Even wachten.
De remlichtschakelaar heeft inderdaad 2 draden:
- zwart (geschakelde + )
- groen/geel (remlicht)
Je achterlicht unit heeft drie draden:
- bruin (achterlicht)
- groen/geel (remlicht)
- groen (massa)
Groen (massa) moet je dus aan je blok & frame & - van de accu aansluiten.
Zwart (geschaklde + ) van de remlichtschakelaar moet naar de geschakelde + van de accu.
Er staat dus gewoon 6 of 12 volt op de zwarte draad als je contact op "aan" staat.
Als je remt verbind de remlichtschelaar de zwarte met de groen/gele (remlicht) draad.
Als je remt staat er dus 6 of 12 volt op de groen/gele draad.
En aangezien die naar je remlicht gaat gaat die branden als je remt. VET
Bruin (achterlicht) moet je alleen nog aansluiten op een draad waar je spanning vanaf komt, dat kan in je koplamp (geel (licht) of bruin (achterlicht)), of bij ??n van de draden die uit je motorblok komen (geel(licht)).
Dit bericht is ge-edit door burgerking op 4-1-2005 20:02
|