Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #25149 - Ontsteking NSR
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 6262 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
FiEtSpOmP |
4-1-2005 18:26 |
Posts: 135 |
Ik heb n probleem, ik ging 's ochtend naar m'n werk (half 8), brommer reed perfect, had avond ervoor volgegooid met mengsmering, olie ververst, koelvloeistof ververst enz.
Wil ik half 1 naar huis, startie niet meer. Contact stond aan (duh) maar hij deed nix, me licht ging wel aan toen ik kickte met schakelaar aan, dus contact is (toch?) niet gaar.
Toen ik 10km had gelopen en thuis was, ging ik ff alles checken. Hij vonkte niet, dus andere bougie.
Toen me bobine, die kreeg geen stroom, gechecked met spanningszoeker (1 stekker op min accu, ander op aansluiting bobine en kicken)
Toen me Ontsteking, rood/zwarte draad deedie t wel, maar de blauw/gele niet.
Dus ik d8: Signaalspoel verrot (of hoe die ook heet) dus ik fietsen naar Kornet (bromzaak hellevoetsluis)
Gehaald, erop gezet, draadje gesoldeerd, alles ok, maar deed weer nix.
Andere CDI geprobeerd waar die mee heeft gereden en nog nix.
Dus dit geprobeerd:
-4 Bougies
-Andere signaalspoel
-Bobine doorgemeten
-Ontstekingspoel doorgemeten (290/300 Ohm)
-2 CDI's geprobeerd
Wa is di nou??
Kheb niet echt snel n andere ontsteking kunnen vinden in de buurt, en bij de brom zaak ruilen ze gvd niet, omdat ze niemand vertrouwen.
Kan iemand me duidelijk zeggen wat ik moet doen, want die FAQ vink maar gaar (Ontsteking doormeten) hek met spanningszoeker gedaan, stekker van me CDI waar 5 draadjes in zitten, ik kreeg van de zwart/rode een teringschok maar de rest deed nix....
Ik snap t niet meer?
Kan iemand n antwoord verzinnen voor ik weer begin met roken
|
|
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..! |
|
Kampersjaak |
4-1-2005 19:50 |
Posts: 12285 |
je moet de voltage ook niet meten maar het aantal ohm,
verder wat heb je nog meer gedaan wat je bedoelt met enz?
|
|
oderint dum metuant |
|
burgerking |
4-1-2005 20:21 |
Posts: 95 |
De zwart/rode draad meet je wel spanning.
Dat is goed!
Normaal gezien zo'n 200 volt bij hoge toeren.
Ik zou dus nog even g??n andere ontsteking kopen.
Maar je meet bij de bobine niets.
Dat is jammer, want daar zou je toch wel een flinke spanning moeten meten.
Dat je bij de signaaldraad (blauw/geel) niets meet kan ik me goed voorstellen.
Want het spaningkje is echt nouwelijk meetbaar.
Misschien kun je 'm beter op Ohm zetten om deze door te meten.
Ook aan je vliegwiel draaien.
Dan zie je een verschil in weerstand als de pukkel langs de pick up langs komt. Als die het doet ten minste.
Misschien heb je wat aan dit schema, dan kun je op zoek naar draadbreuken:
edit wipe-out: img_large
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 4-1-2005 20:27
|
|
|
|
De Schout |
5-1-2005 12:34 |
Posts: 5327 |
als ik het zo lees zeg ik, contactslot kapot. trek het zwart/witte draadje aan het contact maar is los.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
FiEtSpOmP |
6-1-2005 14:45 |
Posts: 135 |
Hmm, dat probeer ik dan wel ff, gewoon draadje lostrekken en dan ist goed?
Kheb t aantal Ohm over de spoelen gemeten:
Ontstekingsspoel: 300 Ohm
Signaalspoel: 100Ohm
Op www.dsv.nl/~honda stond dat dit goed was...
?k kijk wel ff wat er gebeurt als me contactslot eraf gaat
|
|
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..! |
|
MT5-honda_pwnz |
6-1-2005 15:02 |
Posts: 1595 |
is het draadje niet onderbroken/kapot?
|
|
|
|
FiEtSpOmP |
6-1-2005 19:49 |
Posts: 135 |
Welk draadje?
Kheb nog nix geprobeerd, doe ik straks nog even, alleen als ik nou dat draadje van mijn contactslot aftrek, kan die er dan zo weer op of sloop ik dan de hele boel?
|
|
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..! |
|
JCG |
6-1-2005 21:24 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FiEtSpOmP
Welk draadje?
Kheb nog nix geprobeerd, doe ik straks nog even, alleen als ik nou dat draadje van mijn contactslot aftrek, kan die er dan zo weer op of sloop ik dan de hele boel?
Als het goed is zit er een stekker op ongeveer 10 cm van je contact slot. Die kan je los trekken en zonder problemen weer vast zetten. Oja als je hem los maakt let op dat hij geen contact maakt me het frame anders start hij als nog niet.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
honda-mbx |
6-1-2005 21:44 |
Posts: 1688 |
je kan ook even de weerstand meten van alle ontsteking draden, dan weet je direct of er ergens een breuk zit.
de weerstand van een draad is ongeveer 0.8 ohm.
|
|
ik vlam je.. |
|
FiEtSpOmP |
8-1-2005 13:57 |
Posts: 135 |
Draden gemeten, allemaal 0.8/0.9 Ohm.
Bobine gemeten, 3 kOhm, andere geprobeerd, ook 3 kOhm.
Bougiedop was 5 kOhm.
heb me multimeter op Wisselspanning gezet en bij aansluiting bobine gezet, gaf 5.8/6 Volt toen ik kickte, is dit goed, wel wisselspanning he. Stond in de FAQ.
hij krijgt bij m'n bougiedop maar 2 volt (V~)
Contactslot los gemaakt, deed hetzelfde, dus diez ook nie kapot. Wat kan het dan wel zijn???
Dit bericht is ge-edit door FiEtSpOmP op 8-1-2005 13:59
|
|
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..! |
|
richard3 |
8-1-2005 14:05 |
Posts: 5198 |
ik ken de waardes niet maar misschien je bougie kabel ? kan je best proberen kost toch nit zo veel om te vervangen
|
|
op naar de grote brommers |
|
FiEtSpOmP |
8-1-2005 17:12 |
Posts: 135 |
Al gedaan, kwam wel stroom door, ook 3 andere geprobeerd, allemaal t zelfde, er komt stroom door, maar t arme ding wil niet vonken...
EDIT: Weet iemand hoe je je spanningsregelaar kan doormeten, da ding op je frame naast de gelijkrichter, misschien is die verrot.. ik deed met multimeter op Ohm, toen + op + accu, en andere op spanningsregelaar rode draadje (stond bij + accu) maar hij gaf g??n weerstand.
De rest nog niet geprobeerd.
Dit bericht is ge-edit door FiEtSpOmP op 8-1-2005 19:16
|
|
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..! |
|
FiEtSpOmP |
16-1-2005 21:49 |
Posts: 135 |
Weet er echt niemand iets? Of heeft er iemand in de omgeving Rockanje/Brielle/Spijkenisse een NSR die me wil helpen door onderdelen over te zetten om te kijken wat er verrot is!
|
|
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..! |
|
wiebutt |
16-1-2005 21:54 |
Posts: 6264 |
pick up spoel
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Joostvdw |
16-1-2005 21:59 |
Posts: 4789 |
simpele afval checklist:
- vonkt bougie in de dop?
- vonkt de bougiedop zonder bougie?
- vonkt bougiekabel zonder bougiedop?
- verwissel bobine met eentje waarvan je zker weet dattie werkt.
- verwissel CDI met eentje die zker werkt.
- meet spoelen van je ontsteking door mbhv werkplaatshandboek gegevens.
- meet draden door, lichtblauw + roodzwart zijn belanrijkst voor ontsteking.
- zwart-wit mag niet aarde maken.
- als laatste, probeer ander vliegwiel
maar ik gok het op los contactje oid.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Hans F |
16-1-2005 22:00 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FiEtSpOmP
Al gedaan, kwam wel stroom door, ook 3 andere geprobeerd, allemaal t zelfde, er komt stroom door, maar t arme ding wil niet vonken...
EDIT: Weet iemand hoe je je spanningsregelaar kan doormeten, da ding op je frame naast de gelijkrichter, misschien is die verrot.. ik deed met multimeter op Ohm, toen + op + accu, en andere op spanningsregelaar rode draadje (stond bij + accu) maar hij gaf g??n weerstand.
De rest nog niet geprobeerd.
Spanningsregelaar heeft niks met ontsteking te maken
Dit bericht is ge-edit door FiEtSpOmP op 8-1-2005 19:16
Er zit 1 ontstekingsspoel, (de kleine geloof ik), een cdi en een bobine, meer is het niet. Als dat goed is is je bedrading of contact rot
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 16-1-2005 22:00
|
|
|
|
Dit topic is 6262 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|