Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - KTM 500 (1985/1986)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25169 - KTM 500 (1985/1986)
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThaYankee 5-1-2005 0:34 Print reply

Posts: 699
kep zelf bijna hetzelfde model, alleen die van ons is uit 1989, iets andere kappen enzo.
ding rijd heel relaxt, alleen de onderdelen zijn idd mega duur, heb nu nieuwe koppelingsplaten nodig(bekleed en glad) en we komen dan aan de 400/500 euro ongeveer 21 euro voor gladde plaaten en 25 euro voor bekleed:-S ben dus nog hard opzoek naar imitatie, maar moeilijk aan te komen.
k weet verder neit wat je gewend bent aan pk's maar van brommer naar dit is idd een vrij grote stap, maar ben zelf ook van brommer naar een rm400 gegaan en daarna naar ktm500, maar voordeel is dus dat het veel minder snel slijt dan die 125-ers en 250-ers, omdat je gewoon veel minder toeren hoeft/kan maken, en je kunt der dus heel relaxt mee rijden zogauw je het onder controle hebt:P, maar als je zo'n eentje kunt krijgen zonder mankementen enzo, gewoon nog perfect, dan ist best een mooie keuze.
en zuigers zijn idd mega duur, ze vertelde me in oud leusen dat een nieuwe zuiger 300 kost:S weet niet of dit echt zoveel is, maja
 
malaguti rst ! ! !
Markos 5-1-2005 0:39 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.MTX

[...]

je kan toch zien aan de uitlaat dat het een 2 takt is?
had alleen een foto van de rechterkant..
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Markos 5-1-2005 0:40 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThaYankee

kep zelf bijna hetzelfde model, alleen die van ons is uit 1989, iets andere kappen enzo.
ding rijd heel relaxt, alleen de onderdelen zijn idd mega duur, heb nu nieuwe koppelingsplaten nodig(bekleed en glad) en we komen dan aan de 400/500 euro ongeveer 21 euro voor gladde plaaten en 25 euro voor bekleed:-S ben dus nog hard opzoek naar imitatie, maar moeilijk aan te komen.
k weet verder neit wat je gewend bent aan pk's maar van brommer naar dit is idd een vrij grote stap, maar ben zelf ook van brommer naar een rm400 gegaan en daarna naar ktm500, maar voordeel is dus dat het veel minder snel slijt dan die 125-ers en 250-ers, omdat je gewoon veel minder toeren hoeft/kan maken, en je kunt der dus heel relaxt mee rijden zogauw je het onder controle hebt:P, maar als je zo'n eentje kunt krijgen zonder mankementen enzo, gewoon nog perfect, dan ist best een mooie keuze.
en zuigers zijn idd mega duur, ze vertelde me in oud leusen dat een nieuwe zuiger 300 kost:S weet niet of dit echt zoveel is, maja
hmm damn
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Sleor 5-1-2005 0:51 Print reply

Posts: 65
Even leuk van een tsx naar een 500 2 takt 1 cilinder gaan,

Met half gas lig je al vlug op je rug
Begrenzen kunn je maarja, ook niet optimaal, kijk beter uit naar een oude cr250, en traagjes beginnen, anders kom je grapjes tegen met de bruute 2 takt vermogensafgifte.
 
mr200r 5-1-2005 5:52 Print reply
Posts: 5122
Is vergif zoon ding vooral de 4-bak,en er moet altyd meer aan gebeuren da je denkt.
 
mr200r
Rick 5-1-2005 9:58 Print reply

Posts: 3788
kzou er als ik jou was niet aan beginnen als je alleen nog maar op een tsx heb gereden
ik stapte van een 125 crosser op en cr500 en dat was int begin al scary gewoon
 
Ride like your ass is on fire!!!
Ollie 5-1-2005 9:59 Print reply

Posts: 2468
Dat er altijd veel meer aan gebeuren moet dan je denkt klopt idd, die waterpomp zal niet het enigste zijn.
Motoren zijn overigens wel erg goedkoop, je kunt er dus best 1 voor onderdelen bij kopen.
Dat scheelt weer in de kosten voor nieuwe onderdelen.

En btw. een crossmotor moet je niet begrenzen, dat werkt gewoon niet, je kunt eerder een btje jezelf begrenzen
Wennen gaat best snel hoor en op een gegeven moment zul je er best goed mee overweg kunnen, je moet alleen niet bepaald overmoedig gaan, dan gaat het dus nog weleens fout.

Hier in de buurt hebben we een sigeunerkamp, jongen die daar zit is 14 en rijd op een KTM SX300 enduro, kan ie heel goed mee overweg, al issie maar 1,70 lang en nog maar 14.
Gewoon wennen en rustig beginnen alles wat ik je zeggen kan.
 
tsx crosser 5-1-2005 10:41 Print reply

Posts: 2356
En of die er mee overweg kan! Die gast rijd super goed man! En zijn ktm is uit 1999 of zo. Heeft misschien al wel bijna even veel pk's als zo'n oude 500. Techniek verbeterd heel snel.

Denk dat het wel zal lukken. Ligt er ook aan waar je gaat rijden. Op een bouwland kan het makkelijk. Maar op een klein kort baantje met veel bochies enzo zou ik t niet doen. Kan je bter een 250 of 125 gaan rijde.
 
Ktm Sx-f 250
lamahoofd 5-1-2005 11:26 Print reply

Posts: 3432
gewoon rustig beginnen
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Blukaap2 5-1-2005 11:47 Print reply

Posts: 9958
Koop dan eoa 4-takt (DR/XT/XR/KLX/KLR), vermaak je je veel beter mee voor weggebruik denk ik.
 
Stoere brommers
hondacrosser 5-1-2005 12:32 Print reply

Posts: 1902
iki heb zo,n zelfde als de onderste van 86 en ding rijdt geweldig maar dan 250cc en is snel genoeg en trekt onderin al heel hard

ik zou om te beginne ook geen 500 pakke

en btw 125 is heel leuk speelgoed alleen slijt het hard een 250 is best slijtvast maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat

en ik zou geen 500 pakke om dat ie nogal groot is en veel te veel vermogen om leuk mee te kunne spele
 
Tsxdude AKU MicheL 5-1-2005 14:34 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sleor

Even leuk van een tsx naar een 500 2 takt 1 cilinder gaan,

Met half gas lig je al vlug op je rug
Begrenzen kunn je maarja, ook niet optimaal, kijk beter uit naar een oude cr250, en traagjes beginnen, anders kom je grapjes tegen met de bruute 2 takt vermogensafgifte.



Ik ga ook van tsx naar 600 4takt 1 cil?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Markos 5-1-2005 14:34 Print reply

Posts: 5048
ja ik wou eigenlijk ook een 4takt hebben. 250cc ofzo, maar zag toen deze goedkoop. Dus ik dacht tsja 500cc 4takt bietje begrensen enzo moet toch redelijk kunnen..
maarja toen bleek het een 2takt te zijn
maar opzich vind ik um nog wel gaaf eruitzien :P maar weet wel dat het eigenlijk veels te lomp is voor mij
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
mcdronkz 5-1-2005 14:35 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]



Ik ga ook van tsx naar 600 4takt 1 cil?


jij gaat motorrijlessen nemen?
 
Tsxdude AKU MicheL 5-1-2005 14:38 Print reply

Posts: 10676
alsof je daar aan grote krachten gewend raakt ofzo...

Zijn allemaal van die 350 homo touring dingen.
Is meer om op de weg leren te rijden
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 10956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved