordt wel nog een stukkie korter, maar dit is gewoon ff om te zien hoe hij gaat worden.:
nieuwe fototjes:
ducktape:
me uitlaat is gelast, lasnaden ga ik wel nog helemaal mooi weg werken:
de cilinderkop:
update (01-04-2005):
vandaag m'n uitlaat uit staal gemaakt:
update (03-03-2005):
spruitstuk is af:
kleine update (25-02-2005):
HPI zit erop,
en de verveling sloeg toe:
update 15-1-2005:
heb m'n uitlaat berekeningen van luc foekema terug gehad, en ben meteen aan het knippen en plakken gegaan om te kijken hoe m'n uitlaat moet worden. zo dus:
update 12-1-2005:
heb m'n cilinder licht getuned, uitlaatpoort naar 66% van de boring gebracht. orgineel is de uitlaatpoort nogal smal. dit is op de poortmap 7mm breder dan orgineel! en nog steeds helemaal veilig ivm happen van de zuigerveer. de spoelpoorten moet ik nog verhogen tot 12mm (1mm verhogen), de blowdown is nu te hoog (heb niks aan de timing verandert, die cilinder heeft dus standaard een te hoge blowdown) hier zijn foto's (die puntjes enzo op de wand rond de uitlaatpoort is gewoon stof, op de onderste foto heb ik t eraf geveegd:
voor:
na:
laatste ophangpunt klaar:
toen stond hij er zo bij:
nog wat las werk gebeurt en blok zit erin:
en de boel vastgelast:
spul gehaald (8mm plaat en een zooi slijpschijven):
daarmee aan de gang geweest:
zo, ben met karton wezen stoeien om een mal voor de ophanging te maken:
Hier de inkepingen verder gemaakt zodat het blok beter eronder hangt.
blokje ff snel opgehangen
Het blokje dat het moet gaan doen:
Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 23-1-2006 om 17:03 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 2-4-2006 om 11:15 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 2-4-2006 om 11:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 4-4-2006 om 17:52 uur.