Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Ontsteking NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #25149 - Ontsteking NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FiEtSpOmP 4-1-2005 18:26 Print topicpost
Posts: 135
Ik heb n probleem, ik ging 's ochtend naar m'n werk (half 8), brommer reed perfect, had avond ervoor volgegooid met mengsmering, olie ververst, koelvloeistof ververst enz.
Wil ik half 1 naar huis, startie niet meer. Contact stond aan (duh) maar hij deed nix, me licht ging wel aan toen ik kickte met schakelaar aan, dus contact is (toch?) niet gaar.
Toen ik 10km had gelopen en thuis was, ging ik ff alles checken. Hij vonkte niet, dus andere bougie.
Toen me bobine, die kreeg geen stroom, gechecked met spanningszoeker (1 stekker op min accu, ander op aansluiting bobine en kicken)
Toen me Ontsteking, rood/zwarte draad deedie t wel, maar de blauw/gele niet.
Dus ik d8: Signaalspoel verrot (of hoe die ook heet) dus ik fietsen naar Kornet (bromzaak hellevoetsluis)
Gehaald, erop gezet, draadje gesoldeerd, alles ok, maar deed weer nix.
Andere CDI geprobeerd waar die mee heeft gereden en nog nix.
Dus dit geprobeerd:
-4 Bougies
-Andere signaalspoel
-Bobine doorgemeten
-Ontstekingspoel doorgemeten (290/300 Ohm)
-2 CDI's geprobeerd

Wa is di nou??
Kheb niet echt snel n andere ontsteking kunnen vinden in de buurt, en bij de brom zaak ruilen ze gvd niet, omdat ze niemand vertrouwen.

Kan iemand me duidelijk zeggen wat ik moet doen, want die FAQ vink maar gaar (Ontsteking doormeten) hek met spanningszoeker gedaan, stekker van me CDI waar 5 draadjes in zitten, ik kreeg van de zwart/rode een teringschok maar de rest deed nix....

Ik snap t niet meer?
Kan iemand n antwoord verzinnen voor ik weer begin met roken
 
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..!

Kampersjaak 4-1-2005 19:50 Print reply

Posts: 12285
je moet de voltage ook niet meten maar het aantal ohm,

verder wat heb je nog meer gedaan wat je bedoelt met enz?
 
oderint dum metuant
burgerking 4-1-2005 20:21 Print reply
Posts: 95
De zwart/rode draad meet je wel spanning.
Dat is goed!
Normaal gezien zo'n 200 volt bij hoge toeren.
Ik zou dus nog even g??n andere ontsteking kopen.

Maar je meet bij de bobine niets.
Dat is jammer, want daar zou je toch wel een flinke spanning moeten meten.


Dat je bij de signaaldraad (blauw/geel) niets meet kan ik me goed voorstellen.

Want het spaningkje is echt nouwelijk meetbaar.

Misschien kun je 'm beter op Ohm zetten om deze door te meten.
Ook aan je vliegwiel draaien.
Dan zie je een verschil in weerstand als de pukkel langs de pick up langs komt. Als die het doet ten minste.



Misschien heb je wat aan dit schema, dan kun je op zoek naar draadbreuken:


edit wipe-out: img_large

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 4-1-2005 20:27
 
De Schout 5-1-2005 12:34 Print reply
Posts: 5327
als ik het zo lees zeg ik, contactslot kapot. trek het zwart/witte draadje aan het contact maar is los.
 
tune tweak fiddle bang bummer
FiEtSpOmP 6-1-2005 14:45 Print reply
Posts: 135
Hmm, dat probeer ik dan wel ff, gewoon draadje lostrekken en dan ist goed?

Kheb t aantal Ohm over de spoelen gemeten:
Ontstekingsspoel: 300 Ohm
Signaalspoel: 100Ohm

Op www.dsv.nl/~honda stond dat dit goed was...
?k kijk wel ff wat er gebeurt als me contactslot eraf gaat

 
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..!
MT5-honda_pwnz 6-1-2005 15:02 Print reply

Posts: 1595
is het draadje niet onderbroken/kapot?
 
FiEtSpOmP 6-1-2005 19:49 Print reply
Posts: 135
Welk draadje?
Kheb nog nix geprobeerd, doe ik straks nog even, alleen als ik nou dat draadje van mijn contactslot aftrek, kan die er dan zo weer op of sloop ik dan de hele boel?
 
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..!
JCG 6-1-2005 21:24 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FiEtSpOmP

Welk draadje?
Kheb nog nix geprobeerd, doe ik straks nog even, alleen als ik nou dat draadje van mijn contactslot aftrek, kan die er dan zo weer op of sloop ik dan de hele boel?


Als het goed is zit er een stekker op ongeveer 10 cm van je contact slot. Die kan je los trekken en zonder problemen weer vast zetten. Oja als je hem los maakt let op dat hij geen contact maakt me het frame anders start hij als nog niet.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
honda-mbx 6-1-2005 21:44 Print reply

Posts: 1688
je kan ook even de weerstand meten van alle ontsteking draden, dan weet je direct of er ergens een breuk zit.
de weerstand van een draad is ongeveer 0.8 ohm.

 
ik vlam je..
FiEtSpOmP 8-1-2005 13:57 Print reply
Posts: 135
Draden gemeten, allemaal 0.8/0.9 Ohm.
Bobine gemeten, 3 kOhm, andere geprobeerd, ook 3 kOhm.
Bougiedop was 5 kOhm.
heb me multimeter op Wisselspanning gezet en bij aansluiting bobine gezet, gaf 5.8/6 Volt toen ik kickte, is dit goed, wel wisselspanning he. Stond in de FAQ.
hij krijgt bij m'n bougiedop maar 2 volt (V~)
Contactslot los gemaakt, deed hetzelfde, dus diez ook nie kapot. Wat kan het dan wel zijn???

Dit bericht is ge-edit door FiEtSpOmP op 8-1-2005 13:59
 
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..!
richard3 8-1-2005 14:05 Print reply

Posts: 5198
ik ken de waardes niet maar misschien je bougie kabel ? kan je best proberen kost toch nit zo veel om te vervangen
 
op naar de grote brommers
FiEtSpOmP 8-1-2005 17:12 Print reply
Posts: 135
Al gedaan, kwam wel stroom door, ook 3 andere geprobeerd, allemaal t zelfde, er komt stroom door, maar t arme ding wil niet vonken...

EDIT: Weet iemand hoe je je spanningsregelaar kan doormeten, da ding op je frame naast de gelijkrichter, misschien is die verrot.. ik deed met multimeter op Ohm, toen + op + accu, en andere op spanningsregelaar rode draadje (stond bij + accu) maar hij gaf g??n weerstand.
De rest nog niet geprobeerd.

Dit bericht is ge-edit door FiEtSpOmP op 8-1-2005 19:16
 
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..!
FiEtSpOmP 16-1-2005 21:49 Print reply
Posts: 135
Weet er echt niemand iets? Of heeft er iemand in de omgeving Rockanje/Brielle/Spijkenisse een NSR die me wil helpen door onderdelen over te zetten om te kijken wat er verrot is!
 
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..!
wiebutt 16-1-2005 21:54 Print reply

Posts: 6264
pick up spoel

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Joostvdw 16-1-2005 21:59 Print reply

Posts: 4789
simpele afval checklist:

- vonkt bougie in de dop?
- vonkt de bougiedop zonder bougie?
- vonkt bougiekabel zonder bougiedop?
- verwissel bobine met eentje waarvan je zker weet dattie werkt.
- verwissel CDI met eentje die zker werkt.
- meet spoelen van je ontsteking door mbhv werkplaatshandboek gegevens.
- meet draden door, lichtblauw + roodzwart zijn belanrijkst voor ontsteking.
- zwart-wit mag niet aarde maken.
- als laatste, probeer ander vliegwiel

maar ik gok het op los contactje oid.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hans F 16-1-2005 22:00 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FiEtSpOmP

Al gedaan, kwam wel stroom door, ook 3 andere geprobeerd, allemaal t zelfde, er komt stroom door, maar t arme ding wil niet vonken...

EDIT: Weet iemand hoe je je spanningsregelaar kan doormeten, da ding op je frame naast de gelijkrichter, misschien is die verrot.. ik deed met multimeter op Ohm, toen + op + accu, en andere op spanningsregelaar rode draadje (stond bij + accu) maar hij gaf g??n weerstand.
De rest nog niet geprobeerd.

Spanningsregelaar heeft niks met ontsteking te maken

Dit bericht is ge-edit door FiEtSpOmP op 8-1-2005 19:16

Er zit 1 ontstekingsspoel, (de kleine geloof ik), een cdi en een bobine, meer is het niet. Als dat goed is is je bedrading of contact rot

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 16-1-2005 22:00
 

Dit topic is 6262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved