Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zundapp 80/90 laten lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24803 - zundapp 80/90 laten lopen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomos_racer321 21-12-2004 8:18 Print topicpost

Posts: 370
wat is de beste setup om een zundapp 80/90 te laten lopen?


 

wipe-out 21-12-2004 9:04 Print reply

Posts: 7672
Wat voor Zundapp?
 
Roedie 21-12-2004 10:11 Print reply

Posts: 3531
met een 70cc kun je al gauw over de 85 komen (en dikke overtoeren dus)

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 21-12-2004 10:12
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
R-O-Y 21-12-2004 10:14 Print reply
Posts: 76
ik weet niet of je ook op t dappforum zit?>

met een 50cc kan je al makkelijk 85rijden. Koop een originele 284 cilinder en een 20mm carberateur en met een gewone uitlaat rij je dan minimaal 85

op een 5bak is de originele vertanding dan 16-37
 
honda-mbx 21-12-2004 10:54 Print reply

Posts: 1688
ik zou gewoon een goedkope 70cc scoren in combinatie met een 20mm en een snelle uitlaat.

 
ik vlam je..
mr200r 21-12-2004 12:02 Print reply
Posts: 5122
Ori 6.25 cilinder 17 mm loopt perfectt.
 
mr200r
Harm 21-12-2004 13:34 Print reply

Posts: 3032
Vriend van mij heeft een Athena 50cc met 17,5 mm carb en 36mm Jamarcol pijp, maar die komt niet boven de 60 uit.
 
http://www.durtikkers.tk
onraad 21-12-2004 13:41 Print reply
Posts: 593
Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.
 
lucius 21-12-2004 13:50 Print reply

Posts: 262
Orginele cilinder met 17mm carburateur en dikkere pijp, liep bij mij mee een 4bak rond de 65, Zundapp gts 50
 
Apriliars105 21-12-2004 13:56 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

met een 70cc kun je al gauw over de 85 komen (en dikke overtoeren dus)

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 21-12-2004 10:12


hmmm waarom overtoeren? Dan doe je er toch zwaardere vertanding op?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.


dude, 1 twintigste milimeter is bijna onzichtbaar

Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 21-12-2004 13:57
 
As finishing touch, God created the Dutch
koert517 21-12-2004 14:30 Print reply

Posts: 232
ik reed met een 284 cilinder 80 km/h in samen werking met een 17mm bing en een 36mm fluister pijpje dit zat op een vier bak met tandwiel verhouding van 17/41

 
onraad 21-12-2004 14:44 Print reply
Posts: 593
Quote:


dude, 1 twintigste milimeter is bijna onzichtbaar




Weet ik wel. Heb er zelf zo-een tussen steken ( op m'n MT dan ) Je ziet ze echt amper zitten maar Zundapp en Kreidler steken er ori veel te dikke tussen. Je moet ze echt zo dus mogelijk maken en 1/20 e is enorm dun maar gaat nog net.
 
[RRT] Lost-P 21-12-2004 14:45 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Weet ik wel. Heb er zelf zo-een tussen steken ( op m'n MT dan ) Je ziet ze echt amper zitten maar Zundapp en Kreidler steken er ori veel te dikke tussen. Je moet ze echt zo dus mogelijk maken en 1/20 e is enorm dun maar gaat nog net.


Verder gaat t goed met je?
 
Chille Tune shit dan
Pol de MT5 Crosser 21-12-2004 15:29 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

met een 70cc kun je al gauw over de 85 komen (en dikke overtoeren dus)

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 21-12-2004 10:12


Daar heb je echt geen 70cc voor nodig hoor.

Met een 50 en bla bla ja zoals de rest dus ook al zegt kan het ook.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
R-O-Y 21-12-2004 15:54 Print reply
Posts: 76
een 70cc gaat op een dapp standaard over de 100, dus moet je wel rekenikg mee houden. Trekt wel leuke wheelies trouwens
 
Tomos_racer321 21-12-2004 16:06 Print reply

Posts: 370
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R-O-Y

ik weet niet of je ook op t dappforum zit?>

met een 50cc kan je al makkelijk 85rijden. Koop een originele 284 cilinder en een 20mm carberateur en met een gewone uitlaat rij je dan minimaal 85

op een 5bak is de originele vertanding dan 16-37


het is een 3 bak dat weet ik maar er staat nergens een type nr. op. (hij is van een kameraad mij.

 

Dit topic is 8169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved