Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vage problemen MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25014 - vage problemen MTX-SH
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rock-Dog 29-12-2004 11:23 Print topicpost

Posts: 575
Hi,

ik heb een Honda MTX-SH, maar sinds gisterochtend heb ik er problemen mee. Gisteren kreeg ik hem met geen mogelijkheid gestart. Na lang kloten met de carb en uiteindelijk de stationair-schoef helemaal ingedraaid (!) te hebben kon ik hem na lang aanlopen weer starten. Normaal kon ik in z'n gelijk naar de 10.000 toeren maximaal ongeveer, maar nu bleef die echt hangen op de 6.000 ongeveer en kwam er heel moeilijk overheen. Maar hij reed eindelijk en ik op m'n MTX naar een vriend toe (om zijn MTX te gaan maken). Maar daar kreeg ik mijn MTX weer niet gestart. Moesten weer een paar keer aanlopen voor die het deed. Dus wij die avond (gisteravond dus) heel de carbarateur d'r af gehaald en schoon gemaakt. Toen hadden we de hele straat doorgerent daarna, waarna we d'r achterkwamen dat de dodemansknop nog uit zat. En toen we die knop ook omdraaide startte die in 1 keer. Ik helemaal blij. En hij bleef ook niet echt meer op die 6.000 toeren hangen. Ik dat ding weer de garage in gedaan. Paar uur later wil ik naar huis, start dat verdomde ding weer niet. Pas na een paar keer aanlopen deed die het (kicken had echt absoluut geen effect). Vind het een beetje vaag allemaal, mischien dat ik vandaag maar weer m'n carbarateur moet schoonmaken

setup:
- 70cc Malossi cilinder
- Ori 13mm Keihin carbarateur

En gisteren hadden we d'r een Panty-filter op gezet nadat we hem hadden schoongemaakt en hij het toen weer deed.

wie-0-wie, had het geduld dit lul-verhaal door te lezen dat die helemaal tot hier gekomen is en weet nog raad ook
 

khpoppema 29-12-2004 11:59 Print reply

Posts: 3199
als jij je lcuhtschroef helemaal ingedraaid heb miss valse lucht anders miss verkeerd afgesteld te kleine spreier dan
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Almer 29-12-2004 12:11 Print reply

Posts: 3325
valse lucht of sproeier... ik zou eerst je sproeies es chekken... voor valse lucht kan je sleutelen...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Lemmuh 29-12-2004 12:15 Print reply

Posts: 314
probeer eerst maar eens diej carburateur te verandere 13 mm op een 70cc dikke kans dat je hele cilinder verneukt is kijk daar ook maar eens naar, want als diej verneukt is doet ie gewoon nix of heel slecht.....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
tsx reeser 29-12-2004 12:17 Print reply

Posts: 1492
ori carb op 70cc doe maar eerder een 20 dan is het wat beter af te stelle


Dit bericht is ge-edit door tsx reeser op 29-12-2004 12:17
 
pringles
lucius 29-12-2004 12:45 Print reply

Posts: 262
Miss een nieuwe bougie er in draaie?
 
Rock-Dog 29-12-2004 19:27 Print reply

Posts: 575
ik heb al een 18mm Keihin carb + powerfilter besteld, maar tot die tijd moet ik het hiermee doen. Maar de luchtschroef zit inderdaad helemaal dichtgedraaid, als je hem een beetje open draait valt de motor uit en hij loopt vrij langzaam terug in toeren. Duidt op valse lucht allebij toch? En sproeier? die is wel groter als normaal (met die 70cc is er een grotere ingezet) en die had ik toen ook schoongemaakt.

Maar als het echt allemaal alleen door valse lucht komt dan zou ik niet weten waar die dat moet aanzuigen. Maar morgen ga ik sowieso hem effe uit elkaar halen en m'n pakkingen checken
 

Dit topic is 495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved