Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - YEAH cool megabrute!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2482 - YEAH cool megabrute!
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 25-12-01?00:10 Print topicpost

Posts: 2716
Dus, ik heb voor FL 65,- een MBX80(110 ) achterbrug met veer gekocht, en voor een geeltje wordt die er ook nog es ingelast!!
En het mooiste is, er is helemaal niks mis met die brug!!!
Mischien dat ik van de week mijn MTX achterwiel binnenkrijg, na de kerst mijn vorkpoten ff reviseren, nieuwe binnenpoten (van die lange paris-dakar poten) erin, nieuwe voorvorkhoezen eromheen, en dan is mijn brommer alweer bijna klaar:n.
Alleen nog ff een nieuwe laklaag over m'n PD tankje, en dat geval over de olietank, nieuw voorspatbord met gele verbreder, nieuw koplampplasticgevalletje, en ff een 70cc Eurokit met 16mm e.d., dan heb ik hem in de zomer wel af, hoop ik!!!!!!!!!!
 

Siepie Wokkel 25-12-01?00:30 Print reply
Posts: 3888
ik heb er ook 1 gehaalt voor 10piek, ook nog goed met veer en al, alleen die moet ik er zelf wel in lassen :( maarjah dan is me mt wle superbruut maar 65 is idd ook nie duur
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
verwijderd 26-12-01?12:09 Print reply
Posts: 4082
ik zou hem er zelf in lassen! strax is het 1 of andere lompe boer die alles er scheef in last.

en een MBX brug past ook niet zomaar!!!! moeten verschillende dingen worden verandert, frame moet ook uitgeboord en verstevigt worden en er moet aan de brug geflexed worden!!! anders lukt het hem niet

ik hoop maar dat die gast dat weet, mischien pleuert ie er wel gewoon een mt asje doorheen
 
Siepie Wokkel 26-12-01?18:19 Print reply
Posts: 3888
wat moetik verstevigen dan? en wat moet ik flexe enzo, k d8 dat je dta ding er zo in kon gooien. niet dusss :(
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
MBBBBBB 26-12-01?19:00 Print reply
Posts: 2340
In me ex-MT heb ik zo een MTX brugje erin gegooid, nix aan het handje hoor........

Of is MBX anders dan MTX ofzo?
 
B3AST 26-12-01?19:07 Print reply
Posts: 2469
wat mij opviel toen ik mn NSR brug in mn NSR wou zetten is dat de brug as van een MT die ik even gauw uit een bak zooi had gevist TE KORT was...

conclusie: een NSR brug is breder als een MT brug, en een MBX brug is dnek ik even breed als een NSR brug > ik denk dat de MBX brug wat smaller gemaakt moet worden met de flex (weetnietzeker)

enneh, je meot je frame verstevigen want een MT is een slap frame, die plaatjes waar de brug tussen komt zijn te dun, daar moet je twee ringen op lassen. want bij een monobrug krijgen die nogmeer op hun zodeflikker, En die gaten waar de brug-as door gaat zijn bij een MT denk ik smaller dan bij NSR/MBX dus daarom moet er denk ik een dikkere as in.

okee, dit VERMOED ik dus allemaal, ik kan het niet met zekerheid zeggen
 
- insane in the brain -
MBBBBBB 26-12-01?19:12 Print reply
Posts: 2340
Heb je het nu over de as waarop je je brug vast maakt? Of de as waarop je je wiel vast maakt?

MT wielas is idd korter, maar de as voor bevestiging aan je frame is hetzelfde!
Tenminste bij mij...... MT --> MTX
 
B3AST 26-12-01?19:18 Print reply
Posts: 2469
ik heb het over de as waarmee de brug in het frame steekt...

want ik kan me herinneren dat ik ergens een as voor die brug ergens nodig had waar een MT as niet paste, maar nu twijfel ik, ik zou ook wel eens met een wiel-as dat gehad kunnen hebben...

moraal van eht verhaal: ik ren nu naar de garage om het uit te zoeken

EDIT:

ok ik heb gekeken, en als ik de as waarmee ik de brug van mn MT in het frame had zitten naast het frame van mn NSR hou waar de brug zit, dan komt die as van mn MT precies tot aan het frame aan de andere kant, maar is dus te kort want er kan geen bout meer op dus...

conclusie: een NSR/MBX brug-as is langer, maar het frame is ook dikke (die plaatjes waar die tussen hangt) hetkan zijn dat deze die ruimte verbruiken, maar alsnog is het dan mogelijk dat de NSR of MBX brug een tikkeltje breder is dan een MT brug...

[This message is edited by B3AST on 26-12-01 19:24]
 
- insane in the brain -
MBBBBBB 26-12-01?19:21 Print reply
Posts: 2340
Whahahaha, hoefd niet, ik weet het zeker ( ahum ) maar ik had echt me orignele brug verwisseld voor een MTX, en ik kwam alleen in de problemen met de wielas, niet met die in je frame.
 
B3AST 26-12-01?19:25 Print reply
Posts: 2469
ja maar als bij een NSR/MBX de brug een tikkeltje breder is (ALS dat zo is, ik heb ze nooit een van die twee naast een MT brug gelegt) dan wil dat niet zeggen dat een MTX brug ook breder is...

conclusie: SYMEN, GEEF EVEN DUIDELIJKHEID
 
- insane in the brain -
MBBBBBB 26-12-01?19:33 Print reply
Posts: 2340
Dat zei ik ook ja, dat een MTX wel paste, en ik vroeg of MTX het zelfde was als MBX etc.

En met die as die net te kort is, zou best kunnen dat die ophangplaatjes dikker zijn, en misschien ook wel de brug breder......
 
Siepie Wokkel 26-12-01?19:57 Print reply
Posts: 3888
hmz volgens mij is aan dta mb frame waar die mono in heeft gehangen (van mij) alleen maar die ophanging voor de mono gelast en niet aan het frame ofzo, mjah ik zie het wel, moet het spul nog ff ophalen (2blokken, mb frame met mono en tank en achterlicht enzo, voorvorken, en kappen en shit)
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
verwijderd 26-12-01?20:29 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

Dat zei ik ook ja, dat een MTX wel paste, en ik vroeg of MTX het zelfde was als MBX etc.

En met die as die net te kort is, zou best kunnen dat die ophangplaatjes dikker zijn, en misschien ook wel de brug breder......


mtx brug past idd er zo in, maar het frame moet versteviged worden, anders slobbert het helemaal uit en staat je wiel naast het spatbord

maar bij een MBX brug is alles veel moeilijker, ik heb verschillende monoschocks ingebouwd, bij een mbx had ik veel meer tijd nodig om dat allemaal in te bouwen, de achterbrug as is ten eerste al dikker! dus die gaten moeten uit geboord worden, en er moeten ringen om de as, de veer past ook al niet!! dan moet je een stuk uit de achterbrug flexen, en er moet nog een buigel voor de afstand van de achterbrug bus tussen, anders knijp je het frame lekker fijn!

moraal, laat dit niet door een of andere schele sukkel doen, want die verknoeit alles!!
bij seach kun je wel opzoeken van die mbx brug die ik in de mb van bart heb gebouwd, en die mt van ruurd had een mtx achterbrug, maar dat was een makkie, zorg alleen wel dat je de veer in kort!!! anders staat ie erg extreem na voren OF na achteren, en dat staat wel zo afgreiselijk rag! en als ie helemaal na voren staat dan veert ie helemaal in als je erop gaat zitten
 
MBBBBBB 27-12-01?01:09 Print reply
Posts: 2340
Ik had 2 stukjes erop gelast zodat het gewoon duoschoock was

Maar Symen bied uitkomst
 
Steve_ZHC 27-12-01?18:03 Print reply

Posts: 2716
De brug-as is mischien 2mm dikker, je hebt een langer stuk stang nodig dat aan je rempedaal zit, je ket moet langer, en als de veer ver naar voren staat, gewoon zo hoog mogelijk lassen, als je erop zit zakt 'ie inderdaad in, veert wel ff vet lekker, net zo'n Amerikaanse bak .
Maar hij blijft wel op een fatsoenlijke hoogte hoor, hij lijkt vet bruut zo, zelfs met klein achterwiel!!
Alleen wat wel vet kut is, er moet een powerfilter op, nou maakt dat niet zo gek veel uit, ik gooi er toch ooit een 70cc op, maar het zou vet kut af te stellen zijn (iemand suggesties?)--> ik heb zo'n ding die rond is (geen kegel dus) en zo'n draaischijf erop, vanavond ff afstellen.
 
verwijderd 27-12-01?18:35 Print reply
Posts: 4082
dus hij zit er al in? heb je het frame wel verstevigt!?
 

Dit topic is 2032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved