Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - CR125 cilinder project :-)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2503 - CR125 cilinder project :-)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 28-12-01?10:41 Print topicpost
Posts: 4082
ik ga dus een J.E.S. getunede cr125 cil op m'n mbx blok bouwen voor onder m'n nsr.

maar ik zit nog een beetje met het grootste probleem.
DE krukas! een mbx krukas heeft slag 41,4 maar ik moet minimaal slag 50 hebben.

nu heb ik 2 keuzes:
-->Of een mb8 krukas (deze heeft +- slag 50,3)
maar dan heb ik minder onderdruk,omdat
een mbx krukas een beetje dichter is.
maar deze moet smaller en kleiner gedraait
worden, waar de lagers zitten moet ook
kleiner (moet heel precies!) EN waar de
keering zit is dan te klein? zijn er
keeringen te krijgen met kleinere binnenring?

-->Of een mbx krukas ombouwen als volgt:
ik pers de big-end-pen eruit, dan heb 2 wangen.
maar dan moet ik eerst het oude gat dicht maken.
dan draai ik een stuk rond ijzer op maat, wat er precies in past.
en in dat ronde stukje ijzer wat opmaat gedraait is, ff een kuiltje in de center draaien.
Tig lassen zonder toevoeg materiaal (lekker diep smeld bad).
er zit ook een kuiltje in de center van de krukas he,
dan met een liniaal ofzo langs die kuiltjes.
en dan vanaf de center van de krukas 21mm ofzo, een kuiltje ponzen
dan met 2cm boor er door boren.
MB80 drijfstang+big-end+big-end-pen (deze trouwens wel ff afzagen, is te lang), en laten richten bij brommerboer

mischien heeft iemand tips? of ideen zijn graag welkom! alvast bedankt.

ik wou trouwens het carter uitbreiden met eproxy, want lassen is best moeilijk. of zou eproxy daar te slap voor zijn?
 

Hier_ben_ik - Administrator 28-12-01?11:40 Print reply

Posts: 8499
Ja, zoiets heeft hier ook ooit iemand geprobeerd, volgensmij had hij gewoon de krukas etc. laten zitten, nieuwe zuiger erin en toen gekeken hoeveel de zuiger nog omhoog moest als hij op z'n hoogste punt was. Toen heeft hij aan de onderkant van zijn cilinder een stuk af laten draaien, zodat de slag in de cilinder minder hoeft te zijn, loopt goed
 
Members zijn vervelend :-|
verwijderd 28-12-01?11:59 Print reply
Posts: 4082
whahaha, het is wel de bedoeling dat het hard gaat he ik heb zonet ff een poortmapje gemaakt. strax ff scannen, best wel bruut!
 
Woeter 28-12-01?12:03 Print reply

Posts: 2832
Je kan beter ff je brommer aanpassen zo dat er gewoon een compleet CR125 blok onder past.
Weet je zeker dat het goed loopt en het is veel makkelijker
 
Blukaap 28-12-01?13:24 Print reply

Posts: 10006
D'r zijn als het goed is keerringen met een verschillende binnendiameter enzo (net zoals lagers).
Gewoon in de gouden gids naar lagers en keerringen zoeken.

Maar het lijkt me idd makkelijker om een compleet CR blok eronder te zetten (zal wel erg prijzig worden).
 
Bastila is lief
Sneks 28-12-01?14:12 Print reply
Posts: 2499
wordt vast super snel zo'n cr cilinder op een mbx blok
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
barry 28-12-01?15:18 Print reply

Posts: 7387
volgens mij slijt dat mbx blok dan als de tering
 
He?
wie het weet mag het zegg... 28-12-01?15:38 Print reply
Posts: 305
Quote:

symen:
eproxy


huh, een eproxy server?
ok flauw, het is epoxy
 
ik kan helemaal niet zingen, ik kan alleen maar krassen
verwijderd 28-12-01?16:01 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

volgens mij slijt dat mbx blok dan als de tering


ja, maar goeie olie doet wonderen, gaan de lagers zo een half jaar mee denk
 
barry 28-12-01?16:21 Print reply

Posts: 7387
goh een half jaar nog wel
 
He?
verwijderd 28-12-01?16:59 Print reply
Posts: 4082
mischien ook nog wel een jaar ofzo, dat is toch hartstikke mooi! ff een poortmap (hij is niet goed gelukt)

 
Woeter 28-12-01?17:10 Print reply

Posts: 2832
Zooow, das een vrij ruige in en uitlaat poort zeg!!
Wat is de diameter van de cilinder?
 
verwijderd 28-12-01?17:37 Print reply
Posts: 4082
57,2 ofzo

zijn eigenlijk 2 uitlaat poorten he, of zit je na het inlaat poorTJE te kijken

[This message is edited by symen kalsbeek on 28-12-01 17:39]
 
bartjan 28-12-01?20:19 Print reply
Posts: 109
ik zou dan mb-carters LQ maken (rechter carter-deksel van mbx?).
dat is volgens mij het makelijkst om te doen
(op het motorblok vervangen na dan)

 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Woeter 28-12-01?20:47 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

57,2 ofzo

zijn eigenlijk 2 uitlaat poorten he, of zit je na het inlaat poorTJE te kijken

[This message is edited by symen kalsbeek on 28-12-01 17:39]

Nou ik vind het meer een Mega-uitlaat poort met een spijlte ertussen eigenlijk
 
Joost 29-12-01?00:45 Print reply
Posts: 1108
Who, dit gaat je nog zwaar tegen vallen. Het lijkt me sterk dan je die kruk-as ooit in balans krijgt nadat je hem heb gemodificeerd. Als ik het me goed herinder zijn de krus-as wangen normaal van gehard staal, dat kun je alleen slijpen en vonk verspanen. Ik weet niet of de mbx wangen ook van gehard staal zijn?

Ik zouw het gewoon op een ander blok houden, dat is echt veel minder werk. Of een cr krus as zo modificeren dat ie past. Lijkt me makkelijker.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 2139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved