Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 129,6cc puch maxi project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25205 - 129,6cc puch maxi project
Pagina 1 van 78
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 76, 77, 78Volgende pagina >
Dit topic is 136958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sander-gpr 5-1-2005 22:29 Print topicpost

Posts: 405
ik had een mb8 blok gekocht en d8 wat zal ik ermee doen. ik ga m dus onder een maxi bouwen. er zit een zundapp oliegedempte voorvork in, en er komt een schijfrem op. . ik ga dus een heel nieuwe motorophanging lassen en aan het frame lassen. het gaat me in dit project niet zozeer om een debiel hoge topsnelheid, meer om asociaal hard op te trekken

de setup:
Honda mb8 5bak blok
129,6cc Athena (Tuned door mij)
28mm Dellorto (wordt nog een 32mm vlakschuif)
Opmaat uitlaat (berekend door Luc Foekema)
HPI 2005 binnenrotor ontsteking
Malossi 6 kleps membraan
Malossi E13 filter
enz enz

begin nu niet met de reacties van dat frame houd dat nooit enzo. door die motorophanging is het middengedeelte waar hij normaal krom trekt heel veel sterker geworden. een orgineel frame weegt 4,5kg, mijn frame weegt 12kg. m'n puch in totaal weegt maar 50 kg .

Zow, vandaag demper ingekort en erop gemaakt, nu nog demperwol erin, vast maken en polijsten en dan issie klaar (geen commentaar over fotokwaliteit aub, is met me telefoon gemaakt, digicam = dood):







heb 21Pk (naja, bijna dan, 20,9pk maar 21 klinkt mooier :P) gescoord met m'n 125cc puch

dit is alleen nog niet de max, ontsteking + carb goed afstellen en m'n krukaslagers zijn verrot, dus er zit nog meer in (+ dat dit alleen in z'n 5 gemeten is, in z'n 1,2,3 en 4 slipte de achterband door op de rol)




een waardeloos filmpje:
http://www.puchtunin...1pkpuch/MOV02953.MPG


het was mooi weer dus ik denk laat ik eens wat fototjes schieten (31-08-2005):





Uitlaat bevestiging zit nu ook op de uitlaat gelast:



voetsteuntje gelast:



Tadaaa, de uiteinden voor me demper. De demper wordt wel nog een stukkie korter, maar dit is gewoon ff om te zien hoe hij gaat worden.:









nieuwe fototjes:








ducktape:





me uitlaat is gelast, lasnaden ga ik wel nog helemaal mooi weg werken:




de cilinderkop:


update (01-04-2005):
vandaag m'n uitlaat uit staal gemaakt:





update (03-03-2005):
spruitstuk is af:





kleine update (25-02-2005):
HPI zit erop,



en de verveling sloeg toe:





update 15-1-2005:
heb m'n uitlaat berekeningen van luc foekema terug gehad, en ben meteen aan het knippen en plakken gegaan om te kijken hoe m'n uitlaat moet worden. zo dus:





update 12-1-2005:
heb m'n cilinder licht getuned, uitlaatpoort naar 66% van de boring gebracht. orgineel is de uitlaatpoort nogal smal. dit is op de poortmap 7mm breder dan orgineel! en nog steeds helemaal veilig ivm happen van de zuigerveer. de spoelpoorten moet ik nog verhogen tot 12mm (1mm verhogen), de blowdown is nu te hoog (heb niks aan de timing verandert, die cilinder heeft dus standaard een te hoge blowdown) hier zijn foto's (die puntjes enzo op de wand rond de uitlaatpoort is gewoon stof, op de onderste foto heb ik t eraf geveegd:

voor:



na:




laatste ophangpunt klaar:



toen stond hij er zo bij:





nog wat las werk gebeurt en blok zit erin:







en de boel vastgelast:





spul gehaald (8mm plaat en een zooi slijpschijven):



daarmee aan de gang geweest:






zo, ben met karton wezen stoeien om een mal voor de ophanging te maken:





Hier de inkepingen verder gemaakt zodat het blok beter eronder hangt.






blokje ff snel opgehangen




Het blokje dat het moet gaan doen:





Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 23-1-2006 om 17:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 2-4-2006 om 11:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 2-4-2006 om 11:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 4-4-2006 om 17:52 uur.
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.

boertie 5-1-2005 22:41 Print reply

Posts: 565
netjes staat wel stoer zo'n blokje dur onder

hoe kom je bij zoveel cc dan? beetje vaag naja zul je wel uitgerekend hebben. die achterbrug? naja zal wel aan mij liggen
 
Leen 5-1-2005 22:43 Print reply

Posts: 26877
zat het net te lezen op derbi forum...

waar komt die achterbrug vanaf?
 
hondacrosser 5-1-2005 22:43 Print reply

Posts: 1902
hahah met die achterbrug houd dat ook niet want je achterbrug ophanging is gruwelijk slap

maar veel sucses

en ziet er wel geinig uit
 
a honda highrider 5-1-2005 22:45 Print reply

Posts: 1818
okey
okey

ik kan niet anders zeggen dat het super vet is, heb zelf een ciao gehad met 80 cc polinie, maar dis is een verder van het bed
 
D? Mo(raal)derator
kingmaster 5-1-2005 22:46 Print reply

Posts: 913
gruwelijk kom je al die scooters voorbij op je puch
 
master of offtopic
Ariej 5-1-2005 22:50 Print reply

Posts: 3685
stuhr project,

stabilisator ziet er wel gaar uit trouwens
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Gideon 5-1-2005 22:51 Print reply

Posts: 6855
hoe ga je dat doen met uitlaat? komt die niet veels te laag te hangen?

edit: en idd zoals voederbiet als zei: hoe ga je dat met je carb doen? zelfgemaakt spruitstuk met 90graden bocht oid?

Dit bericht is ge-edit door Gideon op 5-1-2005 22:53
 
SSTjoener
barry 5-1-2005 22:51 Print reply

Posts: 7387
dat onderste ophangpunt moet je je ook vastmaken, anders trekt je blok nog scheef in je ophangpunten bij elke keer optrekken. niet echt leuk...
 
He?
voederbiet 5-1-2005 22:52 Print reply

Posts: 10000
ik zou ook even een buis tussen je frame lassen en hoe ga je je carb fixen?
 
BF is gewoon een kk site
Steineken 5-1-2005 22:53 Print reply

Posts: 578
uitlaat bovenlangs
 
Dus check, ik zit in mijn waggie, 50 cents pomt uit mijn speakers. je weet toch gewoon chill. Dus ik boek die bak vet hard toch, komt er zo
Gideon 5-1-2005 22:54 Print reply

Posts: 6855
kan je die gelijk vastlassen bij je frame, heb je verstevigingsbuis
 
SSTjoener
Ariej 5-1-2005 22:56 Print reply

Posts: 3685
ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen met je carburateur, want volgens mij zit je al gauw in/tegen je tank

en komen er nog andere wielen in?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Jurgen 5-1-2005 22:57 Print reply

Posts: 1334
Vergeet ook niet om je balhoofd ff aan te passen!

Wel stoer verder
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
arrier 5-1-2005 22:59 Print reply
Posts: 2221
heb je wel genoeg ruimte voor de carberateur?
 
Gideon 5-1-2005 23:02 Print reply

Posts: 6855


Hier lijkt het wel of het frame er gewoon echt boven zit?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 6-1-2005 20:51
 
SSTjoener

Dit topic is 136958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 78
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 76, 77, 78Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved