Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - oorzaak verbrande zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25055 - oorzaak verbrande zuiger
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Karin Huistra 31-12-2004 11:16 Print topicpost
Posts: 7
Is het mogelijk dat een zuiger verbrand met een andere oorzaak dan het niet bijvullen van de olie?

Ik heb namelijk een gebruikte Piaggio Velofax gekocht bij een bedrijf. Na 3 weken heeft de brommer het begeven. Ik vind dat de reparatie onder garantie moet vallen, alleen zegt het bedrijf dat het komt omdat er geen olie is bijgevuld. Bij elke tankbeurt heb ik olie bijgevuld. Hoe dit zijn gebeurd?

Ik moet er wel bij vertellen dat het een opgevoerde brommer is (al bij aanschaf). Wat er niet bij verteld is, is dat er hiervoor gaten in de cilinder zijn geboord.

 

honda_2takt_power 31-12-2004 11:24 Print reply

Posts: 6744
wsl alleen de cil aangepast en niet rijker afgestelt en door te arme afstelling je zuiger verbrand en dat de cil is aangepast en dat je het niet weet dat mag niet ze horen het te zeggen als je het product koopt in dit geval dus de brommer

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 31-12-2004 11:25
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
DaVaRo 31-12-2004 12:05 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karin Huistra

Is het mogelijk dat een zuiger verbrand met een andere oorzaak dan het niet bijvullen van de olie?

Ik heb namelijk een gebruikte Piaggio Velofax gekocht bij een bedrijf. Na 3 weken heeft de brommer het begeven. Ik vind dat de reparatie onder garantie moet vallen, alleen zegt het bedrijf dat het komt omdat er geen olie is bijgevuld. Bij elke tankbeurt heb ik olie bijgevuld. Hoe dit zijn gebeurd?

Ik moet er wel bij vertellen dat het een opgevoerde brommer is (al bij aanschaf). Wat er niet bij verteld is, is dat er hiervoor gaten in de cilinder zijn geboord.


Probeer je gelijk zo te krijgen of dreig anders met de consumentenbond/ombudsman of dergelijke instellingen, als jij de brommer netjes heb gebruikt en niet heb afgeragt en olie bijgevuld sta jij in je gelijk
 
DaVaRo 31-12-2004 12:07 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karin Huistra

hiervoor gaten in de cilinder zijn geboord.


ligt het nou aan mij of is dit nogal een aparte maniet om je brommer op te voeren?
 
Joostvdw 31-12-2004 12:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaVaRo

[...]

ligt het nou aan mij of is dit nogal een aparte maniet om je brommer op te voeren?


boostpoorten, fluitpoorten

ze bedoelt waarschijnlijk gewoon dattie bewerkt is, op wat voorn manier maakt niet uit
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_2takt_power 31-12-2004 12:15 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaVaRo

[...]

Probeer je gelijk zo te krijgen of dreig anders met de consumentenbond/ombudsman of dergelijke instellingen, als jij de brommer netjes heb gebruikt en niet heb afgeragt en olie bijgevuld sta jij in je gelijk
idd en een ding dat ze ook niet mogen doen is het verzwijgen van dat de cil is bijgewerkt fit horen ze bij de verkoop te melden
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Tuftuf 31-12-2004 12:32 Print reply
Posts: 50
"....en dat de cil is aangepast en dat je het niet weet dat mag niet ze horen het te zeggen als je het product koopt in dit geval dus de brommer"

Het zou netjes zijn als dat wordt verteld, maar zou een bedrijf iedere ingeruilde brommer testen? Ik ken bedrijven die dat niet doen.

Kocht laatst ook een Vespa en tijdens de proefrit vond ik dat hij wel erg snel ging. Na de proefrit heb ik daarover een opmerking gemaakt en toen bleek een begrenzer te zijn verwijderd. Dat hadden ze me niet verteld voordat ik de proefrit maakte en als ik er naderhand niet over was begonnen, hadden ze het me waarschijnlijk ook niet verteld.

Het blijft natuurlijk waardeloos dat je een opgevoerde brommer bij een bedrijf koopt zonder dat je daarvan weet.

 
Jarco 31-12-2004 12:34 Print reply

Posts: 4520
wat bedoel je met zuiger verbranden>

dat is weg is? :S
 
de_koen 31-12-2004 13:02 Print reply

Posts: 5595
welke (type) olie heb je bijgevuld ?
 
Honda 5-Bak te koop
Tijzzz 31-12-2004 13:21 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuftuf

"....en dat de cil is aangepast en dat je het niet weet dat mag niet ze horen het te zeggen als je het product koopt in dit geval dus de brommer"

Het zou netjes zijn als dat wordt verteld, maar zou een bedrijf iedere ingeruilde brommer testen? Ik ken bedrijven die dat niet doen.

Kocht laatst ook een Vespa en tijdens de proefrit vond ik dat hij wel erg snel ging. Na de proefrit heb ik daarover een opmerking gemaakt en toen bleek een begrenzer te zijn verwijderd. Dat hadden ze me niet verteld voordat ik de proefrit maakte en als ik er naderhand niet over was begonnen, hadden ze het me waarschijnlijk ook niet verteld.

Het blijft natuurlijk waardeloos dat je een opgevoerde brommer bij een bedrijf koopt zonder dat je daarvan weet.



quote knopje is dit tekentje:


 
honda_2takt_power 31-12-2004 14:00 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuftuf

"....en dat de cil is aangepast en dat je het niet weet dat mag niet ze horen het te zeggen als je het product koopt in dit geval dus de brommer"

Het zou netjes zijn als dat wordt verteld, maar zou een bedrijf iedere ingeruilde brommer testen? Ik ken bedrijven die dat niet doen.

Kocht laatst ook een Vespa en tijdens de proefrit vond ik dat hij wel erg snel ging. Na de proefrit heb ik daarover een opmerking gemaakt en toen bleek een begrenzer te zijn verwijderd. Dat hadden ze me niet verteld voordat ik de proefrit maakte en als ik er naderhand niet over was begonnen, hadden ze het me waarschijnlijk ook niet verteld.

Het blijft natuurlijk waardeloos dat je een opgevoerde brommer bij een bedrijf koopt zonder dat je daarvan weet.

winkels zijn verplicht de toevoegingen en eventuele gebreken te vertellen
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Neonlampje 31-12-2004 14:55 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

wat bedoel je met zuiger verbranden>

dat is weg is? :S
idd? snap het niet helemaal...

als er een gat in zit oid moet je je ontsteking ff nakijken
 
Almer 31-12-2004 18:04 Print reply

Posts: 3325
heeft ie niet teveel toeren gemaakt? als je zuiger sneller dan 40 meter per seconde gaat brand ie vast...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Neonlampje 31-12-2004 18:09 Print reply

Posts: 14825
Jahoor
Zelfde als in tekenfilms.. als je te hard rent dat je zolen in de fik vliegen
Gebeurt in t echt ook hoor!
 
Almer 31-12-2004 18:28 Print reply

Posts: 3325
t is zo! als hij 40 meter per seconde draait krijgt hij geen smering meer, dan verbrand het olie ofzo, en dan brand hij vast
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Karin Huistra 31-12-2004 18:29 Print reply
Posts: 7
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

Ik ben met dit probleem al naar de CNV gestapt, daar hebben wij een rechtsbijstandsverzekering.
De eigenaar van de winkel haalt er allerlei leugens bij en hij beweerd dus nu dat de brommer uiteindelijk kapot is gegaan doordat ik de olie niet zou hebben bijgevuld. Hij beweerd ook dat hij dat kan bewijzen aan de hand van de kapotte zuiger die hij nog bij hem in de winkel heeft liggen. Maarja, een zuiger die niet meer in de brommer zelf aanwezig is valt weinig meer aan te bewijzel lijkt mij..? Wie zegt trouwens dat dat m?jn zuiger is?
Behalve de bovenstaande problemen waren er nog meer dingen kapot aan de brommer, dit van die zuiger is nieteens het enige!

De brommer staat nu bij hun in de zaak, ze hebben hem voor mij gerepareerd (nieuwe cilinder en zuiger) maar dat hebben ze zonder overleg gedaan en nu moeten wij 150 euro betalen voor die reparatie! Zolang we dat niet doen wil hij de brommer ook niet terug geven maar we gaan toch niet meer ze veel geld voor die brommer betalen? Hij wil zelfs stallingsgeld gaan rekenen zolang wij de brommer niet komen halen.

Pfff voor sommige mensen moet het echt verboden worden een winkel te hebben!

Nogmaals: Bedankt voor alle reacties!

Groetjes, Karin
 

Dit topic is 3603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved