Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pomp probleem AF1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24871 - pomp probleem AF1
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wutske 27-12-2004 13:30 Print reply
Posts: 90

Help ?

'k. Kan ik de carterdeksel eraf halen zonder de olie eruit te laten lopen ?

Dit bericht is ge-edit door Wutske op 27-12-2004 13:30
 
Punk [Dave] 27-12-2004 13:35 Print reply

Posts: 7003
die rechter?? nee
 
Wutske 27-12-2004 14:28 Print reply
Posts: 90
de rechtse is toch diegene die rechts van je is als je op je brommer zit (dus die op de foto).
't is maar da'k geen heel vakantie naar de olie stink voor nx ('k kan soms nogal onhandig en dom doen (zoals die vijs met men pollen losdraaien ofzo) )

Dit bericht is ge-edit door Wutske op 27-12-2004 14:29
 
Wutske 27-12-2004 17:11 Print reply
Posts: 90
*zucht* , m'n vader is weer al eens moeilijk aan het doen en heeft me weer eens opgescheept met een hoop vragen .
-De aandrijving van die pomp ? Tandwielen of riem
-Hoe zit het met de dichting van de pomp<->Carter (hoe komt het dat er geen olie langs de schoepen komt).
-Is er een bepaalde volgorde nodig om die vijzen los te maken en heb je een momentsleutel nodig daarvoor ?
-Dat ding dat rood omcirkeld is ? Is dat het vliegwiel ?
-Die vijs met die mislukte a bij ? Is dat om het nodige olie-niveau aan te duiden ?
-Zijn er nog dichtingen bij het carterdeksel aanwezig ?


Nog maals, sorry voor al die vragen, maar 't is omdat m'n vader zo ongeloflijk moeilijk doet .
Ow, en nog iets, er staat toch een gewoon AM4 blok op. Is die carter ervan hetzelfde als die van een AM6 (heb een xploded view nodig, maar 'k vind alleen die van een AM6)

Dit bericht is ge-edit door Wutske op 27-12-2004 17:12
 
paff 27-12-2004 17:16 Print reply
Posts: 127
je kunt die kap er pas afhalen als je de olie eruit laat lopen zet er gewoon een bak onder en zorg dat je een doek of iets bij de hand heb.dE aandrijving van de waterpomp is met plastic tandwielen er zal niets uitvallen zodra je die kap eraf haalt.En er loop geen olie langs de pomp doordat er een keerring aan de binnezijde zit van de pomp.Haal de kap er maar gewoon af en zorg dat je met duim de as van de kickstarter ingedrukt houd zodat je die er niet mee uitrekt tijdens de kap afhalen.en oja de olie aftap bout zit onder het blok

 
paff 27-12-2004 17:18 Print reply
Posts: 127
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/247

hier de link van een exploded view van een rv4 blok (rv4 is Anders dan Am6)

 
Blorn 27-12-2004 17:41 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wutske

*zucht* , m'n vader is weer al eens moeilijk aan het doen en heeft me weer eens opgescheept met een hoop vragen .
-De aandrijving van die pomp ? Tandwielen of riemTandwielen
-Hoe zit het met de dichting van de pomp<->Carter (hoe komt het dat er geen olie langs de schoepen komt).Wat dacht je van een keerring?
-Is er een bepaalde volgorde nodig om die vijzen los te maken en heb je een momentsleutel nodig daarvoor ?Nee, alleen enigzins kruislings vast zetten met zo'n 15-20nm (gewoon lekker handvast dus)
-Dat ding dat rood omcirkeld is ? Is dat het vliegwiel ?Daar zit je koppeling, vliegwiel zit aan de andere kant
-Die vijs met die mislukte a bij ? Is dat om het nodige olie-niveau aan te duiden ?Is idd olie niveau schroef
-Zijn er nog dichtingen bij het carterdeksel aanwezig ?Gewoon een pakking

 
Wutske 27-12-2004 17:55 Print reply
Posts: 90
you guys rock


 
MotoCrossIpkiss[stan] 27-12-2004 20:10 Print reply

Posts: 7744

 
hoi
Honda_mbiloss [Emiel] 27-12-2004 20:17 Print reply

Posts: 3697
je kunt hem denk wel op zen kant keilen. loopt olie er ok niet uit denk.
 
Wutske 28-12-2004 14:28 Print reply
Posts: 90
olie is er nu uit aan 't lopen en m'n handen stinken enorm .
Nu, klein vraagje (sry). Wat voor soort olie moet ik er eigenlijk terug indoen, want dat wit spul (dat eigenlijk alles behalve vloeibaar is op 't moment) dat er uit komt lijkt me niet gewone olie.

Ow, en 'k moet dat er dan gewoon indoen via de bovenkant (er zit zo'n grote vijs bovenop)
 
Wutske 28-12-2004 16:01 Print reply
Posts: 90
al?, de kap ligt eraf en zoals paff al dacht, het tandwiel is in frennen van een.



Ow, en nu dat die toch open is, 'k heb nog een probleempje met de kickstarter, maar daar zal ik misschien beter een ander topic over starten.

p.s.: paff, je hebt een pm'pje
 

Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved