pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
24-12-2004 15:05 |
Posts: 8601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smettevdev
[...]
Zo veel mogelijk. Kan je hem veel sneller laten rijden enzovoort... En hoe?
Als je veel sneller wil gaan op een cross/enduromodel kom je al snel uit bij zeer oubollige modellen - ik geloof dat het record maar iets van een 180 kmph was - motorisch kan het maar de constructie laat het niet toe.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Blukaap2 |
24-12-2004 16:44 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dovabo
bij optrekken blijf je de eerste meters zeker voor een XR500 (ik heb er ook zo een ja).
Dat zal wel meevallen, of die XR was rot of de eigenaar kon niet rijden.
Mn NX250 heeft ongeveer hetzelfde vermogen en daar hoor je nooit iets van dat de versnellingsbak rot gaat.
En bij die MTX'en constant, dus ik gok zo dat die versnellingsbak gewoon rot is.
|
|
Stoere brommers |
|
mr200r |
24-12-2004 16:51 |
Posts: 5122 |
Allereerst loopt hij 121 km per uur orgineel
geeikt.
Ik heb bijna alle testen,maar over opvoeren
heb ik niks.
Laat hem maar orgineel en koop een wegmodel-een
rd350 ofzo ik heb er 4 jaar op gereden en boven de 100 is het gewoon niet fijn rijden.
|
|
mr200r |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
24-12-2004 18:50 |
Posts: 8601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Dat zal wel meevallen, of die XR was rot of de eigenaar kon niet rijden.
Mn NX250 heeft ongeveer hetzelfde vermogen en daar hoor je nooit iets van dat de versnellingsbak rot gaat.
En bij die MTX'en constant, dus ik gok zo dat die versnellingsbak gewoon rot is.
De eigenaar is dezelfde,nl. ik. Of ik slecht kan rijden of niet zal wel hetzelfde zijn met de twee.
En het verschil in de eerste meters zit in het gewicht van de motor, het vermogen is hetzelfde. En hoe je het ook draait of keert je kan de eerste meters maar zoveel koppel kwijt totdat je voorwiel los komt (goed, iets langer dan). Als je vertrokken bent trekt een XR500 weg op koppel en speelt zijn gewicht veel minder.
En die NX is een viertakt, die draait echt volledig anders als een tweetakt - zullen niet veel NX-en ver opgevoerd worden veronderstel ik ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Blukaap2 |
24-12-2004 18:55 |
Posts: 9953 |
Blokken schijnen gebruikt te worden voor karts, maar daar heb ik nog weinig over gevonden.
Het is wel een erg leuk blokje om op te voeren opzich.
Maar evengoed zou die XR zonder moeite sneller weg moeten kunnen, gewoon een kwestie van niet volgas geven en voorover hangen.
|
|
Stoere brommers |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
24-12-2004 20:17 |
Posts: 8601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Maar evengoed zou die XR zonder moeite sneller weg moeten kunnen, gewoon een kwestie van niet volgas geven en voorover hangen.
De MTX kan je eigenlijk nog gemakkelijker naar beneden drukken, dat ik heb ik zelfs buiten beschouwing gelaten.
Op een bepaald moment, nl. bij optrekken vanuit stilstand, ga je van de XR misschien maar de helft van je koppel kunnen gebruiken, en de kilo's blijf je houden. Dat is het verschil.
Als ik van de XR op de MTX stap krijg ik soms de indruk dat ik met 'niets' rijd, zo een beetje als hard bergaf rollen, zo groot is het verschil in traagheid (tweetakt minder bewegende motordelen en meer arbeidsslagen) en gewicht.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Blukaap2 |
24-12-2004 20:49 |
Posts: 9953 |
Ik weet het verschil hoor .
Maar die XR heeft zn hoge koppel ws vanaf een lager toerental en over een groter toerenbereik.
En het gewichtsverschil tussen een XR500 en MTX200R is nihil volgens mij (10kg ofzo).
Ik blijf er bij, die XR moet het simpel kunnen winnen van zon MTX200.
|
|
Stoere brommers |
|
MTX-speed |
25-12-2004 17:52 |
Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Allereerst loopt hij 121 km per uur orgineel
geeikt.
Ik heb bijna alle testen,maar over opvoeren
heb ik niks.
Laat hem maar orgineel en koop een wegmodel-een
rd350 ofzo ik heb er 4 jaar op gereden en boven de 100 is het gewoon niet fijn rijden.
Wanneer de uitlaat dichtgekoekt zit loopt hij inderdaaad 121km/h.
Ik heb dus de uitlaat uitgebrand en bij mij loopt hij dus 130km/h.
Wanneer je voor een tandje groter legt, zal hij net de 140km/h moeten kunnen halen. Maar dan ben je toch wel een beetje je motortje aan het verkrachten.
Zoals al vaker gezegd werd, is het gewoon hartstikke zonde om een MTX200R op te gaan voeren. Mede omdat de 2e versnelling hier heel slecht tegen kan. Ik heb nog weleens iemand horen vertellen dat er ook 180cc Polini verkrijgbaar is, hij zal dan ongeveer in de eerste 3 versnellingen op het gas op het achterwiel gaan, maar na 2weken kan je blok ook helemaal aan gort zijn. Bovendien is hij zo ook geen 20kW en dus ook niet meer legaal voor het lichte rijbewijs (indien dit bij jouw van toepassing is).
Ik ga er zelf binnenkort een andere demper opgooien, maar dat is puur voor het geluid. Waarschijnlijk krijg ik dan ook een hele lichte vermogenswinst maar die zal nihil zijn.
Nee ik zou hem laten zoals hij is, zo is hij ook het betrouwbaarst.
Wat betreft het wedstrijdje met de XR500 zal inderdaad de MTX van Dovabo het gaan winnen ja, 2 takt is namelijk veel feller, maar om dit helemaal uit te leggen duurt me een beetje te lang. Ik raad aan hiervoor even op het motor-forum.nl te kijken.
|
|
|
|
Blukaap2 |
25-12-2004 17:59 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Wat betreft het wedstrijdje met de XR500 zal inderdaad de MTX van Dovabo het gaan winnen ja, 2 takt is namelijk veel feller, maar om dit helemaal uit te leggen duurt me een beetje te lang. Ik raad aan hiervoor even op het motor-forum.nl te kijken.
Ja joh, 27 felle PK's over een relatief klein toerenbereik tegenover 35PK over een vrij groot deel vh toerenbereik (en dan nog te praten over het max koppel en de koppelkromme).
Ga iemand anders vervelen....
|
|
Stoere brommers |
|
mr200r |
25-12-2004 22:04 |
Posts: 5122 |
Die 121 km/h komen uit het onderzoek van het duitse motorrad uit 1983 nieuw matriaal dus
die is geeikt op 121 en van een xr500 wint hij het niet.
|
|
mr200r |
|
Neonlampje |
25-12-2004 22:06 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Blokken schijnen gebruikt te worden voor karts, maar daar heb ik nog weinig over gevonden.
Het is wel een erg leuk blokje om op te voeren opzich.
Ik heb dus in zo'n kart gereden
damn dat was echt kicken!!
|
|
|
|
Blukaap2 |
25-12-2004 22:31 |
Posts: 9953 |
Vraag info aan die vent, als die NX naar de klote is ga ik 'm opvoeren :p.
|
|
Stoere brommers |
|
Leen |
25-12-2004 23:05 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Ja joh, 27 felle PK's over een relatief klein toerenbereik tegenover 35PK over een vrij groot deel vh toerenbereik (en dan nog te praten over het max koppel en de koppelkromme).
Ga iemand anders vervelen....
hij heeft het over de mtx200 van dovabo, die is getuned naar 40 pk ofzo (schijnt) dus dan wint die mtx het wel ja :P
|
|
|
|
MTX-speed |
28-12-2004 14:19 |
Posts: 1229 |
Ik had het inderdaad over de MTX200R van Dovabo. Deze is dus 40pk. En waarom zou Dovabo erover liegen dat zijn MTX de eerste meter sneller zou zijn dan een XR500?
|
|
|
|
SMALL HONDA |
28-12-2004 15:55 |
Posts: 1575 |
Een 2takt komt sowieso sneller op toeren, hij hoeft minder delen in beweging te zetten dus minder traagheidmomentverliezen (weet effe het goede woord niet)
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|