Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - is dit een condensator??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #24869 - is dit een condensator??
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FsR 24-12-2004 15:01 Print reply

Posts: 964
nee mijne stottert ook niet. maar waarom tussen mijn signaaldraad en condensator ?? komt op het zelfde neer.
 
JCG 25-12-2004 2:13 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FsR

nee mijne stottert ook niet. maar waarom tussen mijn signaaldraad en condensator ?? komt op het zelfde neer.


dan zit het condensator nog steeds in verbinding met je signaaldraad als je begrenzer uitstaat. Dit kan (hoeft dus niet) voor een storing geven. Als die aan achter je schakelaar zit merk je daar niets van omdat die dan de aarde stoort, maar daar merk je niet van.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Exision 25-12-2004 10:25 Print reply
Posts: 283
miss. een paar handige tips...

parallel schakelen levert de dubbele capiciteit op.

Dus is het misschien handig om gewoon een paar condensators met bv een waarde van 1 uF te kopen, dan kun je veel verschillende waardes maken.

Als je brommer stottert met je zelfgemaakte begrenzer en je zit niet net voor je powerband, dat heb je waarschijnlijk een te kleine sproeier.

In zn vrij mag hij wel wat stotteren bij volgas.
 
JCG 26-12-2004 0:47 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exision

miss. een paar handige tips...

parallel schakelen levert de dubbele capiciteit op.

Dus is het misschien handig om gewoon een paar condensators met bv een waarde van 1 uF te kopen, dan kun je veel verschillende waardes maken.

Als je brommer stottert met je zelfgemaakte begrenzer en je zit niet net voor je powerband, dat heb je waarschijnlijk een te kleine sproeier.

In zn vrij mag hij wel wat stotteren bij volgas.

en in serie krijgt je 1/t=1/c1 + 1/c2
t = totaal F c1 = condensator 1 c2 = condensator 2. Zokan je hem nu preciezer afstellen. Maar meestal is het handiger om gwoon een paar exrta in verschillende maten te kopen
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
SendaMax 26-12-2004 10:26 Print reply

Posts: 1592
Kan ik misschien ook wel maken op mun derbi.
Maar hoe weet je nou met hoeveel uF je moet beginnen? En kan je de hele electronica niet verneuken als je het fout doet??
 
JCG 26-12-2004 14:45 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TO THA MAXXX

Kan ik misschien ook wel maken op mun derbi.
Maar hoe weet je nou met hoeveel uF je moet beginnen? En kan je de hele electronica niet verneuken als je het fout doet??

je hele elektronica niet, alleen de onsteking . Nee geintje, als je gewoon met iets van 2 uF begin en dan kijkt of je meer of minder moet begrenzer kan er bijna niets of gaan.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
arabesk 29-12-2004 22:54 Print reply

Posts: 1903
wel opletten dat je de signaaldraad NIET onderbreekt, enkel de isolatielaag ervan snijdt, en 'eraan'soldeert
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
FsR 29-12-2004 23:35 Print reply

Posts: 964
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

wel opletten dat je de signaaldraad NIET onderbreekt, enkel de isolatielaag ervan snijdt, en 'eraan'soldeert


waarom zou dat moete ?:S:S:S maakt heeelemaal geen reet uit
 
Rock-Dog 30-12-2004 10:45 Print reply

Posts: 575
maakt geen reet uit idd. Ik zou rond de 3uF beginnen zorg er gewoon voor dat je 1uF of minder kan verhogen (of verlagen) dan krijg je hem wel goed afgesteld
 
arabesk 30-12-2004 11:16 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FsR

[...]


waarom zou dat moete ?:S:S:S maakt heeelemaal geen reet uit



kans op dat stotteren wordt groter

maakt dus wel uit, gewoon eraan solderen
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Polleke 30-12-2004 11:19 Print reply
Posts: 419
neem gewoon wat elco's van 1uF 2,2uF 3uF en 4.7uF neem van ieders een stuk of 3 kun je alles maken en die dingen kosten toch geen hol (16cent hier meen ik)

en begin met 2,2 of 3uF. en het kan best zijn dat je oplaatst toch uitkomt met 2x 4,7uf ofzo.

ik zou eventueel wel zo doen, eerst ff je brommer warmrijden en dan pas je begrenzer erop. kun je hem veel beter testen, en je rijd minder lang met je begrenzer aan.

KWOOT
kans op dat stotteren wordt groter

maakt dus wel uit, gewoon eraan solderen

als je de verbinding gewoon normaal inelkaar zet, heb je helemaal geen kans op stotteren.

bij solderen heb je alleen kans dat je begrenzer nisk doet, als je het niet kan.

maar ben het wel met je eens het is zeker zo netjes als een dikek kroonsteen ertussen


Dit bericht is ge-edit door Polleke op 30-12-2004 11:21
 
Crazy Honda Team
Joostvdw 30-12-2004 11:19 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

[...]



kans op dat stotteren wordt groter

maakt dus wel uit, gewoon eraan solderen


waarom zou een brommer meer of minder stotteren als je het draadje van je ontsteking verbreekt en daarna weer aan elkaar soldeert?

als je iets (goed) soldeert heeft dat zo weinig weerstand dat je ontsteking daar niks van merkt hoor.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
element 30-12-2004 13:05 Print reply

Posts: 23
wat is juist je singnaaldraad.
waar is de singnaaldraad met verbonden?

thx

element
 
nee
element 30-12-2004 13:09 Print reply

Posts: 23
nog vraagje,

Als je je begrenser aanzet hoeveel verschild de snelheid ongeveer?

thx
element

 
nee
Blijhoofd 30-12-2004 13:14 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: element

nog vraagje,

Als je je begrenser aanzet hoeveel verschild de snelheid ongeveer?

thx
element



ligt aan de condensator en je setup
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 3052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved