Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1249 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24835 - Tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomos_prutsor 22-12-2004 9:28 Print topicpost
Posts: 90
Eejs,

Ik ben nu dat boek van Bell aan het lezen en heb het al bijna uit en snap het nu wel goed enzo. Maar nu wou ik dus beginnen met tunen. Dat wil ik niet op mijn scooter gaan doen omdat ik dat zonde vind en hem nodig heb voor vervoer.

Nu dacht ik aan een puchje om daar met die cilinders en al te gaan beginnen en later naar scooters te gaan. Maar veel vrienden zeggen dat die puchblokken kut zijn en die elke keer kapot lopen. Maar als ik gewoon een lopende puch koop en dan ga tunen kan er toch weinig fout gaan? Wat zeggen jullie hiervan?

mvg, tomosprutser
 

R-O-Y 22-12-2004 10:45 Print reply
Posts: 76
een puch is betrouwbaarder dan een scooter, alles is simpel aan zo'n ding

wel moet je met tunen rekening houden dat je een automaat hebt. Een scooter tune je op topvermogen omdat zo'n ding een vario heeft.

puch is heel leuk om mee te beginnen, cilinderkit kompleet is 50euro
 
Neonlampje 22-12-2004 11:09 Print reply

Posts: 14825
idd.. ga voor de puch kost geen drol en je kunt leuk ervaring op doen!

kapot lopen is een fabeltje.
 
R-O-Y 22-12-2004 11:14 Print reply
Posts: 76
ik zou een RGD (tccd) kopen voor een puch, is een leuk cilindertje

een airsal zou ook kunnen maar is meer bugdet zeg maar
 
puch_master 22-12-2004 11:30 Print reply

Posts: 3429
50 airsal is standaard al redelijk vlot, 70/75 is goed te doen
en kost 50 euro maar dan zou ik wel de zuiger uit een orri puch cil. pakken die zijn iets slijtvaster en deze hebben een iets bollerre bovenkant dus iets meer compressie.
 
Toyota AE86 Levin coupé
tomos_prutsor 22-12-2004 13:04 Print reply
Posts: 90
Hehe ja ik koop eerst gewoon een goed puchje emt een goed blok. En dan ga ik er leuk spul voor kopen...
 
honda-mbx 22-12-2004 15:21 Print reply

Posts: 1688
wel zorgen dat je pistonpen gelagerd is inplaats van een busje h?
 
ik vlam je..
R-O-Y 22-12-2004 18:42 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

50 airsal is standaard al redelijk vlot, 70/75 is goed te doen
en kost 50 euro maar dan zou ik wel de zuiger uit een orri puch cil. pakken die zijn iets slijtvaster en deze hebben een iets bollerre bovenkant dus iets meer compressie.


een bollere zuiger heeft helemaal niet met compressie te maken. Je moet je kop aanpassen zoals je dat wilt en zodat hij een goede compressie heeft.

kijk maar bij een zundapp; zuiger is helemaal vlak en die heeft ook veel compressie

(enne een airsal50 haal je geen 70/75mee, red je net met de 70airsal

@ TS als je iets koopt koop dan een RGD (tccd) dat zijn mooie cilindertjes. Metrakit kan ook; trekken lekker op.
 

Dit topic is 604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved