Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ontregelde carburator

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25056 - Ontregelde carburator
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CARMAGE 31-12-2004 11:25 Print topicpost
Posts: 151
Ok volgend probleem

Motor : suzuki dr 350 4t

Om een of andere reden is de afstelling van mijn carburator in de war geraakt.
Ik kan hem starten door : eerst naftkraan open choke open 3 maal kicken. Dan is ie verzopen dan naft toe paar maal kicken met choke open en hij slaat aan. Naft open en hij maakt ineens heel veel toeren ongeveer 6 a 7 000. Choke toe dan valt hij stil. Het is op dit moment hier ongeveer 10 graden.

Voor dit probleem starte hij meestal na 2 maal kicken met deze temperatuur met choke honderd meter rijden en choke mocht af.

Nu, niets is open geweest. Er is alleen een schroef die je met de hand kan verdraaien (heeft waarschijnlijk iemand aan gedraaid) en die bepaald hoe laag de gas max kan dus hoe ver het gas maximun terug kan. Ik veronderstel dat dit het stationair toerental bepaald.

Extra info als hij op dit moment op choke draait kan ik gas 1/5 openzetten trekt en rijdt die normaal gaat ie verder open dan houdt hij in en hoor je ook knallen uit de uitlaat.

Nog eens extra info: Hij geeft ook een soort van backfire. Rijdt op choke stationair. Geef dan gas houdt effe in en trekt dan weg na eerst een klap uit de uitlaat te horen.

Graag wat betere info dan in het kleine vragen topic

 
Carmi

honda_2takt_power 31-12-2004 11:36 Print reply

Posts: 6744
knallen uit de uitlaat is meestal de onsteking te vroeg/te laat en dat schroefje wat je met de hand kan draaien is idd je stationairschroef
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Joostvdw 31-12-2004 11:44 Print reply

Posts: 4789
kijk eens naar je bougie en/of je bobine

knallen komen 9/10 door je ontsteking waar iets niet aan klopt en aangezien je hem niet hebt versteld zal het iets zijn wat kapot kan gaan (bougie)

en draai dat stelschroefje eens wat naar binnen of zoek de standaard waarde uit (vraag het bij een motorwinkel ofzo, die hebben vaak wel werkplaatshandboeken enzo)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
CARMAGE 31-12-2004 12:02 Print reply
Posts: 151
Nu hoorde ik juist dat het ook kan zijn dat de kleppen blijven hangen. Maar dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Daar hij wel gewoon draait wanneer de choke openstaat
 
Carmi
de_koen 31-12-2004 15:26 Print reply

Posts: 5595
dat schroefje is idd stationair.

vervang bougie en zet electrodes op 0.5mm


ik hou aan:
benzinekraan toe: choke uit, decomr. in, trappen tot hij trug klikt, en dan trappen. Na de 2dekeer draait hij. Dan direct benzine kraan open, ff wachten en choke in de helft zetten.

als dat niet helpt zou ik de carb eens uit elkaar halen en vooral vlotternaald/sproeier schoon maken, en evt een filter tussen je benzineleiding zetten. Je kan ook ff de gasschuif eruit halen, en kijken of het membraan niet gescheurd is.

Je luchtfilter is nog schoon, en niet nat ofzo ?

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 31-12-2004 15:28
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved