Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Joepie 50cc Zeta onderweg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2493 - Joepie 50cc Zeta onderweg
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

madoux 27-12-01?14:03 Print topicpost
Posts: 458
Ik heb me kapotte 50cc paiwai verruild voor een goeie 50cc ZETA, mijn vraag is nu wel, kan ik hierop rijden met de standaard 13mm carburateur, zzonder dat ik last krijg van warmlopers ofzo?

Ik wil de volgende setup maken:
*50cc ZETA
*Hoge druk kop
*Luhao uitlaat
*13mm keihin of eventueel 16mm mikuni

Welke vertanding kan ik hierbij het best epakken? Heeft er iemand misschien ervaring met deze setup? Ik wil lekker hard trekken, enniet harder dan 90 ofozo. Iemand nog tips om deze cilinder te tunen????



[This message is edited by Nick on 27-12-01 18:06]
 

MBBBBBB 27-12-01?16:36 Print reply
Posts: 2340
Als je hard wil trekken, kan je beter de 16 mm doen dan de 12/13 mm.

Maar wat ik ook wel eens wil weten:

Wat is het minimale grote van je carb. wat op een aantal cc's past?

Bijvoorbeeld min. 8 mm. op een 50 cc.
en bv. min. 16 mm. op 80 cc.
( Ik lul nu ook zomaar wat uit me nek )

Of is er helemaal geen miniuum?

edit: spelfoutje

[This message is edited by MBBBBBB on 27-12-01 16:39]
 
Sneks 27-12-01?17:36 Print reply
Posts: 2499
er is geen algemeen minimum, dat hangt totaal van de cilinder af.
Ik ken iemand met een beta ark, met mhr rep. En die reed eerst rond met z'n originele carb. Als de cil. koud was trok dat ding als een beest, maar als hij warm was reed hij zwaar kut, met als top 50.
Met grotere carb. 17,5 dacht ik, rijd hij altijd goed.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBBBBBB 27-12-01?19:25 Print reply
Posts: 2340
Owh oke

En een maximuum ?
 
MB50TUNED 27-12-01?19:27 Print reply
Posts: 1054

Neem maar een 16/18 mm. Tunen niet doen, tenzij montage van een andere uitlaat. Zuiger wel ff fwerken aan de onderkant. Die wikl nog wel eens hoekig en scherp zijn. vertanding 15 * 42.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Nick - Administrator 27-12-01?19:35 Print reply

Posts: 4967
15*42 is wel zwaar hoor!! voor een 50cc.
 
Sneks 27-12-01?19:39 Print reply
Posts: 2499
neem ook geen te grote carb., vaak slecht af te stellen en rijd niet prettig. Groter is niet altijd beter.
Gewoon zoals mb50tuned zei, een 16 of 18mm carb nemen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MB50TUNED 27-12-01?19:37 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Nick?

15*42 is wel zwaar hoor!! voor een 50cc.


Ja, maar een zeta trekt het wel. Een goede 50 setup lukt het wel mee. Misschien ligt het aan verschil in blok tussen mb en mt. Ik draai dan rond de 12000 rpm. En top rond de 90, op een lange weg 93. En ik trek het wel. Ik rijd momenteel met 16*42 met 50 cc.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MBBBBBB 27-12-01?19:43 Print reply
Posts: 2340
Best wel lullig om het in een topic van iemand anders te vragen ( mwah boeie )

Is er een rekensommetje ofzo om je beste tandwielverhouding uit te rekenen ?

Zal wel niet denk ik, zal wel ervaring zijn denk?
K*T dat heb ik niet op dit gebied :(
 
B3AST 27-12-01?19:56 Print reply
Posts: 2469
nahja dat hangt natuurlijk allemaal van het vermogen van je plof af enso en hoeveel toeren die maakt, lijkt me sterk dat er een formule daarvoor is
 
- insane in the brain -

Dit topic is 409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved