Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - YEAH cool megabrute!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 538 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2482 - YEAH cool megabrute!
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Baasbas 28-12-01?12:43 Print reply
Posts: 2176
Waarom wil iedereen eigenlijk monoshock?
Wat is er mis met 'duo-shock' dan?

Ik heb monoshock op mn peug, maar als het duo was zou me dat niks uitmaken...
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
verwijderd 28-12-01?12:48 Print reply
Posts: 4082
die achterbruggen zijn langer! dus kun je sneller optrekken! en het staat natuurlijk veel mooier omdat ze zo lang zijn en dat er niet van die slappe veren in het zicht zijn.
 
barry 28-12-01?12:49 Print reply

Posts: 7387
omdat de meesten monoschok mooier vinden en het beter veert en het sterker is omdat de achterbrug meestal dikker is van monoschok
 
He?
Baasbas 28-12-01?13:06 Print reply
Posts: 2176
aha, dus het heeft ook voordelen..
Nou bedankt voor de info... maar snel optrekken doe ik niet met dat ding, hij is (bijna) origineel
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Sneks 28-12-01?14:05 Print reply
Posts: 2499
monochoque veert "netter" omdat je maar 1 veer hebt, bij duo choque heb je er twee, deze twee zijn nooit precies gelijk. Dus veert de ene kant anders (sneller) in dan de andere kant
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Woeter 28-12-01?17:19 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

die achterbruggen zijn langer! dus kun je sneller optrekken! en het staat natuurlijk veel mooier omdat ze zo lang zijn en dat er niet van die slappe veren in het zicht zijn.

Sneller optrekken omdat je achterbrug langer is!? Dit vind ik wel een hele vage theorie !
 
wipe-out 28-12-01?18:13 Print reply

Posts: 7672
hij bedoelt denk ik dat je harder op kan trekken doordat je minder snel achterover slaat doordat je achterbrug langer is
 
Pingu 28-12-01?18:14 Print reply
Posts: 1842
Je trekt niet sneller op, maar doordat je een grotere wielbasis hebt gaat hij minder snel op zijn achterwiel. Maar ik vind het af en toe best leuk om met m'n nsr op het achterwiel weg te trekken, ookal heeft een nsr monochoque

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
wipe-out 28-12-01?18:35 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Pingu? Niels Uitdehaag

Je trekt niet sneller op, maar doordat je een grotere wielbasis hebt gaat hij minder snel op zijn achterwiel. Maar ik vind het af en toe best leuk om met m'n nsr op het achterwiel weg te trekken, ookal heeft een nsr monochoque



dat zeg ik

Maar monoshock heeft er niets mee te maken of dat je makkelijk/moeilijk op je achterwiel kan rijden. Dat ligt (voornamelijk) aan de lengte van je achterbrug
 
verwijderd 28-12-01?18:38 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Pingu? Niels Uitdehaag

Je trekt niet sneller op, maar doordat je een grotere wielbasis hebt gaat hij minder snel op zijn achterwiel. Maar ik vind het af en toe best leuk om met m'n nsr op het achterwiel weg te trekken, ookal heeft een nsr monochoque



zow, wat heb je er dan onder? en wat voor tandwiel verhouding? en bij hoeveel toeren gaat ie dan op het achterwiel?

of laat je je koppeling gewoon schieten?
 
-Michiel RS- 28-12-01?23:55 Print reply
Posts: 2803
Ja monoshock is echtwel beter !!
Die veren van mijn MB zijn echt kut! en zijn echt slechte kwalitiet of verrot systeem! ze zijn nu al weer lek enzo, en het schuurt aan alle kanten ! is nu al weer lelijk!
 
Steve_ZHC 29-12-01?11:10 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

dus hij zit er al in? heb je het frame wel verstevigt!?


Nee, dat hoeft ook niet, want er staat nu net zoveel kracht op als met de normale duo-shocks, en ik heb het pow(d)erfilter ff erop gefabriceerd: dik aanzuigrubber van je org. luchtfilter op je carb, p.f. d??r weer in, en dan steekt 'ie netjes om de veer heen (de veer zit namelijk aan die big-fat-buis van je frame, door profesionele lassert.
En ik heb ff perfecte MB velgen met nieuwe banden en klauw en pomp gekocht voor het astronomische bedrag van... FL 150,-
Ik moet er alleen nog ff crossbandjes om leggen, nieuwe remblokjes en zo'n MB poot zien te vinden voor m'n remklauw.
 
Zeta-boy 29-12-01?11:28 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: Pingu? Niels Uitdehaag

Je trekt niet sneller op, maar doordat je een grotere wielbasis hebt gaat hij minder snel op zijn achterwiel. Maar ik vind het af en toe best leuk om met m'n nsr op het achterwiel weg te trekken, ookal heeft een nsr monochoque



zow, wat heb je er dan onder? en wat voor tandwiel verhouding? en bij hoeveel toeren gaat ie dan op het achterwiel?

of laat je je koppeling gewoon schieten?

Hij heeft een 70 FA op zun nsr. En ik verbaas we best wel over die dingen. Voor een imi cilinder trekken ze best hard op. Ennuh over die achterbrug. In mijn mt zit ook een monoshock maar daar is allen de ophanging voor gelast. voorderest niks.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Steve_ZHC 30-12-01?13:51 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

Ennuh over die achterbrug. In mijn mt zit ook een monoshock maar daar is allen de ophanging voor gelast. voorderest niks.


Ik ook, de veer zit tussen 2 dikke platen, (is een hele beugel van gemaakt) maar mijn luchtfilterbak past er niet meer in, bij jou ook?
 
Broske 30-12-01?14:02 Print reply
Posts: 532
nee beev!!niels heb gin 70FA! hij heb een charmo!
 
wepp

Dit topic is 2034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved