Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Major Problem :s

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25046 - Major Problem :s
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuzukiMARC 30-12-2004 23:33 Print reply

Posts: 3023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Tuurlijk, jij bent Tomos rijder dus jij weet alles.

Vraag maar eens aan Jurg wat er gebeurd als je gaat wrikken bij aluminium.

Monteurs hebben over het algemeen een iets lager beun- en sloopniveau


stoer
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Dude 3-1-2005 17:05 Print reply
Posts: 2
Even voor de duidelijkheid: De CilinderKOP is er al af. De zuiger loopt verder wel soepel dan kan ie er toch makkelijk af lijkt mij
 
richard3 3-1-2005 17:13 Print reply

Posts: 5198
normaal wel ja snap het probleem ook niet echt :P stom uitgelegt :P


wie antwoordt er eindelijk op mijn vraag in het ef ??contactslot kapot plzzz help (sry voor spam :P)

gewoon beunhaas spelen met beleid komt er altijd netjes af hierzo

Dit bericht is ge-edit door richard3 op 3-1-2005 17:14
 
op naar de grote brommers
joon 3-1-2005 17:49 Print reply
Posts: 152
kep het ook gehad..met schroevedraaier..er voorzicht tussen wrikken en dan omhoog hijzen waarschijnlijk zijn je tapeindes een beetje gebogen waardoor die stroef gaat..met een beetje beleid krijg je hem deraf
 
Blukaap2 3-1-2005 17:52 Print reply

Posts: 9972
Je moet niet wrikken aan je carter.

Je moet gewoon met een rubberen hamer op de cilinder tikken en 'm er dan af zien te wiebelen.

Maar schroevendraaier/breekijzer dr tussen mol je gewoon je carter, dat mag je alleen gebruiken op punten waar het niet zo'n ramp is als het niet meer 100% afdicht (bij de ophangpunten bijvoorbeeld).
 
Stoere brommers
Polleke 3-1-2005 17:54 Print reply
Posts: 419
koop een emmer wd40-imal, of wat dan ook

spruit/smeer/gooi dit op de tapeinden pak wat m7 moertjes (tomos is m7 meen ik??) draai deze tegen elkaar op de tapeindjes en probeer deze zo los te halen.

als je die eruit heb pak je de cil er ook zo vanaf
 
Crazy Honda Team
Almer 3-1-2005 20:05 Print reply

Posts: 3325
plakt niet gewoon je voetpakking de rommel aan elkaar??? die moet er dan toch nieuw tussen, gewoon ff aan je vliegwiel draaien totdat de zuiger op t onderste punt is en dan rossen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Tomos 50 3-1-2005 20:42 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Polleke

koop een emmer wd40-imal, of wat dan ook

spruit/smeer/gooi dit op de tapeinden pak wat m7 moertjes (tomos is m7 meen ik??) draai deze tegen elkaar op de tapeindjes en probeer deze zo los te halen.

als je die eruit heb pak je de cil er ook zo vanaf

Dit wil ook wel eens werken jah, maar soms zit het zo vastgeroest dat ze doorbreken(ervaring)
 
richard3 3-1-2005 21:17 Print reply

Posts: 5198
das klote want dan moet je je carter uitboren in het ergste geval bij mij kwam ie er zo uit gelukkig (meteen een nieuwe ingezet
 
op naar de grote brommers
glenn007 3-1-2005 22:49 Print reply
Posts: 255
Ok?, heb de geniale maybe wel verneuk oplossing gevonden om de cilinder er af te krijgen... Men neme een schroevendraaier en steek deze in de uitlaatpoort. Men zorgt er voor dat nu de zuiger tegen de schroevendraaier aankomt. Als je dan gaat aanlopen of aankicken komt de zuiger naar boven dus gaat de cilinder ook mee naar boven... tadaa probleem opgelost Gevolgen voor de krukas uiteraard op eigen risico
 
www.geocities.com/teammagic71
richard3 3-1-2005 22:56 Print reply

Posts: 5198
AUUUUU NIET DOEN DUS trek alles kapot en dan schiet je er niks mee op kost alleen een hoop geld :S
 
op naar de grote brommers
Polleke 3-1-2005 23:04 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

[...]

Dit wil ook wel eens werken jah, maar soms zit het zo vastgeroest dat ze doorbreken(ervaring)


als ze dan op een laag punt doorbreken is het alleen maar weer mooi.... pakje een boor van 8mm en boren maar. Aanslag op 0.5 mm dieper zetten dan de onderkant van je cilinder en klaar.

cilinder eraf, gaatje van 3,5mm boren en bij de praxis een tapuithaalsetje halen (zijn linkse conische tapjes kosten 10 euro ofzo en zijn erg handig) tapeind eruit nieuwe tapeindjes erin en klaar

en je kunt je cilinder en je blok gewoon gebruiken.

(tip: smeer je tapeinden daarna in met 1kg vaseline, roesten ze niet meer vast)


 
Crazy Honda Team
Saknet 3-1-2005 23:09 Print reply

Posts: 10355
je kan ook iets maken met wat plaatjes en gaten boren in die plaatjes zodat je ze klem om je cilinder schroeft en op de tapeinden vast van het blok en dan aantrekken door de moertjes verder naar boven te draaien oid


Dit bericht is ge-edit door Saknet op 3-1-2005 23:10
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Polleke 3-1-2005 23:15 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

je kan ook iets maken met wat plaatjes en gaten boren in die plaatjes zodat je ze klem om je cilinder schroeft en op de tapeinden vast van het blok en dan aantrekken door de moertjes verder naar boven te draaien oid


Dit bericht is ge-edit door Saknet op 3-1-2005 23:10


als het echt vast zit dan heb je daar niets aan, trek je alleen maar alles kapot. grote kans dat je de hele tap van je blok verneukt voor je tapeinden.

of je tapeindjesbreken of rekken uit (is nl in het vorige leven soepblik geweest over het algemeen die tapeindjes)
 
Crazy Honda Team
Marthin 3-1-2005 23:51 Print reply

Posts: 6164
als de zuiger nog op en neer gaat en de cilinder wil er niet af:

- pak een rubber hamer van normaal formaat
- tik rustig aan alle kanten rondom op de cilinder.
- hiermee ga je door totdat de cilinder los is geschrokken.

en ga nou geen lomp geweld gebruiken, want dan kun je morgen een topic aanmaken over hoe je de schade kunt herstellen.
 

Dit topic is 2096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved