Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25160 - MBX 80
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap2 4-1-2005 23:43 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smettevdev

Ik haal met een malossi cilinder, een 24mm Mikuni, een proma uitlaat en een vervroegde ontsteking 140km/u op de autoteller van mijn broer. Dit vind ik toch snel. Niet?


[...]



Nee
 
Stoere brommers
smettevdev 4-1-2005 23:46 Print reply
Posts: 150
Heb jij ook een MBX80 gehad? Zoja, hoe snel ree die van jou en met welke setup?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Nee

 
mcdronkz 5-1-2005 0:13 Print reply

Posts: 32777
gaat niet alleen om topsnelheid...

beter fix je een testbankuitdraai ofzo
 
Polleke 5-1-2005 1:07 Print reply
Posts: 419
vin de 93cc malossi een leuke vrij snelle cilinder. niet abnormaal snel, maar rijd wel lekker.

je kunter redelijk schakelui meej rijden, en haalt toch een leuke top
 
Crazy Honda Team
Blukaap2 5-1-2005 11:43 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smettevdev

Heb jij ook een MBX80 gehad? Zoja, hoe snel ree die van jou en met welke setup?


[...]



Heb een NSR met MBX80 blok gehad.
Met een opgeboorde originele cilinder (naar 55mm), 24mm mikuni, tecno uitlaat en nog wat beunzooi.

Die cilinder was, inclusief opboren, nieuwe zuiger, tunen en het aanpassen vd kop net 130 euro.

En die reed 115 digi op top met 9500rpm, haalde bijna 16PK bij zo'n 8500/9000rpm en had bij 6000rpm al een goede 7PK voor handen.
Plus een verbruik ergens tussen de 1:25 en 1:35.

Dat is dus de reden dat ik die malossi cilinder veel te dure troep vind, want het kan voor de helft vh geld stukken beter..

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 5-1-2005 11:44
 
Stoere brommers
vegagucci 5-1-2005 11:52 Print reply
Posts: 3
ok... allerhande antwoorden gekregen.
alvast bedankt.

zal dus de ori cilinder laten aanpassen

iemand een adres?

of anders als iemand met exacte poortmap kan doormailen?

freeswerk kan ik zelf
honen niet
testbank ter beschikking in werkplaats

en wat met uitlaat?

tecno op opgeboorde ori cil = toppie?

 
Blukaap2 5-1-2005 11:54 Print reply

Posts: 9953
Dr is vast wel beter spul, maar een Tecno kost niks en loopt best goed.
 
Stoere brommers
Hans F 5-1-2005 12:27 Print reply
Posts: 4326
Je kan er een beetje van maken wat je zelf wil, uitlaatpoort is standaard erg klein, maar heeft eens spijl.

De poorten zijn heel strak, echt heel netjes.
Ik zou 2 a 3 voetpakkingen gebruiken, zodat je spoelpoorten lang genoeg openstaan. En dan het uitlaatpoortje aanpassen. Kan je best ver in gaan, tenzij je een immi zuiger hebt, dan kan het minder breed ivm sleuven in de zuiger onder de pistonpen.

Het is wel gietijzer, maar een goede kwaliteit. Gaat best heel lang mee.

Voor een uitlaat kan je bv. ook contact opnemen met http://www.helden2w.nl/ , mischien ook wel ivm tunewerk.

Als ontsteking zou ik gewoon een hpi'tje erop zetten.

En idd de kop aanpassen (squishrand erin, compressie goedzetten, en een groef zodat je een gewone o-ring als koppakking kunt gebruiken, de buitenrand dicht je dan af met een goede vloeibare pakking)

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 5-1-2005 12:32
 
Blukaap2 5-1-2005 13:23 Print reply

Posts: 9953
Stages zijn bullshit.
 
Stoere brommers
Tha ripper 5-1-2005 13:23 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


55mm is kut, zit je met dunne cilinderhemd

53mm is ideaal, malossi zuiger erin
stage 5 bestaat niet

of pak ns1 onsteking, ns1 cilinder, cdi en kabelboom, kotter en hoon die naar 53, denk dat dat ook al goed zal gaan

techno uitlaat volgens velen

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 4-1-2005 22:03


Dit is bij elke tuner verschillend bij de ene is 3 het hoogste en bij de ander 5 het hoogste terwijl het wel gelijk aan mekaar is.




 
Hans F 5-1-2005 15:46 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tha ripper
terwijl het wel gelijk aan mekaar is.






ja he, want tunen is tunen
 

Dit topic is 2680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved