Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha YZ125 (1990) warmgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 604 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24918 - Yamaha YZ125 (1990) warmgelopen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thth 25-12-2004 16:13 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

[...]


met nieuwe nicasilwand bedoel ik alles in 1 voor 150 euro vriend, dus ook het boren enzo
je bent dus goed genaaid


het scheelt dat ik het niet heb laten doen omdat ik dat ook veeeeeel te duur vond.

bij de motorzaak kost het laten lassen en weer gelijk boren/honen en nicasil 350 euro dan nog zuiger, prox tussen 80 en 90 vertex tussen 115 en 125

maar ik bel maandag eens naar een anderen zaak hoe duur het daar is

en ik bel nog ff rond voor een tweedehands
 
Ollie 25-12-2004 17:45 Print reply

Posts: 2468
Jeeutje das nog best duur!!
Maar wie weten er nog wat goedkope adresjes??
(plaats/site/mail...)



Dit bericht is ge-edit door Ollie op 25-12-2004 17:46
 
thth 25-12-2004 21:28 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Jeeutje das nog best duur!!
Maar wie weten er nog wat goedkope adresjes??
(plaats/site/mail...)



Dit bericht is ge-edit door Ollie op 25-12-2004 17:46


ik bel maandag naar crossmotorsloperij piepers.

voor een tweedehands en als ze die niet hebben voor de prijs van nicasyl en laten repareren dat doen ze daar ook

site: www.crossmotorsloperijpiepers.nl
 
Rudy 25-12-2004 22:31 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thth

[...]


het scheelt dat ik het niet heb laten doen omdat ik dat ook veeeeeel te duur vond.

bij de motorzaak kost het laten lassen en weer gelijk boren/honen en nicasil 350 euro dan nog zuiger, prox tussen 80 en 90 vertex tussen 115 en 125

maar ik bel maandag eens naar een anderen zaak hoe duur het daar is

en ik bel nog ff rond voor een tweedehands


Je betaal grof geld voor die zuigers , 70-75 euri voor een vertex (125cc zuiger) is een net bedrag naar mijn idee.....
Ik betaalde de afgelopen keer 102 euri voor een vertex in een yz250

Ik verwacht dat een 90er een nicasil cilinder heeft.. maargoed als je hem loshaal zie je dat vanzelf .
Vergeet eventueel na het nicasillen je uitlaatpoort bruggetje niet terug te leggen want dat blijken de meeste bedrijven niet te doen (en als je dat niet doe sta je er na 1x rijden weer ).

Ps: dacht dat je een kawa 250 had?

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 25-12-2004 22:32
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ollie 26-12-2004 12:06 Print reply

Posts: 2468
Wat bedoel je met je uitlaatpoort bruggetje terugleggen??
'K heb me cilinder er dus af, alleen hoe zie ik of 't nicasyl is of niet, gietijzer dus?


En btw. kawa hebbik verkocht, ofja, eigluk geruild Was 'n btje snel naar mijn idee

Dit bericht is ge-edit door Ollie op 26-12-2004 12:06
 
frenk 26-12-2004 12:10 Print reply
Posts: 354
gietijzer is donders zwaar
 
Ollie 26-12-2004 12:13 Print reply

Posts: 2468
?? Wat is 't verschil dan?
Moek um gaan wegen ofzo??
 
Rudy 26-12-2004 12:16 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Wat bedoel je met je uitlaatpoort bruggetje terugleggen??
'K heb me cilinder er dus af, alleen hoe zie ik of 't nicasyl is of niet, gietijzer dus?


En btw. kawa hebbik verkocht, ofja, eigluk geruild Was 'n btje snel naar mijn idee

Dit bericht is ge-edit door Ollie op 26-12-2004 12:06


Neem aan dat het een vlinderpoort cilinder is? , dat spijltje tussen de 2 uitlaatpoorten moet een paar honderdsten teruggelegt worden ....

Maak anders maar eens een foto van je cilinder.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

?? Wat is 't verschil dan?
Moek um gaan wegen ofzo??

Gietijzer cilinder heeft een cilinderbus van gietijzer, bij een nicasil cilinder zal die van alu zijn

Ps: waarom krijg ik toch altijd gelijk dat een 250 te snel is om mee te beginnen

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 26-12-2004 12:19
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
yamahacross 26-12-2004 12:28 Print reply
Posts: 80
Ik heb ook een keer warmloper gehad met mijn yz 125 en dat was toen 300 euro inclusief zuiger. Ik had hem toen gewoon naar een motorzaak gebracht en die hebben hem opgestuurd. Ik dacht naar powerseal. www.powerseal.nl
 
www.jackass-gilze.tk
Ollie 26-12-2004 12:36 Print reply

Posts: 2468
Maar je kunt dus niet zien of een cilinder een nicasyl cilinder is of niet?
Vlinderpoort heeft ie iig wel...
 
Rick 26-12-2004 12:54 Print reply

Posts: 3788
spijltje moet je idd een stukje terugbrengen anders loopt ie binnen de kortste keren weer vast
 
Ride like your ass is on fire!!!
Ollie 26-12-2004 13:27 Print reply

Posts: 2468
Wat bedoelen jullie dan met dit spijltje?
En wat moet je dan precies doen??
 
thth 26-12-2004 13:54 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

spijltje moet je idd een stukje terugbrengen anders loopt ie binnen de kortste keren weer vast


mopet je dit pijltje voor of na het nicasylen??
ik neem aan erna.
en hoe doe ik dit?, met een schuurpapiertje?

 
Rudy 26-12-2004 16:26 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Maar je kunt dus niet zien of een cilinder een nicasyl cilinder is of niet?
Vlinderpoort heeft ie iig wel...


Kun je opzich zo zien... als er een cilinderbus in zit van gietijzer...
Maar maak er anders maar eens een foto van

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thth

[...]


mopet je dit pijltje voor of na het nicasylen??
ik neem aan erna.
en hoe doe ik dit?, met een schuurpapiertje?



Erna , ik heb het zelf ook nog nooit gedaan maar ik geloof dat ze het met heel fijn schuurpapier doen..

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 26-12-2004 16:27
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 2651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved