Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer als Motor laten keuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1124 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25087 - Brommer als Motor laten keuren
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3362 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaVaRo 2-1-2005 14:08 Print topicpost

Posts: 1382
Ik wil als ik achtien ben mijn brommer laten keuren als motor zodat ik hem op de snelweg kan gebruiken, natuurlijk voer ik em dan wel eerst flink op 70 of 80 cc enz. doet er nu niet toe... Maar is dit wettelijk gezien mogelijk en zo ja, waar moet je dit laten doen?
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat de minimum eisen zijn een minimum snelheid van 80=geen probleem en bij deze snelheid ook nog een normale remweg...wie kan me verder uitleggen hoe het zit?
 

Mono-Nut! 2-1-2005 14:16 Print reply

Posts: 623
K zie der het nut niet van in. Dan stop je op je 18de veel geld in je brommer, keuring schijnt erg duur te zijn.

Je kunt beter je brommer verkopen en al die kosen besparen kun je makkelijk een leuke 125 kopen.

En niemand ziet een rieju rs2 als motor, is en blijft gewoon een brommer om te zien
 
Joscross 2-1-2005 14:18 Print reply

Posts: 12501
Voor in de stad ofzo kan het wel, je ziet ook wel eens een Mb80 oid op kenteken staan.

MAar ik denk dat je vrij snel ziek wordt van je beperkte vermogen, kan je idd beter een 125cc'tje kopen..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 2-1-2005 14:18
 
Apriliars105 2-1-2005 14:18 Print reply

Posts: 6111
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dat een keuring heel veel centjes gaat kosten. Dus dat je beter je rieju kunt verkopen en wat bijlegt en vervolgens een mooie 'echte' motor koopt

Maar ik denk dat het wel mogelijk is, alleen zul je waarschijnlijk onder andere je remmen aan moeten passen. EN iuk weet niet of bijvoorbeeld het frame goedgekeurd zal worden, en je moet natuurlijk bij jezelf afvragen of je het veilig genoeg vindt...

Ik zou het niet doen, want je hebt toch een snel uitziende brommer/motor en dan kun je maar net 120 ofzo
 
As finishing touch, God created the Dutch
wiebutt 2-1-2005 14:19 Print reply

Posts: 6264
En dan rij je echt geen prettige 120.
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
DaVaRo 2-1-2005 14:21 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Voor in de stad ofzo kan het wel, je ziet ook wel eens een Mb80 oid op kenteken staan.

MAar ik denk dat je vrij snel ziek wordt van je beperkte vermogen, kan je idd beter een 125cc'tje kopen..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 2-1-2005 14:18

Ja misschien wel maar ik rijd liever een buikschuiver dan een crosser(die er veel meer zijn met 125cc) en uit een am6 blokje moet toch aardig wat kracht zijn te halen als je het flink door tuned: denk aan alles wat vervangen kan worden door iets snellers wordt ook vervangen(ja ik weet dat 't veel geld kost maar ik vind rs2 simpelweg een mooi model mooier dan welke crosser dan ook maar dat is mijn mening)
 
Mono-Nut! 2-1-2005 14:24 Print reply

Posts: 623
Als je echt gaat tunen moet je blijven sleutelen want je rijdt alles naar de klote. Dus vaak je zuiger vervangen enzo. Benzine kosten zullen ook aardig hoog zijn verwacht ik.

Maar k zou toch liever op mn 18de een cagiva mito of rs 125 rijden als een rs2 (mijn mening)
 
senda80cc 2-1-2005 14:25 Print reply

Posts: 3434
zijn toch meer dan genoeg 125cc buikschuivers

en tunen is echt niks voor op de snelweg je rijd alles naar de klote
met getuned spul moet je ggeeen lange afstanden gaan maken

Dit bericht is ge-edit door senda80cc op 2-1-2005 14:26
 
Keep on rockin' in a free world
DaVaRo 2-1-2005 14:28 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mono-Nut!

Als je echt gaat tunen moet je blijven sleutelen want je rijdt alles naar de klote. Dus vaak je zuiger vervangen enzo. Benzine kosten zullen ook aardig hoog zijn verwacht ik.

Maar k zou toch liever op mn 18de een cagiva mito of rs 125 rijden als een rs2 (mijn mening)

Geef is een aantal mooie modellen 125cc buikschuivers, dan ga ik ff op internet rondkijken(appie rs kwn ik natuurlijk)

Dit bericht is ge-edit door DaVaRo op 2-1-2005 14:29
 
DaVaRo 2-1-2005 14:30 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc

zijn toch meer dan genoeg 125cc buikschuivers

en tunen is echt niks voor op de snelweg je rijd alles naar de klote
met getuned spul moet je ggeeen lange afstanden gaan maken

Dit bericht is ge-edit door senda80cc op 2-1-2005 14:26

Daar heb je wel gelijk in... Misschien kan ik er beter een ander motorblok onder hangen voor dat geld
 
Mono-Nut! 2-1-2005 14:31 Print reply

Posts: 623
Aprilia rs 125
Aprilia af1 125
Honda nsr 125
Cagiva mito 125 nieuw model is ducati 996 replica
Derbi komt ook met een nieuwe gpr 125 nog niet 2dehands te koop neem ik aan

Dit bericht is ge-edit door Mono-Nut! op 2-1-2005 14:31
 
Speakerfreak 2-1-2005 14:32 Print reply

Posts: 4941
dan moet je altijd plat op de tank vol in toere janke om een beetje mee te komen, in halen word helemaal gevaarlijk.
En om de maand mag je alles vervangen. leuk zeg

zijn genoeg leuke 25kw motors wat een stuk lekkerder zal rijden
 
Vieze naaiers hier
Kampersjaak 2-1-2005 14:34 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mono-Nut!

Aprilia rs 125
Aprilia af1 125
Honda nsr 125
Cagiva mito 125 nieuw model is ducati 996 replica
Derbi komt ook met een nieuwe gpr 125 nog niet 2dehands te koop neem ik aan

Dit bericht is ge-edit door Mono-Nut! op 2-1-2005 14:31


ehh,
honda nsr is niet mooi.

en het model van cagiva, is van hun, en duc heeft het over genomen, heb ik gehoort.
 
oderint dum metuant
Apriliars105 2-1-2005 14:37 Print reply

Posts: 6111
Ik denk idd dat dat niet relaxed rijdt, en het slijt dan als de neten, want om een beetje snelheid te halen met 70 of 80cc ga je toch hoog de toeren in

edit: ik vind zelf de cagiva mito wel wat hebben, maar als ik een motor koopt wordt dat een viertakt...





Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 2-1-2005 14:38
 
As finishing touch, God created the Dutch
Neonlampje 2-1-2005 14:37 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Voor in de stad ofzo kan het wel, je ziet ook wel eens een Mb80 oid op kenteken staan.

MAar ik denk dat je vrij snel ziek wordt van je beperkte vermogen, kan je idd beter een 125cc'tje kopen..

Nadeel is dat zijn type brommer al een typegoedkeuring heeft alszijnde bromfiets... mb8 heeft dat niet.

Maar er zijn al zat topics over...
 
Lykantroop 2-1-2005 14:38 Print reply

Posts: 4754
je kan echt beter gewoon een lichte motor kopen rijd veel relaxter en goedkoper
 

Dit topic is 3362 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved