Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Bobine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #24971 - Bobine
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teuntjuhh 27-12-2004 14:25 Print topicpost

Posts: 77
Zit er verschil in de bobine
van een Suzuki 50 CC
en een bobine van een Honda 50 CC?

 

Honda_driver 27-12-2004 17:49 Print reply

Posts: 1574
Welk type???
Denk trouwens wel dat daar verschil tussen zit.
 
mt80 27-12-2004 17:55 Print reply

Posts: 2071
suzuki is toch cdi+bobine in 1?
 
Teuntjuhh 27-12-2004 21:49 Print reply

Posts: 77
van een suzuki

 
Johnny_D 27-12-2004 22:01 Print reply

Posts: 2578
volgens mij wel ja
 
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal
Killerbean 27-12-2004 22:04 Print reply

Posts: 3243
in princiepe werkt het hetzelfde alleen de aansluitingen enzo zijn anders....
 
RX loos
de_koen 29-12-2004 15:29 Print reply

Posts: 5595
bobine's voor contactpunten zijn uitwisselbaar


de electronische onsteking van suzuki werkt anders dan die van honda, bobine's kan je niet uitwisselen dus
 
Honda 5-Bak te koop
burgerking 29-12-2004 21:05 Print reply
Posts: 95
Honda heeft 6 volt bobines voor contactpuntontsteking.
Deze bobines werken op zo wat alle brommers die contactpunten hebben.



en honda heeft 12 volt bobines.
voor 12 volt brommers met cdi.
Deze zijn exact gelijk aan scooter bobines.


wat van bobine een suzuki heeft?
Dat hangt af of die 6 volt of 12 volt is.
oftewel, contactpunten of cdi heeft.

Dit bericht is ge-edit door burgerking op 29-12-2004 21:10
 
Blukaap2 29-12-2004 21:10 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burgerking
en honda heeft 12 volt bobines.
voor 12 volt brommers met cdi.
Deze zijn exact gelijk aan scooter bobines.
afbeelding



Euhh, nee ?
NSR bobine kan nl perfect op een MT .
En een MT heeft 6V en electronische ontsteking.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 29-12-2004 21:11
 
Stoere brommers
burgerking 29-12-2004 21:17 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Euhh, nee ?
NSR bobine kan nl perfect op een MT .
En een MT heeft 6V en electronische ontsteking.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 29-12-2004 21:11


ehe dat kan prima.
een 12 volt bobine (nsr) kan gemakkelijk op 6 volt werken (mt)

Honda heeft inderdaad ook 6 volt cdi ontstekingen.

Andersom zou ik het niet proberen!
Een 6 volt bobine op 12 volt. dan gaat er iets roken
 
Blukaap2 29-12-2004 21:19 Print reply

Posts: 9955
Dat gaat ook prima, die ontsteking werkt nl niet op 12V of 6V, maar de ingangsspanning is rond de 60/70V dacht ik.
 
Stoere brommers
burgerking 29-12-2004 21:31 Print reply
Posts: 95
Heel veel gaat goed daar ben ik het mee eens.


Maar ??n ding staat vast.

Gebruik niet zo'n bobine:

http://www.rovaza.nl...Electric/400005p.jpg

op een 12 volt brommer met cdi.
Want dat gaat gegarandeerd niet goed.
 
Blukaap2 29-12-2004 22:48 Print reply

Posts: 9955
Zal wel mee vallen, geloof niet dat er een echt verschil zit tussen een CDI en contactpunten bobine.

(en dat 12V/6V is in het geval van brommers niet echt van toepassing).

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 29-12-2004 22:48
 
Stoere brommers
burgerking 29-12-2004 23:33 Print reply
Posts: 95
(Even over het laatste tussen haakjes)

In de honda viertakt wereld wordt er altijd gespoken over 6 volt (oud type) en 12 volt (nieuw type)

bijvoorbeeld:

6 volt kruk-tap
6 volt oliepomp pomp-as
6 volt cilinderkop
6 volt nokkenas
6 volt zuiger
6 volt ontsteking
6 volt accu
6 volt vliegwieldeksel
6 volt bobine
6 volt draadboom
6 volt carters
6 volt alles

zelfde geldt voor 12 volt maar dat ga ik niet opnoemen

die bobines hebben gewoon een naam 6 volt net zoals dat een zuiger 6 volt is.
Heeft niks met de spanning te maken.

Ik dacht dat er in de tweetaktwereld ook met oud en nieuw type oftwel 6 en 12 volt gewerkt werdt.

Maar goed, ik hou me bek, we gaan vet offtopic.
 
denollie(the real one) 31-12-2004 21:11 Print reply

Posts: 501
kheb men mt5 bobine al eens verwisseld met die van een suzuki gt50k en dat werkte toch perfect...
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............

Dit topic is 2537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved