Tomos_racer321 |
21-12-2004 16:07 |
Posts: 370 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.
bij deze zundapp zijn de poorten al uitgeveild, hij loopt nu rond de 70
|
|
|
|
kreidler rs |
21-12-2004 16:15 |
Posts: 6202 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.
tis maar net hoe snel je ze zelf wilt maken hoor, lopen het zelfde als honda alleen heb je wel leuke 50cc cilinders.
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
WoLdRiNG |
21-12-2004 17:08 |
Posts: 251 |
ik had 70 cc op 3 bak met 16/42 vertanding liep ongeveer 95 met 15 mm carb. en trok ook nog goed.
Was een hele simpele 70cc gewoon 2 kleine poorten.
|
|
|
|
R-O-Y |
21-12-2004 17:36 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs
[...]
tis maar net hoe snel je ze zelf wilt maken hoor, lopen het zelfde als honda alleen heb je wel leuke 50cc cilinders.
een zundapp is wel een betere brommer dan een honda vind ik. Betere koppeling en bvb 3krukaslagers. Honda is wel leuk maar zijn echt niet hetzelfde. Vaak gaan ze zelf nog slomer dan een dapp
op een 3bak zou ik trouwens geen 70cc zetten, dan is ie in een week kapot ofzo
beter koop je gewoon een 5bak, dat zijn de beste blokken
Dit bericht is ge-edit door R-O-Y op 21-12-2004 17:37
|
|
|
|
Roedie |
21-12-2004 17:37 |
|
Double-oe |
21-12-2004 17:42 |
Posts: 265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Roedie
[...]
valt mee. maat van me heeft een zundapp dames model. 3 bak handschakel. en rijdt met 70cc tegen de 90 aan met dikke overtoeren al een tijdje. nergens problemen mee
dat zal best kloppen, maar of dat nog zolang duurt, zeker als je veel met overtoeren rijd
|
|
|
|
R-O-Y |
21-12-2004 17:55 |
Posts: 76 |
een 3bak is een veel slechter blok dan een 5bak. Dunne krukas, bronzen bussen maar 2 krukaslagers
|
|
|
|
koen-z |
21-12-2004 18:19 |
Posts: 3702 |
bij zundap is het nutteloos om er een grotere carb op te doen als je ori cilinder hebt... als je goed kan afstellen loopt het zo en zo idd rond de 65.
kheb al van vele gehoord dat een xpansie niet veel nut heeft. alhoewel een homoet 4p altijd te proberen valt.
en dan mag zundap wel snel zijn, ze trekken niet echt door.
maar als je echt veel koppel wilt moetje imho toch een grotere cilinder erop doen.
|
|
|
|
ties |
21-12-2004 18:55 |
Posts: 1333 |
65 op fiets teller voor de wind ja.
gewoon nette 50 snel of beter ori 50 snel halen.
|
|
|
|
kreidler rs |
21-12-2004 18:58 |
Posts: 6202 |
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
spiker |
21-12-2004 19:05 |
Posts: 33 |
Je kunt ook een 50cc Zeta kopen. En als je er dan een 19 mm bing achter zet en een uitlaatje met een dikkere bocht is de 100 wel te halen. Mijn Zundapp loopt met 50cc zeta en 15 bing en standaard zuiger 80 km/h
|
|
|
|
kreidler rs |
21-12-2004 19:08 |
Posts: 6202 |
50zeta op kreidler loopt iig niet zo heel denderend
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
R-O-Y |
21-12-2004 19:16 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
bij zundap is het nutteloos om er een grotere carb op te doen als je ori cilinder hebt... als je goed kan afstellen loopt het zo en zo idd rond de 65.
kheb al van vele gehoord dat een xpansie niet veel nut heeft. alhoewel een homoet 4p altijd te proberen valt.
en dan mag zundap wel snel zijn, ze trekken niet echt door.
maar als je echt veel koppel wilt moetje imho toch een grotere cilinder erop doen.
heb je zelf een dapp, wil ik wel graag weten. Ik kan nu met mijn 50cc en jamarcol uitlaat tot in de 3 makkelijk een wheelie maken. Trekt echt wel hard. Ter vergelijking. Op m'n DT ligt een 70eurokit en de zundapp houdt m prima bij
en tuurlijk heeft een expansie nut lijkt me logisch...
(zundapp trekt trouwens ook een mb met dezelfde topsnelheid eruit ; van m'n zus)
Maar om ontopic te gaan, als je een 50cc neemt waar een 20mm op kan dan rijdt t al lekker en het maakt gewoon standaard geluid. Een 70cc zou ikzelf alleen op een 5bak leggen omdat die daar heel goed tegen kan.
ps grotere carb kan wel, gewoon poorten aanpassen , het is bij elke brommer namelijk zo dat je ook een te grote carb erop kan zetten.
Dit bericht is ge-edit door R-O-Y op 21-12-2004 19:17
|
|
|
|
Tomos_racer321 |
21-12-2004 19:33 |
Posts: 370 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spiker
Je kunt ook een 50cc Zeta kopen. En als je er dan een 19 mm bing achter zet en een uitlaatje met een dikkere bocht is de 100 wel te halen. Mijn Zundapp loopt met 50cc zeta en 15 bing en standaard zuiger 80 km/h
als hij een goede 80 km loopt zijn we al aardig tevreden.
dit zou dus een goede optie zijn?
|
|
|
|
koen-z |
21-12-2004 19:45 |
|