Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zundapp 80/90 laten lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24803 - zundapp 80/90 laten lopen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomos_racer321 21-12-2004 16:07 Print reply

Posts: 370
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.


bij deze zundapp zijn de poorten al uitgeveild, hij loopt nu rond de 70
 
kreidler rs 21-12-2004 16:15 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.

tis maar net hoe snel je ze zelf wilt maken hoor, lopen het zelfde als honda alleen heb je wel leuke 50cc cilinders.
 
bier drinken en kut roepen
WoLdRiNG 21-12-2004 17:08 Print reply
Posts: 251
ik had 70 cc op 3 bak met 16/42 vertanding liep ongeveer 95 met 15 mm carb. en trok ook nog goed.
Was een hele simpele 70cc gewoon 2 kleine poorten.
 
R-O-Y 21-12-2004 17:36 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs

[...]

tis maar net hoe snel je ze zelf wilt maken hoor, lopen het zelfde als honda alleen heb je wel leuke 50cc cilinders.


een zundapp is wel een betere brommer dan een honda vind ik. Betere koppeling en bvb 3krukaslagers. Honda is wel leuk maar zijn echt niet hetzelfde. Vaak gaan ze zelf nog slomer dan een dapp

op een 3bak zou ik trouwens geen 70cc zetten, dan is ie in een week kapot ofzo

beter koop je gewoon een 5bak, dat zijn de beste blokken

Dit bericht is ge-edit door R-O-Y op 21-12-2004 17:37
 
Roedie 21-12-2004 17:37 Print reply

Posts: 3531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R-O-Y

[...]


een zundapp is wel een betere brommer dan een honda vind ik. Betere koppeling en bvb 3krukaslagers. Honda is wel leuk maar zijn echt niet hetzelfde. Vaak gaan ze zelf nog slomer dan een dapp

op een 3bak zou ik trouwens geen 70cc zetten, dan is ie in een week kapot ofzo


valt mee. maat van me heeft een zundapp dames model. 3 bak handschakel. en rijdt met 70cc tegen de 90 aan met dikke overtoeren al een tijdje. nergens problemen mee
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Double-oe 21-12-2004 17:42 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

[...]


valt mee. maat van me heeft een zundapp dames model. 3 bak handschakel. en rijdt met 70cc tegen de 90 aan met dikke overtoeren al een tijdje. nergens problemen mee


dat zal best kloppen, maar of dat nog zolang duurt, zeker als je veel met overtoeren rijd
 
R-O-Y 21-12-2004 17:55 Print reply
Posts: 76
een 3bak is een veel slechter blok dan een 5bak. Dunne krukas, bronzen bussen maar 2 krukaslagers
 
koen-z 21-12-2004 18:19 Print reply

Posts: 3702
bij zundap is het nutteloos om er een grotere carb op te doen als je ori cilinder hebt... als je goed kan afstellen loopt het zo en zo idd rond de 65.

kheb al van vele gehoord dat een xpansie niet veel nut heeft. alhoewel een homoet 4p altijd te proberen valt.

en dan mag zundap wel snel zijn, ze trekken niet echt door.

maar als je echt veel koppel wilt moetje imho toch een grotere cilinder erop doen.
 
ties 21-12-2004 18:55 Print reply
Posts: 1333
65 op fiets teller voor de wind ja.
gewoon nette 50 snel of beter ori 50 snel halen.
 
kreidler rs 21-12-2004 18:58 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R-O-Y

[...]


een zundapp is wel een betere brommer dan een honda vind ik. Betere koppeling en bvb 3krukaslagers. Honda is wel leuk maar zijn echt niet hetzelfde. Vaak gaan ze zelf nog slomer dan een dapp

op een 3bak zou ik trouwens geen 70cc zetten, dan is ie in een week kapot ofzo

beter koop je gewoon een 5bak, dat zijn de beste blokken

Dit bericht is ge-edit door R-O-Y op 21-12-2004 17:37

als de een opgevoerd is en de ander niet dan krijg je vaak een verschil ja. ik ken een standaart mtje die gaat harder dan dat als ik stadaard rijd dus. tis maar net wat voor 50cc die eronder heeft zitten, is het een ori of een sb cilinder
 
bier drinken en kut roepen
spiker 21-12-2004 19:05 Print reply

Posts: 33
Je kunt ook een 50cc Zeta kopen. En als je er dan een 19 mm bing achter zet en een uitlaatje met een dikkere bocht is de 100 wel te halen. Mijn Zundapp loopt met 50cc zeta en 15 bing en standaard zuiger 80 km/h
 
kreidler rs 21-12-2004 19:08 Print reply

Posts: 6202
50zeta op kreidler loopt iig niet zo heel denderend
 
bier drinken en kut roepen
R-O-Y 21-12-2004 19:16 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

bij zundap is het nutteloos om er een grotere carb op te doen als je ori cilinder hebt... als je goed kan afstellen loopt het zo en zo idd rond de 65.

kheb al van vele gehoord dat een xpansie niet veel nut heeft. alhoewel een homoet 4p altijd te proberen valt.

en dan mag zundap wel snel zijn, ze trekken niet echt door.

maar als je echt veel koppel wilt moetje imho toch een grotere cilinder erop doen.


heb je zelf een dapp, wil ik wel graag weten. Ik kan nu met mijn 50cc en jamarcol uitlaat tot in de 3 makkelijk een wheelie maken. Trekt echt wel hard. Ter vergelijking. Op m'n DT ligt een 70eurokit en de zundapp houdt m prima bij

en tuurlijk heeft een expansie nut lijkt me logisch...

(zundapp trekt trouwens ook een mb met dezelfde topsnelheid eruit; van m'n zus)


Maar om ontopic te gaan, als je een 50cc neemt waar een 20mm op kan dan rijdt t al lekker en het maakt gewoon standaard geluid. Een 70cc zou ikzelf alleen op een 5bak leggen omdat die daar heel goed tegen kan.

ps grotere carb kan wel, gewoon poorten aanpassen, het is bij elke brommer namelijk zo dat je ook een te grote carb erop kan zetten.

Dit bericht is ge-edit door R-O-Y op 21-12-2004 19:17
 
Tomos_racer321 21-12-2004 19:33 Print reply

Posts: 370
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spiker

Je kunt ook een 50cc Zeta kopen. En als je er dan een 19 mm bing achter zet en een uitlaatje met een dikkere bocht is de 100 wel te halen. Mijn Zundapp loopt met 50cc zeta en 15 bing en standaard zuiger 80 km/h


als hij een goede 80 km loopt zijn we al aardig tevreden.
dit zou dus een goede optie zijn?
 
koen-z 21-12-2004 19:45 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R-O-Y

[...]


heb je zelf een dapp, wil ik wel graag weten. Ik kan nu met mijn 50cc en jamarcol uitlaat tot in de 3 makkelijk een wheelie maken. Trekt echt wel hard. Ter vergelijking. Op m'n DT ligt een 70eurokit en de zundapp houdt m prima bij

en tuurlijk heeft een expansie nut lijkt me logisch...

(zundapp trekt trouwens ook een mb met dezelfde topsnelheid eruit; van m'n zus)


Maar om ontopic te gaan, als je een 50cc neemt waar een 20mm op kan dan rijdt t al lekker en het maakt gewoon standaard geluid. Een 70cc zou ikzelf alleen op een 5bak leggen omdat die daar heel goed tegen kan.

ps grotere carb kan wel, gewoon poorten aanpassen, het is bij elke brommer namelijk zo dat je ook een te grote carb erop kan zetten.

Dit bericht is ge-edit door R-O-Y op 21-12-2004 19:17



jaa je kan het mooi vertellen.

maar eerlijk gezegd.. een wheelie maken in z'n drie vind ik wel heel er sterk verhaal met een ori cilinder. wat voor carb heb je?

en kdenk zelf dat de topic starter het simpel wil houden en niet meteen aan de timingen gaan kutten.
 

Dit topic is 8168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved