Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waarom wordt dat kreng zo heet ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 634 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25085 - waarom wordt dat kreng zo heet ?
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 4260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ns-1 Blower 2-1-2005 13:32 Print topicpost

Posts: 634
Hey ik heb nog steeds het probleem dat mn brommer te heet wordt.
Het volgende heb ik al nagekeken:

-slangen en radiateur zijn niet verstopt
-lucht stroomt ook goed door de radiateur, heb ook andere rad geprobeerd
-pomp werkt goed
-afstelling is goed zelfs met een 400 sproeier en verzuipen wordt ie te heet.
-thermostaat is verwijderd
-krijg genoeg olie, mengsmering ook geprobeerd
-blok is vervangen
-koppeling is goed
-nieuwe cilinder en zuiger
-slangen zijn goed om aangesloten. (anders om laten pompen hielp ook niet)
-geen extreem zware vertanding ofzo
-nieuwe koelvloeistof. (ook ontlucht)
-nieuwe blok olie
-ALLE pakkingen vervangen (geen valse lucht)

Iemand een idee wat het wel kan zijn?
Geen opmerkingen zoals hij wordt helemaal niet te heet want de koelvloeistof spuit uit de dop door het koken.

 

Exision 2-1-2005 13:36 Print reply
Posts: 283
wat is te heet in graden dan?
 
honda_2takt_power 2-1-2005 13:38 Print reply

Posts: 6744
zijn achterband mischien stroom er wel goed lucht langs de radiateur

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 2-1-2005 13:38
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
wiebutt 2-1-2005 13:39 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

zijn achterband mischien stroom er wel goed lucht langs de radiateur

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 2-1-2005 13:38




Hij bedoelt mischien hoeveel grade die word ?
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
honda_2takt_power 2-1-2005 13:40 Print reply

Posts: 6744
nee hij vraagt wat er te heet wordt

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 2-1-2005 13:40
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Martin mt5 knol 2-1-2005 13:40 Print reply

Posts: 2211
Het kan dat ie te heet wordt jah, Maar dat kan komen omdat je brommer snel is. Die kleine honda radiators kunnen dat meestal niet aan.

een mtx met 110 mallosi, 1 rad. Kon 5 minuten rijden. Dan kwam de kvs eruit spuiten zoals jij ook zegt.

Probeer eens een 2e rad erbij te plaatsen en kijken of dit scheelt.
 
brommerforum stinkt
DaVaRo 2-1-2005 13:43 Print reply

Posts: 1382
Wat is je setup dan?
 
wiebutt 2-1-2005 13:44 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

nee hij vraagt wat er te heet wordt

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 2-1-2005 13:40

Hij bedoelt WAT ''te heet'' inhoud IN graden celcius.
Dus hoeveel grade die word..
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Martin mt5 knol 2-1-2005 13:44 Print reply

Posts: 2211
(Bijdehand, kijk profiel)

Merk Honda
Type NS-1
Omschrijving Nieuwe top, met 2 man 118 km/h
Cilinder Origineel
standaard 74.9cc
Carburateur Origineel
Uitlaat Origineel
Uitlaatdemper Origineel
Luchtfilter Origineel
Tandwielverhouding 17/36
Velgen Origineel
Banden Origineel
Uiterlijk zwart/zilver
Gadgets/bijzonderheden leuk motortje
Brommer nu in bezit? Ja


Snel dus
 
brommerforum stinkt
WoLdRiNG 2-1-2005 13:44 Print reply
Posts: 251
Ligt waarschijnlijk aan de afstelling van je ontsteking. Ik heb nu een 80 cc met 1 radiateur en die wordt ook nooit erg warm.
 
DaVaRo 2-1-2005 13:48 Print reply

Posts: 1382
probbeer is een snelle uitlaat
 
superior mt7 2-1-2005 13:48 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Het kan dat ie te heet wordt jah, Maar dat kan komen omdat je brommer snel is. Die kleine honda radiators kunnen dat meestal niet aan.

een mtx met 110 mallosi, 1 rad. Kon 5 minuten rijden. Dan kwam de kvs eruit spuiten zoals jij ook zegt.

Probeer eens een 2e rad erbij te plaatsen en kijken of dit scheelt.


mwa dat heb ik eigenlijk nog nooit echt gezien...trouwens hoe harder je gaat hoe meer koude lucht tegen je radiator gaat
 
V8
senda80cc 2-1-2005 13:54 Print reply

Posts: 3434
misschien andere uitlaat want hij kan misschiennou zijn druk niet kwijt

Dit bericht is ge-edit door senda80cc op 2-1-2005 13:56
 
Keep on rockin' in a free world
DaVaRo 2-1-2005 14:00 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc

misschien andere uitlaat want hij kan misschiennou zijn druk niet kwijt

Dit bericht is ge-edit door senda80cc op 2-1-2005 13:56

Precies je krijgt et zelfde idee met een begrenzer, als de brommer z'n kracht/druk niet kwijt kan wordt ie heet bij mij kwamen de vonken uit me uitlaat toen ik terug reed van een rollenbank
 
brommercrazy 2-1-2005 14:07 Print reply

Posts: 2594
Goed afstellen, en kijken of de ontsteking op tijd staat.
 
Roedie 2-1-2005 14:15 Print reply

Posts: 3531
heb je er wel genoeg kvs inzitten? of ontlucht hij automatisch... nou ja kiek dr even naar
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng

Dit topic is 4260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved