Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powervalve nsr 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24847 - powervalve nsr 125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 22-12-2004 18:18 Print topicpost

Posts: 12285
hoe werkt de powervalve bij een nsr 125?
en heeft deze ook een aparte cdi nodig?
ik vond dit zelf al wel raar maar goed,

de powervalve gaat open bij een bepaalt aantal toeren, toch?

en hij zit erin zodat je onderin wel de nodige kracht hebt.??

alvast bedankt
 
oderint dum metuant

Joscross 22-12-2004 18:52 Print reply

Posts: 12501
Is dat ding niet mechanisch?
 
khpoppema 22-12-2004 18:53 Print reply

Posts: 3199
aftakking van gas kabel?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Kampersjaak 22-12-2004 18:54 Print reply

Posts: 12285
nee, hij moet toch een signaal krijgen dat die bij de 7000rpm open moet gaan?

hij is mechanisch ja, maar wordt gestuurd door een soort motortje een servo,
kom ff niet op de naam.

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 22-12-2004 18:58
 
oderint dum metuant
Leen 22-12-2004 18:56 Print reply

Posts: 26877
servo?
 
marcel 22-12-2004 18:56 Print reply

Posts: 1533
gaat mechanisch open ja bij bepaald aantal toeren. als je het gezien hebt snap je het ook meteen......
 
Kampersjaak 22-12-2004 18:57 Print reply

Posts: 12285
jah, bij mn maat hebben we een kart met zoon blok,
en 2 cdi's erbij.

volgens die knaap waarvan die was, moetsen er 2 cdi's erop.

dat zocht ik een servo
Tnx leen

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 22-12-2004 18:58
 
oderint dum metuant
khpoppema 22-12-2004 18:58 Print reply

Posts: 3199
exploded views staan in kb
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Blukaap2 22-12-2004 18:58 Print reply

Posts: 9953
Servo-motortje.

Dacht dat ie gestuurd werd door de CDI, maar alleen werkt als je een accu hebt.

Bij een RS125 (of 250) is het dacht ik zo dat ie eerst even de powervalve controleert, dus zeg maar open/dicht en dat hoor je als je 'm op contact zet.

Het is idd voor een wat betere loop onderin en bij een RS125 gaat ie rond de 8000rpm open, dus zal bij een NSR wel net zoiets zijn.
 
Stoere brommers
gonzales 22-12-2004 19:01 Print reply

Posts: 1319
servo moter werkt is toch gewoon aangestuurdt door je signaaldraad van je ontsteking met en filter ertussen ?
 
burn your rubber not your soul
Whoopz0r 22-12-2004 19:02 Print reply
Posts: 945
Ik dacht dat het met een electromagneet werkte. Hogere toeren -> meer stroom -. valve meer ophoog-. grotere uitlaatpoort.
 
Z
Kampersjaak 22-12-2004 19:03 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

servo moter werkt is toch gewoon aangestuurdt door je signaaldraad van je ontsteking met en filter ertussen ?

weet je dat zeker?
daar zocht ik ook naar,

verder staat er geen mooie kabelboom in het kb,
en de powervalve werkt dus alleen maar met accu h??

 
oderint dum metuant
gonzales 22-12-2004 19:06 Print reply

Posts: 1319
is hioe het bij de suzuki rgt250 werkt ...
 
burn your rubber not your soul
Kampersjaak 22-12-2004 19:08 Print reply

Posts: 12285
kan de powervalvo ook van de lichtspoel af worden gehaald?
wordt dan toch niet gebruikt
 
oderint dum metuant
gonzales 22-12-2004 19:30 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

kan de powervalvo ook van de lichtspoel af worden gehaald?
wordt dan toch niet gebruikt

je powervalve ligt aan BEIDE spoele ....
"zucht" je powervale moet weten wanneer open te gaan . dit gebeurdt op een bepaald toerental . daarom wordt het bij soes rgt als volgt aangesloten . 1signaaldraad van je ontsteking gaat naar je powervalve servomoter . daar staat kleine sturing op die het aantal pulsenb van je ontsteking meet . vanaf zoveel pulsen per seconde sluit die een contactor . deze contactor voert stoorm van je lichtspoel -accu door naar de servomoter van je powervalve . deze draait en open de powervalve . heel erg simpel uitgelegt ....
 
burn your rubber not your soul
Kampersjaak 22-12-2004 20:10 Print reply

Posts: 12285
bedankt.
 
oderint dum metuant

Dit topic is 3258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved