differentieeltje kun je zo vrij klein krijgen, eentje van een dafje, of volvo, bij de autosloperij. (eentje van een oude mercedes trouwens, die zijn erg klein..
ik heb er ook eentje gehad voor mijn buggy project, maar toch maar vanaf gezien, omdat als je dan met ??n wiel in de lucht hangt, gaat dat ronddraaien, en kom je niet meer vooruit. Bij een differentieel gaat namelijk het wiel met de minste weerstand als eerste draaien, en dus staat het andere wiel stil.
Maar waar word er het meest mee gereden, op de weg of gewoon zand? in het geval van zand, gewoon geen dif, en 1 as met beide wielen aangedreven, is het makkelijkst. En ook al rijd je er mee op de weg, gewoon wat harder rijden, en een beetje mee hangen oid, daar leer je vaneigens goed mee rijden; geloof me...
Owja, betreft de stuurinrichting;
wanneer je er een stuurinrichting in wilt maken, zul je ook een stuurhuis nodig moeten hebben. M??r je wilt ook 4 A-armen maken, 2 armen bovenelkaar bij beide kanten. Dus, dan heb je een stuurhuis in het midden zitten, met een tandlat erin. De scharnierpunten van je spoorstangen, de "stuurarmen" moeten op precies dezelfde plaats zitten, als die van je scharnierpunten van je vering. Dit omdat als de wielen inveren, gaan ze anders insturen, en dat zul je niet leuk vinden. je gaat dan slingeren, met als gevolg dat je zo'n klein ding niet meer houd, en omkantelt/over de kop gaat..
btw, als stuurhuis heb ik een Golf II stuurhuis, onbekrachtigd gebruikt. En hier nog een goede site voor de vering, want je kunt gewoon die 2 armen even lang, en evenwijdig maken, maar door de techniek toe te passen, op de onderstaande site, heb je het meeste grip en beste wegliggen. Maar ik denk dat je het best gewon 2 even lange armen kunt maken, das het makkelijkst, omdat het al moeilijk genoeg is
Ik heb het allemaal toegepast, maar dat komt omdat ik dan weer perfectionist ben
Het is echt veel werk, wil je dat op dat ding van je toepassen, dus ik zou het gewoon recht toe recht aan doen; 2 evenwijdige, evenlange armen, en een ingekort Golf II stuurhuis, waarvan de scharnier punten op dezelfde plaats zitten als die van de A-armen..
als je het op de manier van de site wilt doen, moet de bovenste A arm, weer zoveel % korter zijn als de onderste blablabla
http://www.yellowdogracing.com/setup.htm
Het is nogal wat techniek, en ja, ik weet er alles van want ik heb me erzelf ook doorheen moeten worstelen
Je moet iig zelf weten of je die informatie van die site toepast ofniet, maar ik zou het wat overdreven vinden op dat ding van jou, omdat hij toch al vrij klein is, en je er nauwelijks tot niets van zult merken.
Bij mijn buggy is dat wat anders, omdat die veel breder is..
Maargoed, genoeg gelult, als je nog meer wilt weten, inbox maar..