Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.
met een 70cc kun je al gauw over de 85 komen (en dikke overtoeren dus)
Dit bericht is ge-edit door Roedie op 21-12-2004 10:12
hmmm waarom overtoeren? Dan doe je er toch zwaardere vertanding op?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: onraad
Zundapp en Kreidler zijn zoiezo al snelle jongens. En dan heb ik het vooral over hun cilinders. Met ori blaas je al enorm hard ze. Eventueel poorten polieren en alles ontgrenzen. Moet genoeg zijn. En verander ook de koppakking als het er een originele is door eentje dat veel dunner is. 1/20 e mm of zo.
dude, 1 twintigste milimeter is bijna onzichtbaar
Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 21-12-2004 13:57
ik reed met een 284 cilinder 80 km/h in samen werking met een 17mm bing en een 36mm fluister pijpje dit zat op een vier bak met tandwiel verhouding van 17/41
Weet ik wel. Heb er zelf zo-een tussen steken ( op m'n MT dan ) Je ziet ze echt amper zitten maar Zundapp en Kreidler steken er ori veel te dikke tussen. Je moet ze echt zo dus mogelijk maken en 1/20 e is enorm dun maar gaat nog net.
Weet ik wel. Heb er zelf zo-een tussen steken ( op m'n MT dan ) Je ziet ze echt amper zitten maar Zundapp en Kreidler steken er ori veel te dikke tussen. Je moet ze echt zo dus mogelijk maken en 1/20 e is enorm dun maar gaat nog net.