Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hij stopte er mee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25123 - hij stopte er mee
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Racekip #1 3-1-2005 19:11 Print topicpost

Posts: 1119
heey, nadat ik gister/vandaag een snel setje had gemonteerd...

ben ik dus gaan rond toeren enzo lekker vlammen

en in 1x stopt die er mee... hij remde heel erg af op de motor, alsof je een warm of een vastlopen kreeg.
nou ik dat ding dus af laten koelen, en proberen te starten, wou dus niet lukken.

toen heb ik de bougie eruit gedraaid, en die had geen mooie koffie bruine kleur, maar zat wel net op het randje, hij mocht dus wel iets rijker.

daarna de carb., eraf gehaalt schoongemaakt niet echt iets raars ontdekt. alleen wel dat mijn gasschijf een "slijtspoor" had alsof je er met schuurpapier overheen bent geweest.

er weer opgezet en nog niet lopen dat kreng ook niet met een andere bougie.

maar ik heb dus naar een aantal dingen gekeken:

compressie heeft die
brandstof heeft die
vonken doet die wel maar niet echt super

iemand nog suggesties?


 
loud pipes saves lives

Almer 3-1-2005 19:31 Print reply

Posts: 3325
ontsteking afstellen lijkt me

spuit anders een keer wat ether in het luchtfilter en kijk of ie dan een paar slagen geeft,dan ligt het aan de brandstoftoevoer, anders de ontsteking
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Racekip #1 3-1-2005 19:33 Print reply

Posts: 1119
nou hij heeft een hele zooi kilometers gewoon gereden

want ik kom namelijk uit aalten, en toen ben ik naar beltrum gereden nou das al een goeie 20 km en toen vanuit beltrum met een kamaraad van mij naar motor eibergen (ff kwijlen) en toen we bijna bij beltrum waren stopte die ermee

dus een goeie 30/35 km heeft die wel gereden
 
loud pipes saves lives
Leen 3-1-2005 19:34 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Racekip #1

heey, nadat ik gister/vandaag een snel setje had gemonteerd...

ben ik dus gaan rond toeren enzo lekker vlammen

en in 1x stopt die er mee... hij remde heel erg af op de motor, alsof je een warm of een vastlopen kreeg.
nou ik dat ding dus af laten koelen, en proberen te starten, wou dus niet lukken.

toen heb ik de bougie eruit gedraaid, en die had geen mooie koffie bruine kleur, maar zat wel net op het randje, hij mocht dus wel iets rijker.

daarna de carb., eraf gehaalt schoongemaakt niet echt iets raars ontdekt. alleen wel dat mijn gasschijf een "slijtspoor" had alsof je er met schuurpapier overheen bent geweest.

er weer opgezet en nog niet lopen dat kreng ook niet met een andere bougie.

maar ik heb dus naar een aantal dingen gekeken:

compressie heeft die
brandstof heeft die
vonken doet die wel maar niet echt super

iemand nog suggesties?




met snel setje gemonteerd neem ik aan een nieuwe cilinder?


en die rij je ook niet ff in ofzo?
 
ellemug 3-1-2005 19:35 Print reply
Posts: 33
inlaatmembraam gescheurd??

Vastloper kun je gauw bekijken. Ff uitlaat er af. Kijk even door de uitlaatpoort naar je zuiger en zuiger veren. zitten daar krassen / vreters op dan weet je wat je kunt doen....
 
Punk [Dave] 3-1-2005 19:36 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ellemug

inlaatmembraam gescheurd??

Vastloper kun je gauw bekijken. Ff uitlaat er af. Kijk even door de uitlaatpoort naar je zuiger en zuiger veren. zitten daar krassen / vreters op dan weet je wat je kunt doen....


of je haalt gwoon je cil dr af...
 
Racekip #1 3-1-2005 19:37 Print reply

Posts: 1119
hij was al ingereden, en menbraan heb ik ookal aangedacht.

maar die cilinder was al ingereden en ik heb eerst warm gereden en toen pas gas los getrokken maar ik had een heel eind gekeken
maar ik denk persoonlijk dat het iets electrisch is,

dat die geen goede vonk krijgt ofzo

ik heb btw. een 70cc athena erop zitten, 19mm dell ortho, en een Yasuni 70cc Competitie uitlaat

Dit bericht is ge-edit door Racekip #1 op 3-1-2005 19:39
 
loud pipes saves lives
ellemug 3-1-2005 20:01 Print reply
Posts: 33
Quote:

of je haalt gwoon je cil dr af...


ja, maar wat doe je sneller dan?? Cilinder eraf halen (waarbij je de uitlaat er al afhebt) of alleen je uitlaat. 9 van van de 10 vastlopers kun je via de uitlaatpoort al zien. Dan weet je waar je aan toe bent en hoef je niet meer verder te zoeken. Wat vaak veel tijd in beslag neemt bij dit soort storingen.


ontopic: je krukaskeeringen? lekke carter/voetpakking


Dit bericht is ge-edit door ellemug op 3-1-2005 20:02
 
Racekip #1 3-1-2005 20:02 Print reply

Posts: 1119
ja maar het is denk ik geen vastlopen omdat hij nog wel rondkomt
anders dan zou met het aanlopen je achterwiel toch moeten blokkeren?

 
loud pipes saves lives
Punk [Dave] 3-1-2005 20:02 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ellemug

[...]


ja, maar wat doe je sneller dan?? Cilinder eraf halen (waarbij je de uitlaat er al afhebt) of alleen je uitlaat. 9 van van de 10 vastlopers kun je via de uitlaatpoort al zien. Dan weet je waar je aan toe bent en hoef je niet meer verder te zoeken. Wat vaak veel tijd in beslag neemt bij dit soort storingen.


ontopic: je krukaskeeringen? lekke carter/voetpakking


Dit bericht is ge-edit door ellemug op 3-1-2005 20:02


alssie vastgelope is.. moet je cil dr TOG af
 
ellemug 3-1-2005 20:05 Print reply
Posts: 33
bij een warmloper kunnen ook alleen je zuigerveren vast gaan zitten. Dan draait alles nog lekker soepel. Maar de veren drukken niet meer tegen de cilinderwand -> geen compressie

Bij een goede warmloper zie ja dan wat alu van je zuiger over de zuigerveren "heenhangen"
 
Racekip #1 3-1-2005 20:07 Print reply

Posts: 1119
ja maar hij heeft nog wel compressie

dat is het gekke juist

en het lijkt er ook op dat die nog brandstof krijgt, want na het aanlopen was de bougie wel vochtig


Dit bericht is ge-edit door Racekip #1 op 3-1-2005 20:07
 
loud pipes saves lives
ellemug 3-1-2005 20:08 Print reply
Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

[...]


alssie vastgelope is.. moet je cil dr TOG af



agree
ik heb net gegeten dus hoef niet meer te happen


Dit bericht is ge-edit door ellemug op 3-1-2005 20:09
 
Blorn 3-1-2005 20:09 Print reply

Posts: 13825
Trek die kop er nou maar vanaf....
 
Pol de MT5 Crosser 3-1-2005 20:09 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Racekip #1

ja maar het is denk ik geen vastlopen omdat hij nog wel rondkomt
anders dan zou met het aanlopen je achterwiel toch moeten blokkeren?



Dat wil niks zeggen als hij eenmaal vast is gelope kan het ook dat hij de zuigerveer deeltjes door je uitlaat uit tuft of dat ze vermalen onderin je carter liggen en dan beweegt de zuiger wel weer maar dan start hij alsnog niet.

Soms start een brommer niet als er ook maar 2mm van de zuiger af is gebroken en soms rijd hij nog op een halve zuigerveer. Dat kan heel veel verschillen

Kheb daar ervaring mee
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Racekip #1 3-1-2005 20:10 Print reply

Posts: 1119
ja he was ik toch al van plan

en dan gewoon mijn 50cc laten tunen en zo rond rijden

maar kwil liever wel met de 70 blijven blaffen

hmm ok dan trek ik de boel er dus af

bedankt allemaal
en jullie horen / lezen nog wel wat er aan de hand is,
ik ga zo eerst naar mijn vriendin toe. want die had ook nog wat...

als er nog meer sugesties komen dan hoor/lees ik dat graag

Dit bericht is ge-edit door Racekip #1 op 3-1-2005 20:12
 
loud pipes saves lives

Dit topic is 2088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved