Rick |
30-12-2004 20:11 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T3unMTX
Ik wil dus een zwaardere off the road/ enduro gaan kopen maar heb daar dus wat vragen over, mensen die er geen verstand van hebben of het niet zeker weten -->niet reageren
Wat is het verschil tussen een Enduro en een Off The Road? ik dacht namelijk dat een enduro gewoon een crosmotor met licht en kenteken is. en een off the road fabrieks met licht was.
ik wil namelijk een 250cc 4 tact kopen voorkeur=honda cr. maar ik kan dus net zo goed een CROSSMOTOR 4 tact(lees: geen enduro of off the road) kopen als een enduro of off the road.. omdat ik toch geen licht nodig heb.. of heb ik dit verkeerD?
en hoe hoog ligt de top ongeveer van een 250cc 4-tact?
bij de specificaties op alle crossmotorsites staat die er niet bij.
b.v.d. teun
een CROSSMOTOR heeft geen kenteken, een Enduro/Off the road wel en daar zit uiteraard dan Licht enzow op
dus nee je kan niet gewoon een crossmotor kopen als je op de weg ermee wilt rijden
en waarom neem je niet iets zwaarders als je op de weg gaat rijden, bijvoorbeeld een CRF450, deze zijn ook met kenteken te verkrijgen
250 viertakt ben je namelijk naar mijn idee voor op de weg snel op uitgekeken
en de topsnelheid van deze motors staat er eigenlijk nooit bij omdat het om de trekkracht/koppel gaat
Dit bericht is ge-edit door Rick op 30-12-2004 20:12
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
mr200r |
30-12-2004 20:19 |
Posts: 5122 |
Mensen die er geen vestand van hebben niet reageeren. Een cr250 4t?????
|
|
mr200r |
|
mikkel |
30-12-2004 20:20 |
Posts: 1587 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Mensen die er geen vestand van hebben niet reageeren. Een cr250 4t?????
|
|
glaasje op laat je berijden |
|
Leen |
30-12-2004 20:28 |
Posts: 26877 |
cr250 ownt, aleen dan wel 2t natuurlijk, en excelletjes eronder :P
|
|
|
|
PRO TUNING |
30-12-2004 20:33 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Mensen die er geen vestand van hebben niet reageeren. Een cr250 4t?????
Wat jij bedoelt is een CRF 250 van Honda, deze worden gemaakt vanaf 2004 en zijn verkrijgbaar in motocross & enduro model
Topsnelheid zal zo`n 130 km zijn in enduro uitvoering / vertanding.
|
|
|
|
Blukaap2 |
30-12-2004 21:10 |
Posts: 9953 |
Hij doelde op de opmerking dat T3eunMTX een 250cc 4-takt zocht en daarbij een CR250 als voorbeeld aanhaalde .
Maarre, 1-cilinder 250cc 4-takt rijd best fijn in het normale verkeer, alleen boven de 100 (met wind tegen wat eerder) is het wat opletten.
Maar je bent er niet snel op uitgekeken, ik vermaak me op mn NX ook nog prima.
Tuurlijk mag ie meer vermogen, maar in de stad heb ik er zo genoeg aan.
En het is heerlijk zuinig en onderhoudsarm.
|
|
Stoere brommers |
|
Supernova |
30-12-2004 21:20 |
Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Hij doelde op de opmerking dat T3eunMTX een 250cc 4-takt zocht en daarbij een CR250 als voorbeeld aanhaalde .
Maarre, 1-cilinder 250cc 4-takt rijd best fijn in het normale verkeer, alleen boven de 100 (met wind tegen wat eerder) is het wat opletten.
Maar je bent er niet snel op uitgekeken, ik vermaak me op mn NX ook nog prima.
Tuurlijk mag ie meer vermogen, maar in de stad heb ik er zo genoeg aan.
En het is heerlijk zuinig en onderhoudsarm.
Waar halen jullie vandaan dat ie de motor voor de weg wil gebruiken?
Ik maak eruit op voor de cross..
|
|
WP Car Customs |
|
Rick |
30-12-2004 21:48 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Supernova
[...]
Waar halen jullie vandaan dat ie de motor voor de weg wil gebruiken?
Ik maak eruit op voor de cross..
zie jij de woorden, ENDURO en OFF THE ROAD niet dan ?
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
Abarth-500 |
30-12-2004 21:52 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T3unMTX
ik wil namelijk een 250cc 4 tact kopen voorkeur=honda cr. maar ik kan dus net zo goed een CROSSMOTOR 4 tact(lees: geen enduro of off the road) kopen als een enduro of off the road.. omdat ik toch geen licht nodig heb.. of heb ik dit verkeerD?
Ga er maar niet van uit dat hij hem voor de weg wil gebruiken.
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
Supernova |
30-12-2004 21:57 |
Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
zie jij de woorden, ENDURO en OFF THE ROAD niet dan ?
Jahwel maar hij vraagt t verschil...
|
|
WP Car Customs |
|
T3unMTX |
30-12-2004 23:20 |
Posts: 48 |
Bedankt voor de reactie, ik wil hem gebruiken om te crossen dus niet op de weg. Ik wil geen crossmotor kopen omdat dat gewoon te duur is qua onderhoud en teveel tijd vergt. maar mijn vraag is dus wat nou het verschil is tussen een enduro en een off the road. en ik beweerde:
een enduro is een crossmotor met licht en kenteken (dus er is motorisch niks aan verandert)
en een off the road is fabrieks al met licht en kenteken
klopt dit?
want ik koop sowieso een 4-tact en van mijn ouders mag ik ook maar een beperkt aantal CC.
en ff over die opmerking cr 250cc 4-takt. ik heb er 2 weken terug 1 op zien staan. of is dit nou echt onmogelijk
Dit bericht is ge-edit door T3unMTX op 30-12-2004 23:23
|
|
|
|
barry |
30-12-2004 23:34 |
Posts: 7387 |
de 4takten van honda zijn crf'en die jij bedoelt
dus geen cr250 maar crf250
|
|
He? |
|
T3unMTX |
30-12-2004 23:41 |
Posts: 48 |
oh sorry dan heb ik me vergist, maar bij de crf-en si de prijsklasse ook wat hoger..
maar weet iemand het verschil nou exact?
|
|
|
|
onraad |
31-12-2004 0:22 |
Posts: 593 |
Een enduro is veelal iets minder robuust als een echte 'crosser'. Bij een enduro is er ook al wat meer zorg besteed aan het comfort enz terwijl een echte cosser meer 'back to basics' is. Die crossers hebben hun motor en hun kader enz en that's it, ni meer, ni minder en enduro's zijn meer afgewerkt en rijden minder ruw.
Maar als je hem echt enkel koopt voor te crossen koop dan geen enduro maar een echte 'crosser'. 250cc is heel ook heel goe om mee te crossen want die rijden snel genoeg - op een crossbaan rijdt je toch nooit 100 en meer - en zijn 'klein' genoeg om heel soepel en wendbaar te gebruiken.
Persoonlijk heb ik het meer voor 2t qua prestatie maar 4t zal ook wel in orde zijn.
|
|
|
|