Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - off the road/ enduro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 469 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25051 - off the road/ enduro
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T3unMTX 30-12-2004 20:00 Print topicpost
Posts: 48
Ik wil dus een zwaardere off the road/ enduro gaan kopen maar heb daar dus wat vragen over, mensen die er geen verstand van hebben of het niet zeker weten -->niet reageren

Wat is het verschil tussen een Enduro en een Off The Road? ik dacht namelijk dat een enduro gewoon een crosmotor met licht en kenteken is. en een off the road fabrieks met licht was.

ik wil namelijk een 250cc 4 tact kopen voorkeur=honda cr. maar ik kan dus net zo goed een CROSSMOTOR 4 tact(lees: geen enduro of off the road) kopen als een enduro of off the road.. omdat ik toch geen licht nodig heb.. of heb ik dit verkeerD?

en hoe hoog ligt de top ongeveer van een 250cc 4-tact?
bij de specificaties op alle crossmotorsites staat die er niet bij.

b.v.d. teun
 

Rick 30-12-2004 20:11 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T3unMTX

Ik wil dus een zwaardere off the road/ enduro gaan kopen maar heb daar dus wat vragen over, mensen die er geen verstand van hebben of het niet zeker weten -->niet reageren

Wat is het verschil tussen een Enduro en een Off The Road? ik dacht namelijk dat een enduro gewoon een crosmotor met licht en kenteken is. en een off the road fabrieks met licht was.

ik wil namelijk een 250cc 4 tact kopen voorkeur=honda cr. maar ik kan dus net zo goed een CROSSMOTOR 4 tact(lees: geen enduro of off the road) kopen als een enduro of off the road.. omdat ik toch geen licht nodig heb.. of heb ik dit verkeerD?

en hoe hoog ligt de top ongeveer van een 250cc 4-tact?
bij de specificaties op alle crossmotorsites staat die er niet bij.

b.v.d. teun


een CROSSMOTOR heeft geen kenteken, een Enduro/Off the road wel en daar zit uiteraard dan Licht enzow op
dus nee je kan niet gewoon een crossmotor kopen als je op de weg ermee wilt rijden
en waarom neem je niet iets zwaarders als je op de weg gaat rijden, bijvoorbeeld een CRF450, deze zijn ook met kenteken te verkrijgen

250 viertakt ben je namelijk naar mijn idee voor op de weg snel op uitgekeken
en de topsnelheid van deze motors staat er eigenlijk nooit bij omdat het om de trekkracht/koppel gaat

Dit bericht is ge-edit door Rick op 30-12-2004 20:12
 
Ride like your ass is on fire!!!
mr200r 30-12-2004 20:19 Print reply
Posts: 5122
Mensen die er geen vestand van hebben niet reageeren. Een cr250 4t?????
 
mr200r
mikkel 30-12-2004 20:20 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Mensen die er geen vestand van hebben niet reageeren. Een cr250 4t?????



 
glaasje op laat je berijden
Leen 30-12-2004 20:28 Print reply

Posts: 26877
cr250 ownt, aleen dan wel 2t natuurlijk, en excelletjes eronder :P
 
PRO TUNING 30-12-2004 20:33 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Mensen die er geen vestand van hebben niet reageeren. Een cr250 4t?????


Wat jij bedoelt is een CRF 250 van Honda, deze worden gemaakt vanaf 2004 en zijn verkrijgbaar in motocross & enduro model

Topsnelheid zal zo`n 130 km zijn in enduro uitvoering / vertanding.
 
Blukaap2 30-12-2004 21:10 Print reply

Posts: 9955
Hij doelde op de opmerking dat T3eunMTX een 250cc 4-takt zocht en daarbij een CR250 als voorbeeld aanhaalde .

Maarre, 1-cilinder 250cc 4-takt rijd best fijn in het normale verkeer, alleen boven de 100 (met wind tegen wat eerder) is het wat opletten.
Maar je bent er niet snel op uitgekeken, ik vermaak me op mn NX ook nog prima.
Tuurlijk mag ie meer vermogen, maar in de stad heb ik er zo genoeg aan.
En het is heerlijk zuinig en onderhoudsarm.
 
Stoere brommers
Supernova 30-12-2004 21:20 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Hij doelde op de opmerking dat T3eunMTX een 250cc 4-takt zocht en daarbij een CR250 als voorbeeld aanhaalde .

Maarre, 1-cilinder 250cc 4-takt rijd best fijn in het normale verkeer, alleen boven de 100 (met wind tegen wat eerder) is het wat opletten.
Maar je bent er niet snel op uitgekeken, ik vermaak me op mn NX ook nog prima.
Tuurlijk mag ie meer vermogen, maar in de stad heb ik er zo genoeg aan.
En het is heerlijk zuinig en onderhoudsarm.


Waar halen jullie vandaan dat ie de motor voor de weg wil gebruiken?
Ik maak eruit op voor de cross..
 
WP Car Customs
Rick 30-12-2004 21:48 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

[...]


Waar halen jullie vandaan dat ie de motor voor de weg wil gebruiken?
Ik maak eruit op voor de cross..


zie jij de woorden, ENDURO en OFF THE ROAD niet dan ?
 
Ride like your ass is on fire!!!
Abarth-500 30-12-2004 21:52 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T3unMTX



ik wil namelijk een 250cc 4 tact kopen voorkeur=honda cr. maar ik kan dus net zo goed een CROSSMOTOR 4 tact(lees: geen enduro of off the road) kopen als een enduro of off the road.. omdat ik toch geen licht nodig heb.. of heb ik dit verkeerD?






Ga er maar niet van uit dat hij hem voor de weg wil gebruiken.
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Supernova 30-12-2004 21:57 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

[...]


zie jij de woorden, ENDURO en OFF THE ROAD niet dan ?


Jahwel maar hij vraagt t verschil...
 
WP Car Customs
T3unMTX 30-12-2004 23:20 Print reply
Posts: 48
Bedankt voor de reactie, ik wil hem gebruiken om te crossen dus niet op de weg. Ik wil geen crossmotor kopen omdat dat gewoon te duur is qua onderhoud en teveel tijd vergt. maar mijn vraag is dus wat nou het verschil is tussen een enduro en een off the road. en ik beweerde:
een enduro is een crossmotor met licht en kenteken (dus er is motorisch niks aan verandert)
en een off the road is fabrieks al met licht en kenteken
klopt dit?
want ik koop sowieso een 4-tact en van mijn ouders mag ik ook maar een beperkt aantal CC.

en ff over die opmerking cr 250cc 4-takt. ik heb er 2 weken terug 1 op zien staan. of is dit nou echt onmogelijk

Dit bericht is ge-edit door T3unMTX op 30-12-2004 23:23
 
barry 30-12-2004 23:34 Print reply

Posts: 7387
de 4takten van honda zijn crf'en die jij bedoelt

dus geen cr250 maar crf250
 
He?
T3unMTX 30-12-2004 23:41 Print reply
Posts: 48
oh sorry dan heb ik me vergist, maar bij de crf-en si de prijsklasse ook wat hoger..
maar weet iemand het verschil nou exact?
 
onraad 31-12-2004 0:22 Print reply
Posts: 593
Een enduro is veelal iets minder robuust als een echte 'crosser'. Bij een enduro is er ook al wat meer zorg besteed aan het comfort enz terwijl een echte cosser meer 'back to basics' is. Die crossers hebben hun motor en hun kader enz en that's it, ni meer, ni minder en enduro's zijn meer afgewerkt en rijden minder ruw.

Maar als je hem echt enkel koopt voor te crossen koop dan geen enduro maar een echte 'crosser'. 250cc is heel ook heel goe om mee te crossen want die rijden snel genoeg - op een crossbaan rijdt je toch nooit 100 en meer - en zijn 'klein' genoeg om heel soepel en wendbaar te gebruiken.

Persoonlijk heb ik het meer voor 2t qua prestatie maar 4t zal ook wel in orde zijn.
 

Dit topic is 1965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved