Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontluchtingsgat NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24809 - ontluchtingsgat NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FazuL NSR 21-12-2004 15:46 Print topicpost

Posts: 2046
het ontluchtingsgat van mijn NSR is naar te tyfus, ik dacht eerst dol --> laten tappen maar er zit dus ook een klein scheurtje in wat het tappen onmogelijk maakt. Nou kan ik een nieuwe kopen of hem laten dichtlassen - is er dan nog een andere manier om te kunnen ontluchten?

en waar haal ik dan zon ander ding (hoe het ook heet), het gaat dus om een honda NSR dat plaatje waar ook het pompje achterzit en je maakt het met 3 moeren vast en het ontluchtingsgat zit er onder met een moer erin.

ik vind net een foto ervan, op deze foto zilver gekleurd:

http://www.brommerfo...ery/viewpicture/7762

Dit bericht is ge-edit door FazuL NSR op 21-12-2004 15:53
 

Blukaap2 21-12-2004 16:28 Print reply

Posts: 9953
Dat is je ontluchtingsgat niet joh, dat is je aftapboutje .

Maar dat dekseltje moet je dr even afhalen, dan goed vetvrij maken en de draad vh boutje dichtstoppen met kneedbaar staal (van Bison, 5 euro, bij de gamma ed te halen).
En ontluchten moet gewoon met de vuldop op de radiateur open.
En de koelvloeistof aftappen kan door simpelweg de onderste slang daar los te trekken en de dop open te draaien.
 
Stoere brommers
maiky 21-12-2004 16:31 Print reply

Posts: 421
Ja is idd een beetje moeilijk om op het onderste punt van je koelsysteem te gaan ontluchten. ( vooral omdat lucht opstijgt enzo )
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
FazuL NSR 21-12-2004 16:36 Print reply

Posts: 2046
haha, aftapboutje dan , maar het is dus geen probleem als het dichtgelast zit?

haha die vent van de garage lulde dat allemaal van ontluchtingsgat enzo en dat als daar koelvloeistof uitkwam bij het vullen dat ie dan ontlucht was ofzo , mja dan doe ik het voortaan zoals harry zegt .
 
Marthin 21-12-2004 16:36 Print reply

Posts: 6164
inbox me maar, ik denk dat ik je wel van het probleem kan afhelpen

(mag hier geen sale van maken :P)
 
Hans F 21-12-2004 16:38 Print reply
Posts: 4326
kan je gewoon dichtlassen
 
Blukaap2 21-12-2004 17:56 Print reply

Posts: 9953
Idd, gewoon dichtfrotten, is toch nergens goed voor verder.
Staat hoogstens netter als je het daarlangs aftapt .
 
Stoere brommers
FazuL NSR 24-12-2004 19:20 Print reply

Posts: 2046
heb hem nou dichtgesoldeerd , was ook wel mooi enzo. dus ik dat ding vastschroeven --> 2 van de die bouten in het blok opeens dol, waren ze vast al maar draaide ze nu iets strakker. dus dat ding wil niet meer vast en alsnog lekkage. kan ik nou het beste dat hele blok eraf halen en die dingen laten tappen? of eraan laten zitten en het zelf doen. als je het tapt wordt het toch ook een maatje groter allemaal? dat is wel verneukt omdat ik dan in me blok moet gaan boren en in dat dekseltje , die bouten moeten er wel doorheenpassen. ik heb meteen ff zon nieuw dekseltje besteld bij marthin dan heb ik daar iig geen problemen meer mee. is het belangrijk om die pakking te vervangen? of hoeft dat niet bij een rubberen pakking?
 
Jeroen B 24-12-2004 20:13 Print reply

Posts: 1929
je kan ook een helicol laten zetten, bromboer heeft dat zelf vast ook wel
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
PlaceR 24-12-2004 20:17 Print reply
Posts: 1588
waren bij mij ook gaar
zat op eenmoment een m10 bout in zonder dat er draad voor was marja tzat vast

en doldraaie in blok???
had ikook
opdatpunt heb je de mogelijkheid om met een soort pluggen te werken

soort buisjes die je erin schuift.
daar draai je m4 draad in en dan splijt het buisje open en klemt vast.
soort plug idee.

werkte best goed.
soms kwam plugje eruit bij los/vast draaie maar dan nieuwe erin en verder gassen

en dat gaatje kun je gewoon dichtmaken
aftappe kan net zo gemak door da dekseltje half los te schroeve of slang los te hale ofzo
 
StefanB 24-12-2004 20:40 Print reply

Posts: 2591
hey fazul, ik heb hier nog een brok mbx80 blok liggen :p zo'n beetje compleet blok alleen zonder versnellingsbak, carters zijn gaar, krukas en lager blijf niet meer op de krukas zitten, maar waterpomp is nog wel goed als je wilt mag je dat wel hebben? :P
 
E24 M30b35@GT3576
FazuL NSR 24-12-2004 20:48 Print reply

Posts: 2046
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

hey fazul, ik heb hier nog een brok mbx80 blok liggen :p zo'n beetje compleet blok alleen zonder versnellingsbak, carters zijn gaar, krukas en lager blijf niet meer op de krukas zitten, maar waterpomp is nog wel goed als je wilt mag je dat wel hebben? :P

haha bedankt hoor maar ga ik niet veel aan hebben denkek want past dat wel enzo? me water pomp is ook nog wel goed, het gaat eigelijk om het schroefdraad ?n het blok dus dat valt niet te fixen mbv eenn mbx blok.

@jeroen__
is misschien het beste idee ja... maar als je hem laat tappen wordt de maat dus altijd groter?
 
wipe-out 25-12-2004 9:26 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
MBX_cruiser 25-12-2004 10:38 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR

[...]

haha bedankt hoor maar ga ik niet veel aan hebben denkek want past dat wel enzo? me water pomp is ook nog wel goed, het gaat eigelijk om het schroefdraad ?n het blok dus dat valt niet te fixen mbv eenn mbx blok.


Is identiek hoor, je kan gewoon zijn carterhelft gebruiken, en dan ben je weer vertrokken.
 
Blukaap2 25-12-2004 12:11 Print reply

Posts: 9953
Schroefdraad zit in het middencarter en eeen MBX80 carterhelft past niet op een NSR50 carterhelft.
 
Stoere brommers
FazuL NSR 25-12-2004 12:15 Print reply

Posts: 2046
hmz dus ik kan het beste het blok splitsen om die buisjes erin te draaien?
 

Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved