Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Lekkende keerring..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24805 - Lekkende keerring..
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yudb 21-12-2004 11:37 Print topicpost

Posts: 709
Het zit zo,

van mijn honda blok lekt de rechter keerring (olie kant). nu heb ik dr niet egt veel last van, behalve dat ik af en toe ff wat olie uit de uitlaat zie vliegen en dat ik af en toe een beetje moet bijvullen. Nu is mijn vraag, kan het kwaad om hier mee door te rijden?? p.s. is geen extreme setup, helemaal std.
 

2wheels[jurg] 21-12-2004 12:56 Print reply

Posts: 3503
gezond is anders, zo duur is een keering niet. zou er gewoon effe een nieuwe in zetten want anders blijf je olie bijvullen
 
MBX_cruiser 21-12-2004 13:11 Print reply

Posts: 828
idd, zo moeilijk is dat niet, je moet er blok er niet voor splitsen.
gewoon olie aflaten, koppelingsdeksel eraf halen, en moertje losdraaien.
 
christianos 21-12-2004 13:16 Print reply

Posts: 20445
naja hij rijd er geen lange afstanden mee, en hij wordt wel lekker gesmeerd, maar zou hem wel ff vervangen...
Je weet tog dat het niej zo moeilijk is.

MAar wat kan er stuk gaan? behalve een vet geslagen bougie?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

idd, zo moeilijk is dat niet, je moet er blok er niet voor splitsen.
gewoon olie aflaten, koppelingsdeksel eraf halen, en moertje losdraaien.

 
MBX_cruiser 21-12-2004 13:27 Print reply

Posts: 828
Van te veel olie krijg je koolaanslag denk ik,
waardoor je uitlaat naa een tijd vernauwd wordt, en je bougie vol gort gaat hange, en je kop zal er na ene tijdje ook goed zwart uitzien denk k Ik denk niet dat het schadelijk is, maar ik zou het zeker ff vervangen, desnoods vraag je het aan iemand anders, is echt maar kwartiertje werk.
 
christianos 21-12-2004 13:28 Print reply

Posts: 20445
naja, kwartiertje is overdreven, ik ga uit van een uur of 3? (incl. blok er onderuit tillen enz.)
en als je niks anders kaduuks tegenkomt..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

Van te veel olie krijg je koolaanslag denk ik,
waardoor je uitlaat naa een tijd vernauwd wordt, en je bougie vol gort gaat hange, en je kop zal er na ene tijdje ook goed zwart uitzien denk k Ik denk niet dat het schadelijk is, maar ik zou het zeker ff vervangen, desnoods vraag je het aan iemand anders, is echt maar kwartiertje werk.

 
wipe-out 21-12-2004 13:29 Print reply

Posts: 7672
Blok kun je laten zitten.
 
christianos 21-12-2004 13:32 Print reply

Posts: 20445
je krukas moet er tog uit ?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

Blok kun je laten zitten.

 
jeroen 21-12-2004 13:32 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

Blok kun je laten zitten.



Je kan je blok laten zitten als je krukas en alles eruit moet?
Carters moeten helemaal los..
BLok meot er echt welonderweg hoor.
 
wipe-out 21-12-2004 13:33 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

idd, zo moeilijk is dat niet, je moet er blok er niet voor splitsen.
gewoon olie aflaten, koppelingsdeksel eraf halen, en moertje losdraaien.


Als hij gelijk heeft tenminste

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 21-12-2004 13:33
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-12-2004 13:33 Print reply

Posts: 10835
hij gaat vanzelf meer lekken waardoor hij niet meer loopt. Echt schadelijk is het volgens mij niet, en blok moet helemaal uit elkaar ja
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
christianos 21-12-2004 13:34 Print reply

Posts: 20445
w8 ff, je krukas moet er tog gewoon uit en je rechter lager, en dat wil je hangend onder je brommer gaan doen? dat kan niet eens ?

Edit: snel editten he?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

[...]


Als hij gelijk heeft tenminste

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 21-12-2004 13:33


Dit bericht is ge-edit door christianos op 21-12-2004 13:35
 
wipe-out 21-12-2004 13:35 Print reply

Posts: 7672
Ik weet het denk ik al, bij een NSR/MBX/MTX-sh blok kun je zo bij die keerring volgens mij, bij MB/MT niet.

edit:

moet ik traag editten dan?

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 21-12-2004 13:36
 
christianos 21-12-2004 13:36 Print reply

Posts: 20445
volgens mij kan je bij allebei niet zo bij de RECHTERkeering

linker is gene probleem...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

Ik weet het denk ik al, bij een NSR/MBX/MTX-sh blok kun je zo bij die keerring, bij MB/MT niet.

 
S1lv3r 21-12-2004 13:58 Print reply

Posts: 5213
je moet je blok wel heelmaal splijten dan, je krijgt die keering niet over je lager heen..
 
christianos 21-12-2004 13:59 Print reply

Posts: 20445
hahahah egt wel als je hem in tweeen snijd
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

je moet je blok wel heelmaal splijten dan, je krijgt die keering niet over je lager heen..

 

Dit topic is 1081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved