Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder tunen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24989 - Cilinder tunen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

herman103 27-12-2004 23:02 Print topicpost

Posts: 1352
hallo,

ik heb een yamaha dt met een originele cilinder... hij heeft met deze cilinder denk ik krap 700 km gelopen.

er zit een hoge druk boch voor en de hele mikmak ma hij gaat nie harder als 60 ofso.. met een 16mm carb. nou schijnt dat normaal te zijn met deze cilinder. magoed.. ik wil toch wat harder jagen. nou wil ik mijn cilinder gaan tunen. kan ik zomaar aan die zuiget gaan zitten vijlen of moet daar ook nog bij naged8 worden want sommige zeggen dat ik de inlaat groter moet maken of de uitlaat of die poorten op de zuiger. magoed. wat is verstandig of is het verstandig om er gewoon met de pisvingers af te blijven.

(heb geen zin om een 50 snel te kopen omdat ik deze net heb laten honen).
 

KaWaReZ 27-12-2004 23:41 Print reply

Posts: 20582
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
herman103 28-12-2004 0:00 Print reply

Posts: 1352
dat is allemaal heel mooi... magoed.. op al die berekeningen zit ik nie te w8ten. maak ik het kapot als ik de poorten op de zuiger iets groter maak en de uitlaatpoort wat groter maan? ook al is het maar een paar mm?
 
theredone51 28-12-2004 0:03 Print reply

Posts: 2506
stel daar je vragen nerd :S daar is dat topic voor
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
mcdronkz 28-12-2004 0:04 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

stel daar je vragen nerd :S daar is dat topic voor



 
KaWaReZ 28-12-2004 0:05 Print reply

Posts: 20582
poorten op zuiger? ^^
nie aan beginne

uitlaatpoort mag bestpaar millimeter breder en hoger
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
herman103 28-12-2004 0:06 Print reply

Posts: 1352
oke danku. en wat gebeurt er als ik het te groot maak? gaat ie dan helemaal langsaam of start ie dan nie eens meer?
 
Punk [Dave] 28-12-2004 0:07 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103

oke danku. en wat gebeurt er als ik het te groot maak? gaat ie dan helemaal langsaam of start ie dan nie eens meer?


dan ben je een aap dan gaje alleen maar slomer
 
Neonlampje 28-12-2004 0:12 Print reply

Posts: 14825
Of hij zegt "ting" tijdens het rijden

En ik kan je garanderen.. jij zult harder schreeuwen dan je brommer op dat moment hoor!!
 
herman103 28-12-2004 0:13 Print reply

Posts: 1352
leg is uit:P

magoed.. te groot gaat ie ook dood aan?/
en moet ik um groter maken egt bij de poort of het hele gat naar buiten toe? waar de uitlaat er aankomt daar???
 
herman103 28-12-2004 0:25 Print reply

Posts: 1352
mensen?? morge wil ik er me gaan kloten dus een beetje nuttige reply's zijn welkom!
 
koen-z 28-12-2004 0:29 Print reply

Posts: 3702
inlaatpoort kan altijd wel paar mm naar beneeden..



uitlaatpoort 23mm omhoog
 
JCG 28-12-2004 0:33 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

als je ongeveer zoals koen-z zegt je uitlaatpoort 2,5cm/3cm hoger maakt dan weet je zeker dat het goed blijft lopen

vooral bij yamaha dt ori cil zijn er daarmee hele goede resultaten behaald


zijn die poorten zo laag?
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
mcdronkz 28-12-2004 0:33 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


zijn die poorten zo laag?


ja
 
koen-z 28-12-2004 0:59 Print reply

Posts: 3702
ja ja, miracels happen
 
koen-z 28-12-2004 1:13 Print reply

Posts: 3702
maarem @ topic starter, gaa maar niet zitten vijlen als je er geen ervaring mee hebt...

laat gewoon zitten en ga anders tunen, bijv met ander uitlaatje groter carberateurtje bla bla jeweet wel, kom je ook meestal wel een heel eind
 

Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved